[126]Poszerzony rozstaw z przodu, a układ kierowniczy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zastanawia mnie jeden problem i mam nadzieje że ktoś mi pomoże

Czy jeśli założe resor 12 cm szerszy od seryjnego, w komplecie z przedłużanymi wachaczami to czy bede musiał przerabiać geometrie układu kierowniczego, czy wystarczą długie drązki??
NIby koła będą jechały po innym okręgu i inne bedą kąty... ale nie wiem czy dobrze kombinuje.

Co sądzicie o zamontowaniu przekładni z samochodu o podobnym rozstawie i wymiarach zwrotnicy(odsadzenie miejsca montażu drązka od osi zwrotnicy)??
  
 
najpierw napisz po co taki mod chcesz zrobić, może się wymyśli jakieś inne rozwiązanie, bo takie kombinowanie, jeszcze nikomu na dobre nie wyszło
  
 
Pewne jest ze posra sie cala geometria ukladu kierowncizego
  
 
Kalkulator, linijka, cyrkiel i tablice matematyczne w ręke i Ci wyjdzie.
Wg mnie trzeba będzie przerobić trapez i ramiona przy zwrotnicy. A magiel zawsze idzie z czegoś dobrać - nie takie rzeźby ludzie robili.
  
 
Cytat:
2008-02-06 23:37:03, piter_s1 pisze:
najpierw napisz po co taki mod chcesz zrobić, może się wymyśli jakieś inne rozwiązanie, bo takie kombinowanie, jeszcze nikomu na dobre nie wyszło



mod potrzebny żeby przód miał podobny rozstaw do tyłu, oraz zeby poprawić prowadzenie autka, jestem otwarty na wszelkie pomysły
  
 
Jaki budżet masz na ten mod?
Że się tak niegrzecznie spytam....
  
 
jeżeli masz po prostu z tyłu szersze koła, to je wywal i załóż takie co się będą mieścić, bo wątpie że masz tam centrala z wystającymi piastami poza obrys auta.
poprawić prowadzenie malucha można tylko na jeden sposób:
twarde i nieskie zawieszenie wraz z odpowiednio szerokimi kołami, mieszczącymi się w nadkolach


[ wiadomość edytowana przez: piter_s1 dnia 2008-02-07 00:44:11 ]
  
 
ja wiem co tam sie szykuje i na 100% nie da sie zwezic rozstawu tylnych koł

trzeba poszerzyc przod
  
 
Cytat:
2008-02-07 00:11:09, Vendorowicz pisze: trzeba będzie przerobić trapez i ramiona przy zwrotnicy.
A magiel zawsze idzie z czegoś dobrać - nie takie rzeźby ludzie robili.


Zwrotnica jest odlana z jednego kawałka żeliwa . Niestety żeliwo nie daje się giąć i niechętnie się spawa - dlatego przeróbka ramion zwrotnic nie będzie łatwa !
Natomiast maglownicy nie trzeba przerabiać . Wystarczy zastosować patent jaki fabrycznie funkcjonuje w Zastavie : przegub z układem kierowniczym połączony jest przy pomocy dwustronnie gwintowanej tulei . Co za problem dorobić taką na wymiar do dowolnego układu ?
  
 
Cytat:
2008-02-07 00:33:08, Vendorowicz pisze:
Jaki budżet masz na ten mod? Że się tak niegrzecznie spytam....



wiadomo... jak najmniejszy
  
 
Jezeli chcesz oszczedzac na takich kwestiach jak zawieszenie czy uklad kierowniczy to powodzenia zycze
  
 
Cytat:
2008-02-07 08:25:24, sobi_ms pisze:
wiadomo... jak najmniejszy



Qfa... nie rozumiem takiego podejścia. Albo biore sie za mody i robie to kompleksowo i jak Allah przykazał, albo nie mam kasy i nie biorę się za to w ogóle.
  
 
[OT]Kurcze spokojnie, moze jak nie chcecie pomoc to przestancie pisac bzdury bo tak sie ostatnio dzieje w kazdym watku. Jose, cichy nie czytacie ze zrozumieniem - nie napisal ze chce oszczedzac, nie napisal ze chce drutowac tylko ze chce wydac jak najmniej kasy - to moze znaczyc np. najtansze z molzliwych - dobrych - rozwiazan. Wiec moze by tak zaczac pisac na temat a nie teraz 80% postow bedzie z du**. Widzicie czemu jest coraz mniej nowych userow? Bo kazdy jak napisze jakies pytanie to zaczyna byc ochrzaniany.
[/OT]
  
 
Dla wielu coś taniej zrobić to zaraz gorzej bądź drutem, dajcie spokój, nie od dzisiaj wiadomo że Hajs nie jest tylko i wyłącznie czynnikiem jakości!
  
 
Cytat:
2008-02-07 00:53:33, jozekrj pisze:
ja wiem co tam sie szykuje i na 100% nie da sie zwezic rozstawu tylnych koł trzeba poszerzyc przod


no to proszę Cie napisz co tam będzie, bo robienie tajemnic z planowanych modyfikacji jest conajmniej dziwne. Jeśli to będzie central to lepiej aby przeróbka była dobrze wykonana, bo nie chcesz chyba żeby przy dużych prędkościach auto zachowywało się jak żyd w pustym sklepie?
  
 
Wiedziałem że będzie taka reakcja... ale przynajmniej niektórzy mnie rozumieja. Tanim kosztem można np zaadoptować maglownice z np seicento która kosztuje 80 a pomysł wcale nie jest druciarski... przynajmniej tak myśle.

Projekt to żadna tajemnica, poprostu nikt nie pytał, a ja zadałem pytanie dotyczące układu kierowniczego. Ten projekt to central z silnikiem Uno turbo, czyli nic nowego...
  
 
Cytat:
2008-02-07 13:12:28, sobi_ms pisze:
Projekt to żadna tajemnica, poprostu nikt nie pytał, a ja zadałem pytanie dotyczące układu kierowniczego. Ten projekt to central z silnikiem Uno turbo, czyli nic nowego...


KAZA ma podobny motorek w "ramie"napisz do niego
  
 
tu masz fote jak to wygląda u janka, tyle tylko że niema resora bo jak widać jest inny zawias, jak tam ma być magiel, to musisz po prostu dobrać, taki żeby pasował na długość



[ wiadomość edytowana przez: piter_s1 dnia 2008-02-07 14:41:26 ]
  
 
Kiedyś czytałem o tych wszystkich układach kierowniczych i tam było napisane ze jedna z podstawowych rzeczy jest to żeby przy skręcie kol ich "wirtualne" osie skrzyzowaly sie w jednym punkcie z osia kół tylnych. Jezeli tak nie będzie to wtedy (zależnie od tego czy krzyżują sie przed czy za tylna osia) samochód będzie nadsterowny lub podsterowny. Wiec żeby to mialo ręce i nogi pasowałoby pewnie coś policzyc. Poza tym w większości aut przkladnia kierownicza jest za przednia osią wiec raczej ciężko będzie ja zaadaptować do malucha w ktorym ramiona zwrotnic skierowane są do przodu.
  
 
Zapytałem Yankee'go jak on ma rozwiazany ten problem i okazuje się że zwykła przekładnia od Bisa z dłuzszymi końcówkami daje rade. POzostaje mi więc tylko szukać. Nie stać mnie żeby zafundowac sobie taki zawias jak ma Yankee, a znalazłem firmę która w dobrych pieniadzach zrobi mi resor o dowolnej długości, i charakterystyce, do tego odpowiednie wachacze drązki reakcyjne które utrzymaja to w kupie i bilstein'y.. powinno dac rade