| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
SpoczkoMK Ford Escort 1,6 16V 5d Lublin | 2008-02-02 19:39:50 Mam problem od dłuższego czasu.Teraz gdy jest chłodniej rano jak odpalam samochód to pali od razu bez problemu - poczekam kilka minut ruszam i jest OK.Ale problem się pojawia gdy nie mam czasu postać np 1,2 minut tylko od razu ruszam.Czuć nierówną pracę silnika(jakby nie palił na wszystkie gary) a przy dojechaniu do pierwszego skrzyżowania od razu gaśnie po wrzuceniu na luz.Każda zmiana biegu w tym czasie to czuć szarpnięcie jakby przygasał w czasie wysprzęglenia.Dodam ,że jak zgaśnie to bardzo trudno go odpalić (szybko kręci rozrusznik a może parownik zamarza?) i pomaga wdępnięcie gazu do dechy i trzymanie na rozruchu długo ok kilku sekund.Oczywiście zaraz po odpaleniu przełączam go z benzyny na gaz - nie sprawdziłem jak jest na benzynie ale myślę że tak samo.Świece i przewody wymieniłem ok 3 tygodni temu na Motocrafta bo myślałem że to pomoże a tu nic.I teraz nie wiem czy go zalewa ( mam wrażenie jakby palił benzynę i gaz jednocześnie)?Czy może dławi się ilością zimnego powietrza przy szybkim ruszeniu ( zdemontowałem oryginalną atrapę i zamontowałem grill z siatki tunningowej)?Czy też może nie trzyma obrotów wolnych - czyściłem silniczek krokowy ale to jakiś rok temu?Proszę o pomoc,szkoda mi go tak katować z rana Pozdrawiam |
kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2008-02-02 20:13:03
to sprawdż ,obiecuje że będzie dobrze chodził ,takie są minusy odpalania auta na gazie ,parownik jet niedogrzany i takie są skutki ,przynajmniej w okresie zimowym powinieneś jakiś czas jechać na PB i dopiero wtedy przełączyć na LPG i nie będzie problemu |
seb_j Sympatyk FEFK escort Bytom | 2008-02-02 21:02:25
a jak nie pomoże to polecam wyszukiwarkę temat rzeka i nie każdemu udało się go rozwikłać (mnie również ) |
Piter20 (M) Sympatyk FEFK A3 WRC | 2008-02-03 01:11:30 zalezy jeszcze od instalacji. dla 1 i 2 generacji lovato, bedini i brc dawaly rade bez problemow do -10st. u mnie problemy pojawialy sie zawsze przy -15 i nizej - parownik zamarzal dosc szybko, a pomagalo zalanie go wrzatkiem przed odpaleniem czajnik bezprzewodowy rulezz ![]() |
szurmen Focus 1.8 TDDI Tarnów, Wieliczka | 2008-02-03 01:26:55 Jakiś czas po wymianie silnika (w grudniu) - miałem dokładnie taki sam problem. Zarówno na gazie, jak i na benzynie (bez różnicy). Charakterystyczne było to, że przy próbie ponownego rozruchu, rozrusznik kręcił bardzo, bardzo szybko - jakby wogóle oporu nie było. Zapalał po chwili takiego kręcenia z gazem wciśniętym w podłogę...
I kiedy już miałem się tym zająć problem zniknął sam. Zupełnie nie wiem - w jaki sposób i dlaczego... Teraz czasem zdarza mu się, że zgaśnie - ale zapala bez problemu i rozrusznik normalnie kręci... |