MotoNews.pl
  

Silnik Disla TD Prosze o opinie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
J.W mam zamiar ponownie zanabyc Escorcika tym razem mysle o dislu . Wczesniej byl 1.6 16v i bylem zadowolony , prosze o sugestie jak z tym silniczkiem sie smiga jakie rodzaje dislow byly jak w porownaniu do 1.6 przyspieszenie wyglada !itd
  
 
TD byly z i bez coolera. Osobiscie kupilbym tylko z intercoolerem - 90KM a jazda zdecydowanie lepsza niz zeteciem 1,6. Jesli trafisz na egzemplarz zdrowy (z przebiegiem ponizej pol miliona) to bedziesz tylko lał i smigal jak nalezy


[ wiadomość edytowana przez: Seba dnia 2008-01-29 19:38:32 ]
  
 
Ja mam TD z coolerkiem i nie narzekam.
Jeździ się całkiem przyjemnie, a jak trzeba przycisnąc przy wyprzedaniu to idzie nieźle.
Problemów jak do tej pory nie było, poza samoregulatorem, który sie rozpadł. A tak to leje paliwo i jeżdże.
  
 
Seba dzieki za odp ale jako laik w silniku disla pytam czym sie rozni td od tdi pozatym powiedzcie jak skrzynia ja u siebie mialem fajna skrzynke smigalo mi to autko jak to w dislu jest jak widze ile moj ojciec sie namacha tym lewrkiem to zal mi lapy on ma Escorta 1.8 zwyklego !

Rozumie ze td 90 kucykow ma i jak na disla bierze troszke nizej jak benzyna czyli ciagnie nie od 3500 tylko np od 3000
  
 
Cytat:
2008-01-29 20:17:04, krakus69 pisze:
Seba dzieki za odp ale jako laik w silniku disla pytam czym sie rozni td od tdi pozatym powiedzcie jak skrzynia ja u siebie mialem fajna skrzynke smigalo mi to autko jak to w dislu jest jak widze ile moj ojciec sie namacha tym lewrkiem to zal mi lapy on ma Escorta 1.8 zwyklego ! Rozumie ze td 90 kucykow ma i jak na disla bierze troszke nizej jak benzyna czyli ciagnie nie od 3500 tylko np od 3000



D - Diesel
TD - turbo diesel
TDI turbo diesel intercooler

z tym ze ford nie używał skrótu TDI (chociaz widzialem kilka transitow z takim oznaczeniem)

w przypadku escorta

D - 60km
TD - 75km (chyba jeszcze 70km też było, albo tylko 70km, nie pamietam)
TD - to co wyzej z intercoolerem - 90km
  
 
Asior odp na poziomie .... takim laikiem nie jestem !
i chyba masz racje ze nie stosuja skrotu TDI tylko Td bo widze duzo ESSo na alegro samo Td i maja wlasnie () kucow
  
 
Cytat:
2008-01-29 20:34:27, krakus69 pisze:
Asior odp na poziomie .... takim laikiem nie jestem ! i chyba masz racje ze nie stosuja skrotu TDI tylko Td bo widze duzo ESSo na alegro samo Td i maja wlasnie () kucow



pytałeś czym sie różni 70km od 90km - intercoolerem, z tego co mi wiadomo to poza samym IC bedzie mial inne toki itp, pewnie pompe też, wątpie aby te 20km więcej było wyciągane na tych samych gratach co w TD 70Km. Odnosnie sterowania sie nie wypowiem, ale jakiś komp tam chyba też już siedzi (w zwykłym D na bank kompa nie ma)
  
 
to prosze jeszcze o wizualne opinie tych dwoch autek pierwszy!Drugi !
  
 
Mam TD (90KM) od 3 lat, przejechalem ok.55tys w tym czasie. Z usterek charekterystycznych dla diesla: tylko niegrozne drobiazgi, typu wymiana swiec zarowych i sparcialych przewodow przelewowych na wtryskach. Poza tym masa usterek typowo Escortowych, ale te bolaczki znasz.
Generalnie - dynamika rewelacyjna, elestycznosc rowniez. Zuzycie przy tym ile frajdy oferuje silnik - smieszne (w trasie nawet 4.2L, z klima przy dynamicznej jezdzie 6.2, miasto w okolicy 7L). Na IV biegu przyspieszanie od 60 do 100km/h zajmuje tylko polowe tego czasu co benzynowemu 1.6 (90KM). Majac wbity V bieg mozna przejachac doslownie pol Polski(jak to napisal kiedys kolega z forum). Sama radosc Lubie nim jezdzic.
  
 
A ja od 1,5 roku mam na posiadaniu 1.8 TD 70 kucy z 95 roku w kombi Ghia Co do dynamiki jazdy to jak na swoje lata i przebieg 171 tyś to idzie całkiem nieźle. Zimą nie miałem najmniejszych problemów, oleju to w/g bagnetu to on chyba wcale nie bierze. Z usterek to jedynie samo regulator sprzęgła padł - to nie nowość w escortach

Nie zależy mi na szybkim aucie dlatego escort i diesel. Zimą w mieście pali mi 7 litrów co może być powodem że jeżdżę normalnie bez wciskania w pedał. Zbierać się zbiera na trasie, czyli wsiadam i jadę nie martwiąc się czy dojadę bo wiem że tak będzie.

Wszystko zależy od kondycji samochodu który nabędziesz, jak dla mnie to wystarczające powody żeby nadal jeździć escortem.

Pilnować regularnych wymian i nie katować auta to i przekula pewnie jeszcze raz tyle
  
 
No według mnie to jednak ten 5 drzwiowy jest lepsiejszy , no i wersja bardziej wypasiona bo GHIA. Ale wybór należy do ciebie. a co do silnika 90 jest jak najbardziej ok.
  
 
Wazne,zebys sie nie dal zrobic w balona z przebiegiem i bedzie git.
TDI potocznie niektorzy nazywaja tak fordowski silnik Turbo Diesel Intercooler ale ogolnie jest to TD z lub bez coolera. A cala przyjemnosc z jazdy z tym silnikiem jest wlasnie w escorcie tak jak napisal darmcdoman . Niestety w mondim juz troche mu brakuje ale i tak jest przyjemny od IV biegu
  
 
Cytat:
2008-01-29 20:29:01, Asior pisze:
D - Diesel TD - turbo diesel TDI turbo diesel intercooler z tym ze ford nie używał skrótu TDI (chociaz widzialem kilka transitow z takim oznaczeniem) w przypadku escorta D - 60km TD - 75km (chyba jeszcze 70km też było, albo tylko 70km, nie pamietam) TD - to co wyzej z intercoolerem - 90km


Przecież "i" w skrocie TDi moim zdniem nie oznacza intercoolera lecz bezposredni wtrysk paliwa (Turbodiesel Direct Injection) i taki silnik nie wystepował w escorcie
  
 
Cytat:
2008-01-30 08:42:48, falcon0 pisze:
Przecież "i" w skrocie TDi moim zdniem nie oznacza intercoolera lecz bezposredni wtrysk paliwa (Turbodiesel Direct Injection) i taki silnik nie wystepował w escorcie



A W np VW z 1990 roku występował ??
  
 
Bez klutni prosze ja chyba juz wszystko wiem tzn jak bede kupowal ESSa to tylko takiego z interculerem i 90 km ! Nigdy nie lubilem disli ze wzgledu na mulastego Essa ojca ale podziwiam te silniki juz z 400 tys przejechane i nic mu nie dolega leje leje i jedzie !
  
 
no to ja wam gratuluje spalania! moj w swoich najlepszych czasach nie zszedl nizej niz 5.2 na trasie i 7.5 w miescie jezdze glownie po miescie i teraz to sobie 9l to lekuchno pociaga, no moze 8l a 1l to gubi na nieszczelnosci na pompie

  
 
Cytat:
2008-01-30 09:22:14, Asior pisze:
A W np VW z 1990 roku występował ??


Pierwszy silnik TDI:
2,5 TDI 120 KM (symbol silnika: 1T), 5 cylindrów układ rzędowy (Audi 100, 01.1990 - 12.1990)
Kolejne silniki TDI:
1,9 TDI 90 KM (symbol: 1Z), 4 cylindry układ rzędowy (Audi 80, A4, A6, Cabrio, VW Vento, Caddy, Golf, Passat, Sharan, Seat)

  
 
Ja jeźdźę TD 70KM i nie narzekam, pali mi z 8 w mieście, z 5 na trasie. Jak bedziesz szukał to patrz raczej nie wybrzydzaj czy ma 90czy 70KM , ważne żeby był silnik i blacharka w dobrym stanie, ja swojego kupiłem po miesiącu jeżdżenia po dolnymśląsku i wielkopolsce.Jak znajdziesz jakiegoś nie zgnitego i z papierami w porządku to bierz, zanim ktoś innym sie skusi
  
 
dzieki za opinie ale jednak bede wybrzydzal bo 90 kucow musi miec wydaje mi sie ze mniejsza moc nie ciagnie tych 1200 kg a ze skoro poswiecam spora czesc swoich oszczednosci to nie bede barl byle czego bo jest tylko dam sobie czas i trafie to co mi sie bedzie podobac!c
  
 
Wracając do oznaczeń, znalazłem na aukcji fajne oznaczenia
Turbo D - 70KM
TD - 90 KM
link
A tak dodając w 100% zgadzam się z komin14, że 100 razy lepiej kupić 70 KM w super stanie niż 90 KM a tzw. skarbonke
W mieście w zupełności wystarcza 70KM, na autostradach również prędkość 140 km/h - 160km/h nie jest trudna do osiągnięcia.
Gorzej przy wyprzedzaniu brakuje paru KM ale do sprawnego poruszania wystarczy.