Diesel vs benzyna

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kumpel chce wziąc nowe v70 z salonu i się zastanawia czy brać benzyne czy diesla. Po jakim czasie taki diesel się zwraca? warto zainwestować więcej czy lepiej brać benzyne ? kolega robi dziennie około 50km/60km.
  
 
zawsze bylem za benzyniakami, od niedawna jezdze dieslem i polece diesla. zwrocic sie zwroci na pewno, policz sobie benzyniak nie ma sily zeby nie obciagnal 9-10/100 x 4.4 pln a ropniak mysle, ze z 6-7/100 x 3.8 pln.

-----------------
http://plepleple.pl
  
 
też mi się wydaje że diesel wychodzi oszczędniej, zobacz sobie raport na temat spalania http://www.autocentrum.pl/zuzycie_paliwa/Volvo_V70.html
  
 
dzięki za odpowiedzi W sumie jak na taki samochód to niedużo pali i benzyny i ropy ale widze że diesel będzie się bardziej opłacal.
Mam jeszcze jedno pytanie: w opcji dodatkowej jest automatyczne poziomowanie nadwozia - to jest cos takiego jak w tych nowych autobusach? bo nie rozumiem. Aha i jak myślicie do takiego wozu brać automatyczną skrzynie biegów?
  
 
Automatyczne poziomowanie dotyczy tylnej osi w zależności od obciążenia. Jęśli rzeczywiście auto będzie często ładowane z tyłu, to jest to dobra rzecz. Skrzynia w takim aucie (jak w każdym innym zresztą) tylko automat. Daj sobie spokój z manualną. Po tygodniu jazdy kolega nie będzie chciał z niego wysiadać.
  
 
czasami samochód będzie obciążony (cała rodzina plus bagaże) takze to poziomowanie nadwozia pewnie będzie przydatne.Coś jeszcze byś polecał z dodatkowych opcji? dokladny link do wyposażenia http://www.volvocars.pl/All-Cars-MY08/Volvo-V70-new/FeaturesEquipment.htm
bo znajomy napalił się jeszcze na układ wspomagania parkowania i wspomaganie ukladu kierowniczego który dostosowuje sie do prędkości ale warto dołożyc coś jeszcze?
  
 
Aktywne wspomaganie kierownicy to ciekawa sprawa. Wspomaganie parkowania to już jak kto chce. Polecam kontrolę trakcji DSTC. Nie wiem na co znajomy sie zdecydował do tej pory, bo lista dodatków jest długa i nie będę tu wszystkiego pisał. A zastanawiał się nad napędem 4x4? Świetna sprawa, tylko koszty wzrastają wtedy niezmiernie.
  
 
zastanawiał się ale nie zdecydował, jest opcja z awd w D5 uwazasz ze warto? co tak naprawde daje 4x4 lepszą przyczepność? lepsze przyspieszenie, jak się prowadzi zimą?
  
 
Różnicę, że auto ma napęd 4x4 czuć praktycznie od razu jak się nim zacznie jechać. Przyspieszenie niekoniecznie będzie lepsze (większa masa auta i opory toczenia). Czy zimą, czy po deszczu, na śniegu, lodzie i w ogóle we wszystkich trudnych warunkach 4x4 bije na głowę auto z napędem jednej osi. Również przy szybkiej jeździe po krętych drogach napęd 4x4 ujawnia swoje zalety.
  
 
Dzięki za pomoc mysle że skusi się na wersje awd i do niej jeszcze weźmie automatyczną skrzynie oraz to o czym mówiliśmy wcześniej czyli kontrole trakcji itd. ech to jest piękny wóz szkoda że nie dla mnie
  
 
Jeśli tylko kupi auto w takiej opcji jak tu pisaliśmy, to jestem przekonany, że przez długie lata będzie bardzo zadowolony.
  
 
czysta matematyka kolego
  
 
Cytat:
2007-09-26 11:49:48, el_comendanto pisze:
zawsze bylem za benzyniakami, od niedawna jezdze dieslem i polece diesla. zwrocic sie zwroci na pewno, policz sobie benzyniak nie ma sily zeby nie obciagnal 9-10/100 x 4.4 pln a ropniak mysle, ze z 6-7/100 x 3.8 pln.



na paliwie faktycznie można przy dieslach zaoszczędzić. Pewien znajomy mówił kiedyś że niby jakieś większe akcyzy czy coś mają dorzucić do cen ropy za jakiś czas. Prawda?

Generalnie silniki diesla (tak się słyszy) są ponadto wytrzymalsze, tylko jak już coś się popsuje to naprawa więcej kosztuje.

Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: jurek60 dnia 2008-02-08 17:39:29 ]
  
 
To zalezy ile lat kolega zamierza nim jezdzic, bo za roznice w cenie zakupu miedzy dieslem a benzyną mozna parę lat jezdzic, tzn roznica ceny zakupu obu wersji, będzie sie amortyzowac kilka lat.
Jest jeszcze jedna, tansza opcja - LPG, ktorą to, o ile się nie mylę, Volvo montuje fabrycznie.