XENON - prawdziwy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzis kupilem w koncu xenony , kompletne, z przetwornica, silniczkami i nawet zarnikami. Mam jadnak kilka pytan dla znawcow...
1. jak podlaczyc przetwornice aby komp nie pokazywal bledu? przez przekazniki czy normalnie wyprowadzic sobie przewod od zasilania mijania i podpiac pod przetwornice? czy przetwornice biora wiekszy/mniejszy prad niz zarowki 55w?

2. jak sie nazywa to urzadzenie na wahaczach, ktore steruje ustawieniem xenona i ile to moze kosztowac? (mariusz masz cos takiego i ew. za ile?) i jak to podlaczyc do normalnych silniczkow sa 3 kable, tu 5. w ogole to ustrojstwo jest na 1 czy 2 wahaczach?

3. czy lepiej po prostu przelozyc moje stare silniczki i wtedy nie bede mial automatu (wiem, ze to jest nie w pelni zgodne z przepisami ale...) ale jak wyjac silniczki aby nic nie polamac? -

4. gdzies to czytalem na forum ale czy koncowki spryskiwaczy reflektorow pasuja rowniez od octavi? tu chce podlaczyc po prostu przewod ze zwyklej pompki ale jak widac na foto nie mam przejsciowki wezyk/lampa (gdzie taki drobiazg zdobyc? tylko aso?) bo nie chce mi sie zakladac drugiej pompki, zmieniac zborniczka itp...


5. i ostatnie pytanie... czy bumerang pod lampa musze tez wymienic, czy wystarczy, ze wywierce otwor pod spryskiwacz?

panowie, bede wdzieczny za wszelkie info

[ wiadomość edytowana przez: chevy01 dnia 2008-01-27 18:43:49 ]
  
 
Cytat:
2008-01-27 18:40:46, chevy01 pisze:
2. jak sie nazywa to urzadzenie na wahaczach, ktore steruje ustawieniem xenona i ile to moze kosztowac? (mariusz masz cos takiego i ew. za ile?) i jak to podlaczyc do normalnych silniczkow sa 3 kable, tu 5. w ogole to ustrojstwo jest na 1 czy 2 wahaczach?
3. czy lepiej po prostu przelozyc moje stare silniczki i wtedy nie bede mial automatu (wiem, ze to jest nie w pelni zgodne z przepisami ale...)
4. gdzies to czytalem na forum ale czy koncowki spryskiwaczy reflektorow pasuja rowniez od octavi? tu chce podlaczyc po prostu przewod ze zwyklej pompki ale jak widac na foto nie mam przejsciowki wezyk/lampa (gdzie taki drobiazg zdobyc? tylko aso?) bo nie chce mi sie zakladac drugiej pompki, zmieniac zborniczka itp...
5. i ostatnie pytanie... czy bumerang pod lampa musze tez wymienic, czy wystarczy, ze wywierce otwor pod spryskiwacz?


2. Ustrojstwo na wahaczach to czujniki poziomowania xenona. Jest jeszcze sam sterownik, fabrycznie w prawym przednim nadkolu. Do niego podłącza się silniczki i czujniki
3. o ile dobrze pamiętam, przepisy wymagają automatu
4. Octavia - wątpię. Masz tę teleskopową dyszę, czy nic? Pompka do xenonów jest wysokociśnieniowa, zwukłą możesz sobie najwyżej fontannę przed pojazdem obsługiwać.
5. "bumerang", częściej "hokej" jest identyczny, możesz wiercić.

pozdr,
Robert
  
 
Cytat:
2008-01-27 19:16:59, Nixon pisze:
2. Ustrojstwo na wahaczach to czujniki poziomowania xenona. Jest jeszcze sam sterownik, fabrycznie w prawym przednim nadkolu. Do niego podłącza się silniczki i czujniki 3. o ile dobrze pamiętam, przepisy wymagają automatu


wiem, ze przepisy wymagaja ale jak sie okaze to zbyt skomplikowane to po prostu tego nie zaloze, zmieniajac nieco pozycje swiatel na nizsza. nie wiesz moze czy te czujniki sa na obu czy na jednym wahaczu?

Cytat:
4. Octavia - wątpię. Masz tę teleskopową dyszę, czy nic? Pompka do xenonów jest wysokociśnieniowa, zwukłą możesz sobie najwyżej fontannę przed pojazdem obsługiwać.


tak, sama dysze mam, brakuje mi tylko koncowek

Cytat:
5. "bumerang", częściej "hokej" jest identyczny, możesz wiercić. pozdr, Robert


dzieki
  
 
Cytat:
2008-01-28 18:16:18, chevy01 pisze:
nie wiesz moze czy te czujniki sa na obu czy na jednym wahaczu?


Lewy tył i przód, dwie szuki. A jak zrobisz niżej - to będziesz miał krótsze światła. Efekt xenona w piiip.
  
 
Tak to wyglada na przednim wahaczu
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=189324&c=0&hq=czujnik&f=9

[ wiadomość edytowana przez: gieroy dnia 2008-01-28 21:55:08 ]
  
 
Cytat:
2008-01-28 21:54:08, gieroy pisze:
Tak to wyglada na przednim wahaczu http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=189324&c=0&hq=czujnik&f=9 [ wiadomość edytowana przez: gieroy dnia 2008-01-28 21:55:08 ]



dzieki za info
  
 
ok, odpuszczam temat automatu samopoziomujacego, bo ktos mi powiedzial, ze ma zwykle silniczki i nic zlego sie nie dzieje. z reszta na polskich drogach i tak podejrzewam, ze automat nie nadaza.
poki co rezygnuje tez ze spryskiwaczy bo to sumie kosztowna sprawa (wiekszy zbiornik, wezyki, dodatkowa pompka i koncowki spryskiwaczy, ktore trudno dostac). moze zajme sie tym na wiosne, kiedy pogoda pozwoli

natomiast mam ost. pytanie. czy sama przetwornice bezposrednio podlaczyc +/- pod kable ktore do tej pory zasilaly H1 (mijania) czy moze zrobic to przez przekaznik? czy mase z lamy czy moze lepiej bezposrednio z budy?
  
 
Podłacz pod kable ktore zasilały H1 tylko ladnie polutuj.
  
 
Cytat:
ze automat nie nadaza.


...samopoziomowanie ustawia sie przy wlaczeniu xenonow i podczas jazdy juz nie ma zadnej regulacji . Zaden automat nie nadazylby
  
 
Cytat:
...samopoziomowanie ustawia sie przy wlaczeniu xenonow i podczas jazdy juz nie ma zadnej regulacji . Zaden automat nie nadazylby

Kolega chyba nie ma żadnego doświadczenia z silnikami "ksenonowymi".

Bo nadążają

Oczywiście nie trzymają poziomu na każdej hopce czy dziurze, ale podnoszą światła np. przy ostrym hamowaniu lub opuszczają przy ostrym starcie czy najeździe pod stromą górę.
 
 
Cytat:
2008-01-29 20:55:22, Immo pisze:
Kolega chyba nie ma żadnego doświadczenia z silnikami "ksenonowymi". Bo nadążają Oczywiście nie trzymają poziomu na każdej hopce czy dziurze, ale podnoszą światła np. przy ostrym hamowaniu lub opuszczają przy ostrym starcie czy najeździe pod stromą górę.



wlasnie tyle to wiem...
no coz... zaloze normalnie a poki co bede musial delikatnie przyspieszac i hamowac oraz nie skakac na hopach
  
 
Cytat:
2008-01-29 18:08:46, homer171 pisze:
Podłacz pod kable ktore zasilały H1 tylko ladnie polutuj.



dzieki za info... lutownica juz w pogotowiu czeka
  
 
to jak wam sie fury uginaja przy hamowaniu i pionowo staja przy starcie to może pora na zmiane amorków, ja niemam samopoziomowania, mam dobrze ustawione światła i mam "xenon" juz rok czas w soczewkach hella z przymknieta przysłona i jakoś nikt jeszcze mnie długimi nie upomniał nawet znajomi z którymi się często mijam nienarzekają
  
 
Cytat:
to jak wam sie fury uginaja przy hamowaniu i pionowo staja przy starcie to może pora na zmiane amorków

A Tobie auto nie pracuje przy przyspieszaniu/hamowaniu? W takim razie to Ty powinieneś zmienić amorki

Cytat:
ja niemam samopoziomowania, mam dobrze ustawione światła i mam "xenon" juz rok czas w soczewkach hella z przymknieta przysłona i jakoś nikt jeszcze mnie długimi nie upomniał nawet znajomi z którymi się często mijam nienarzekają

To żaden wyczyn, masz po prostu na tyle nisko ustawione światła żeby nie oślepiać.
 
 
Cytat:
2008-01-30 12:14:13, pit-ilawa pisze:
to jak wam sie fury uginaja przy hamowaniu i pionowo staja przy starcie to może pora na zmiane amorków


A może wspawać rurki zamiast amorów, wtedy by się nic nie uginało i można samopoziomowanie sobie darować...
  
 
Cytat:
2008-01-30 12:29:30, Immo pisze:
To żaden wyczyn, masz po prostu na tyle nisko ustawione światła żeby nie oślepiać.


światła mam ustawione na stacji diagnostycznej i świecą ok.
wiadomo że samochód pracuje przy przyspieszaniu i przy hamowaniu ale nie aż tak żeby kogos oślepiać,
chevy01 prosi o informacje a wy go zaraz krytykujecie że musi być tak a nie inaczej, nie każdego stać na kompletna przeróbke,
gorsze przypadki widzimy na drogach niz nieorginalny xenon, ja też niemam kompletu i niezałoże bo niewarto inewestować, najwyżej zmiana na coś z fabrycznym xenonem np A6
pozdro
  
 
Żle to odbierasz.

To że masz tak ustawione światła że nikogo nie oślepiasz to chwała Ci za to, bo tak powinno być.

Chevyego też nikt nie krytykuje bo i niby czemu. Dostał kilka porad i teraz już wie co i jak zrobi. W poprzednim aucie też miałem dokładane ksenony i nie bawiłem się w poziomowanie czy psiukacze bo mi się nie chciało. Ustawiłem światła żeby nikogo nie oślepiać i jeździłem i było git. Ale widzę różnicę pomiędzy światłami z poziomowaniem i bez - bo faktycznie działa. To zwykłe stwierdzenie faktu
 
 
sprawa wyglada tak:
na razie wykosztowalem sie na xenonki i poki co rezygnuje z samopoziomowania i psikpsikow samopoziomowanie o ile uznam, ze jest koniecznie zaloze latem a psikpsiki ok jesieni bo bede parkowal juz pewnie na posesji. teraz na moim osiedlu podejrzewam, ze koncowki dlugo nie wytrzymaja. w promieniu ok 500m parkuje kilka omeg a 3 omy mialy spryski ale kazda zostala z otworami po nich...
najpierw ustawie swiatla tak jak fabryka kazala a jesli bedzie cos nie tak to nieco je obnize dopoki nie zaloze pryskow

jednak dzis je zalozylem ale pojawil sie problem bo chyba mam wersje angielska, choc dziwi mnie to bo maja homologacje E1 (niemcy) a nie E11 (UK) TU jest tabela. strzalki na lampie sa w obie strony co swiadczy o przystosowaniu do ruchu L/P. ogolnie sprawa wyglada tak:

lewy bez przeslony:


lewy z przeslona:


prawy bez przeslony:


prawy z przeslona:


ogolnie wiem, ze mozna te soczewki przerobic TU jest opis (zdjac ruchoma przeslone i obrocic pozostala czesc o 180 stopni ) ale czy na pewno mam wersje UK

[ wiadomość edytowana przez: chevy01 dnia 2008-01-30 17:52:58 ]
  
 
Tak masz angielskie lampy.
Nie przerobisz ich w taki sposób jak na OKP bo tam dotyczy to soczewek H1 a ty masz soczewki Xenon, obrócenie w xenonie przesłony pogorszy sytuacje.Pozostaje ci jeździć na zasunietych przesłonach czyli na płasko (czyli brak doświetlania pobocza).
Będe wredny...gratuluje zakupu. Podziekuj sprzedawcy.

[ wiadomość edytowana przez: Mr_B dnia 2008-01-30 18:19:05 ]
  
 
Cytat:
2008-01-30 18:16:53, Mr_B pisze:
Tak masz angielskie lampy. Nie przerobisz ich w taki sposób jak na OKP bo tam dotyczy to soczewek H1 a ty masz soczewki Xenon, obrócenie w xenonie przesłony pogorszy sytuacje.Pozostaje ci jeździć na zasunietych przesłonach czyli na płasko (czyli brak doświetlania pobocza). Będe wredny...gratuluje zakupu. Podziekuj sprzedawcy. [ wiadomość edytowana przez: Mr_B dnia 2008-01-30 18:19:05 ]



no to kurcze zajeb... jak nie urok to sraczka...
znalazlem cos takiego od a6... tylko czy bedzie pasowalo i jak rozpoznac wersje nie UK?


[ wiadomość edytowana przez: chevy01 dnia 2008-01-30 22:41:06 ]