Wymiany - co gdzie i kiedy?!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ponownie.
Mojego Essiego kupiłem niedawno i jest to moje pierwsze auto i mam małe pytanko bo brak mi wiedzy w tym temacie.
Co i co jaki okres bądź przebieg należało by wymieniać a aucie???
Rzeczy takie jak np: paski, płyty, oleje itp.


[ wiadomość edytowana przez: morph_ dnia 2008-01-27 19:55:19 ]
  
 
Pasek co 60kkm, olej co 15kkm, świece co 50-60kkm, filtry co 20-30kkm, a płyty... to nie wiem.
  
 
Mam gaz sekwencje brc, czay to coś zmienia?
  
 
Kolega jest nowy więc wybaczamy nieużywanie wyszukiwarki, jest też dział FAQ z najczęściej zadawanymi pytaniami, przyklejony w dziale Pytania i odpowiedzi.

Wymiana oleju co max. 15 kkm lub co rok. Ja wymieniam co 11-12 kkm bo tyle przejeżdżam rocznie. Oczywiście razem z olejem wymieniamy filtr oleju.

Filtr powietrza i paliwa - 40-50 tys. km.

Świece zapłonowe - 40 tys. km. (na oryginałach można spokojnie przejechać prawie dwa razy tyle).
Kable zapłonowe bodajrze - 60 tys. km.

Pasek rozrządu + rolki, oryginał 90 tys km, zamiennik 60 tys.

Płyn hamulcowy wymieniamy co dwa lata - DOT4

Płyn układu chłodzenia przeważnie 3 lata.

P.S. W profilu masz wpisany silnik 1,6 16V one mają 90 KM, 105 to w 1,8 16V w najsłabszej wersji.





[ wiadomość edytowana przez: jerico dnia 2008-01-27 19:27:19 ]
  
 
Cytat:
2008-01-27 19:16:00, morph_ pisze:
Mam gaz sekwencje brc, czay to coś zmienia?



Częściej sprawdzać stan świec zapłonowych. Np. co 20 tys. km.
  
 
105 bo mam strumienice zamiast kata a one dają od 10 do 20 koników więcej
  
 
Cytat:
2008-01-27 19:27:00, morph_ pisze:
105 bo mam strumienice zamiast kata a one dają od 10 do 20 koników więcej



A kto Ci tak powiedział Chyba sprzedawca w sklepie.

Wycięcie kata zmniejsza opory w wydechu przez co faktycznie auto może być lekko żwawsze. Ale mówimy tu może o 1-2% "mocy" więcej.



[ wiadomość edytowana przez: jerico dnia 2008-01-27 20:07:00 ]
  
 
Cytat:
2008-01-27 19:27:00, morph_ pisze:
105 bo mam strumienice zamiast kata a one dają od 10 do 20 koników więcej



ech niestety nadal masz 90...albo i mniej

i nie pogrubiaj tytulu bo to nie pomoze
  
 
1-2% a jednak różnicę czuć. Dzięki za info i pozdro dla wszystkich
  
 
Cytat:
2008-01-27 19:37:33, morph_ pisze:
1-2% a jednak różnicę czuć. Dzięki za info i pozdro dla wszystkich



Modyfikacja wydechu bez modyfikacji dolotu mija się z celem.
Jedyne co możesz osiągnąć to wzrost:
a/ hałasu
b/ zużycia paliwa
...ale na pewno nie mocy. Zresztą jedź na hamownie to się przekonasz. Inna sprawa, czy silnik z przebiegiem >100kkm ma jeszcze deklarowane przez producenta 90 koni.
  
 
zuzycie paliwa nie wzrosło, trzyma się na poziomie 8-9 l średnio. Mój akurat ma ponad 200 tys km i to rzecz jasna ze nie ma takiej mocy jak nowy, jednakze nie mam mozliwości zmierzenia. A jesli o chałas chodzi to nie słychać nic przez muzyke
  
 
Jezeli wszystko jest sprawne to mocy bedzie tyle ile deklaruje producent, czyli 90KM, w te 105 nikt tu nie uwierzy, dopuki nie zobaczymy wykresu.
Co do tej sekwencji to dochodza do wymiany 2 filtry, fazy cieklej i lotnej, pierwszy wymienia sie co 10tys km, drugi co 30tys km.


[ wiadomość edytowana przez: Jacekm_ dnia 2008-01-27 20:00:25 ]
  
 
skoro posiadsz samochód od jakiegos tam czasu to po primo czy znasz jego historię?jesli nie nalezy zadbac na poczatek o takie sprawy jak:
-1.WYMIANA PASKA ROZRZĄDU!!!!!!!!!!!!!!!
z tej racji ze jesli nie wiemy co i jak to lepiej zmienić
2 olej plus filtr
istotna sprawa,decydujaca o zywotnosci silnika
Jesli te podstawowe czynności mamy wykonane nalezy
sprawdzic własności płynu hamulcowego oraz płynu chłodniczego.
w przydapdku stwioerdzenia duzej ilości wody w płynie hamulcowym -wymienic, jesli w płyn chłodniczy ma niska temp krzepniecia -wymienic
Te rzeczy które wymieniłem sam mozna powiedziec podstawa przy zakupie kazdego auta,jesli wykonamy wszelkie czynności i mamy to z glowy sprawdzamy stan układu hamulcowego,wydechowego jak i stan wszelkich elementów gumowo-metalowych w zawieszeniu jesłi jest ok ,jezdzimy jesli nie wymieniamy
ogólnie proponujekoledze zalozenie specjalnego zeszytu gdzie sobie bedzie odnotowywal co i jak i kiedy i przy jakim przebiegu zrobił,ja taki mam i powiem ze zawsze sobie dopisuje sprawdzam co ile wytrzymało
ah zapomniałem o waznej rzeczy filtrze powietrza wymienic bo napewno brudny, i następnie wymienic co około 20 bo tyle plus minus wytrzymuja, olej osobiscie polecam zmieniac co 10 tys km to tak w skrócie, a poza tym reszte wymieniamy w zaleznosci od potrzeb miłej eksploatacji
  
 
płyn hamólcowy był wymieniony z koniecznosci bo nawalił wężyk przy kole pasarzera, zaraz potem tarcze i klocki, olej wymieniałem juz 2razy co 10 tys i od razu filtr oleju i powietrza wiec tez gra, jesli chodzi o chłodnice to przeciekał wężyk do nagrzewnicy więc ta sprawa tez jest ok, ponadto auto kupiłem og rówieśnika z tego samego bloku i wiem kiedy co było wymienione po raz ostatni. nie wiedziałem tylko co ile co się wymienia a tak to jest ok ale dzięki za wyczerpójące info wszystkich odpisujących w tym temacie. A teraz idę podłączyć sterownik centralnego