Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2008-01-29 19:19:40 TD byly z i bez coolera. Osobiscie kupilbym tylko z intercoolerem - 90KM a jazda zdecydowanie lepsza niz zeteciem 1,6. Jesli trafisz na egzemplarz zdrowy (z przebiegiem ponizej pol miliona) to bedziesz tylko lał i smigal jak nalezy
[ wiadomość edytowana przez: Seba dnia 2008-01-29 19:38:32 ] |
![]() Asior 306 HDI XS Sport Wronki | 2008-01-29 20:29:01
D - Diesel TD - turbo diesel TDI turbo diesel intercooler z tym ze ford nie używał skrótu TDI (chociaz widzialem kilka transitow z takim oznaczeniem) w przypadku escorta D - 60km TD - 75km (chyba jeszcze 70km też było, albo tylko 70km, nie pamietam) TD - to co wyzej z intercoolerem - 90km |
![]() Asior 306 HDI XS Sport Wronki | 2008-01-29 20:42:32
pytałeś czym sie różni 70km od 90km - intercoolerem, z tego co mi wiadomo to poza samym IC bedzie mial inne toki itp, pewnie pompe też, wątpie aby te 20km więcej było wyciągane na tych samych gratach co w TD 70Km. Odnosnie sterowania sie nie wypowiem, ale jakiś komp tam chyba też już siedzi (w zwykłym D na bank kompa nie ma) |
![]() krakus69 Ford Escort kraków | 2008-01-29 20:51:54 |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2008-01-29 20:52:57 Mam TD (90KM) od 3 lat, przejechalem ok.55tys w tym czasie. Z usterek charekterystycznych dla diesla: tylko niegrozne drobiazgi, typu wymiana swiec zarowych i sparcialych przewodow przelewowych na wtryskach. Poza tym masa usterek typowo Escortowych, ale te bolaczki znasz.
Generalnie - dynamika rewelacyjna, elestycznosc rowniez. Zuzycie przy tym ile frajdy oferuje silnik - smieszne (w trasie nawet 4.2L, z klima przy dynamicznej jezdzie 6.2, miasto w okolicy 7L). Na IV biegu przyspieszanie od 60 do 100km/h zajmuje tylko polowe tego czasu co benzynowemu 1.6 (90KM). Majac wbity V bieg mozna przejachac doslownie pol Polski(jak to napisal kiedys kolega z forum). Sama radosc ![]() |
![]() Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2008-01-30 00:24:33 Wazne,zebys sie nie dal zrobic w balona z przebiegiem i bedzie git.
TDI potocznie niektorzy nazywaja tak fordowski silnik Turbo Diesel Intercooler ale ogolnie jest to TD z lub bez coolera. A cala przyjemnosc z jazdy z tym silnikiem jest wlasnie w escorcie tak jak napisal darmcdoman . Niestety w mondim juz troche mu brakuje ale i tak jest przyjemny od IV biegu ![]() |
![]() falcon0 Sympatyk FEFK ![]() Był Essi MKVI i Foka ... WLKP | 2008-01-30 08:42:48
Przecież "i" w skrocie TDi moim zdniem nie oznacza intercoolera lecz bezposredni wtrysk paliwa (Turbodiesel Direct Injection) i taki silnik nie wystepował w escorcie ![]() |
![]() Asior 306 HDI XS Sport Wronki | 2008-01-30 09:22:14
A W np VW z 1990 roku występował ?? |
![]() falcon0 Sympatyk FEFK ![]() Był Essi MKVI i Foka ... WLKP | 2008-01-30 10:54:52
Pierwszy silnik TDI: 2,5 TDI 120 KM (symbol silnika: 1T), 5 cylindrów układ rzędowy (Audi 100, 01.1990 - 12.1990) Kolejne silniki TDI: 1,9 TDI 90 KM (symbol: 1Z), 4 cylindry układ rzędowy (Audi 80, A4, A6, Cabrio, VW Vento, Caddy, Golf, Passat, Sharan, Seat) |
![]() mateq111 Sympatyk FEFK Audi A3/Focus II Trzebinia | 2008-01-30 12:48:33 Wracając do oznaczeń, znalazłem na aukcji fajne oznaczenia
Turbo D - 70KM TD - 90 KM link A tak dodając w 100% zgadzam się z komin14, że 100 razy lepiej kupić 70 KM w super stanie niż 90 KM a tzw. skarbonke ![]() W mieście w zupełności wystarcza 70KM, na autostradach również prędkość 140 km/h - 160km/h nie jest trudna do osiągnięcia. Gorzej przy wyprzedzaniu brakuje paru KM ale do sprawnego poruszania wystarczy. |