Półoś

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Od czago zacząc wymianę półosi prawej z przegubami włącznie - jak ją wyciągnąć ze skrzyni. Jakby ktoś mógł niech mi opisze dokładnie co mam zrobić? Essi 1.8 TD endura de.
  
 
odkręcasz koło, odkręcasz nakrętke mocującą piaste, odkręcasz śrube od sworznia i go wybijasz, wybijasz półoś z wieloklina,
mając w ręce półoś z przegubem zewn, szarpiesz (ew podważasz przy skrzyni czymś płaskim w miare) do siebie i powinna wyjść....
  
 
i podstaw jakiś pojemnik pod skrzynię, coby olej nie skaził środowiska .
  
 
A czy jakbym chciał wymienic tylko przegub wewnętrzny to czy muszę wyciągać coś ze skrzyni?
  
 
Cytat:
2008-02-18 19:13:30, Ryjhof pisze:
A czy jakbym chciał wymienic tylko przegub wewnętrzny to czy muszę wyciągać coś ze skrzyni?



Odpowiedź jest prosta: Tak - właśnie przegub.

No i potem musisz jeszcze wyjąć półoś z przegubu ale kolejność jest taka jak djtados opisał.

Powodzenia.
  
 
no nie do końca
najpierw popuść nakrętkę mocującą przegub na środku koła a potem podnieś auto i odkręć koło
  
 
żeby wująć przegub wewnętrzny wcale nie trzeba wybijać półosi z przegubem zewn. ze zwrotnicy. Czasami jest tak zapieczone że ciężko wybić półoś z piasty/zwrotnicy.
  
 
Oj tam czasmi to czasami tamto - wiadomo, to Escort jest .

Żeby wyjąć przegub wewnętrzny ze skrzyni to napewno musisz zdjąć zwrotnicę ze sworznia wahacza, ale jak chcesz całość (półoś + przeguby) wyjąć to faktycznie musisz jeszcze odkręcić nakrętkę mocująca przegub zewnętrzny do piasty koła (djtados o tym pisał).
Być może coś się tam zapieka ale napewno nie jest to przegub wewnętrzny w skrzyni bo tam wszystko w olejku sobie pływa. Czasami tylko trzeba pokonać znaczny opór pierścienia osdczego, ale większy wkrętak lub łyżka oponiarska i wyskoczy aż miło. Przegub zewnętrzny z piasty to przynajmniej u mnie wyskoczył sam na widok młotka (Po odkręceniu nakrętki oczywiście).

Powodzenia.

[ wiadomość edytowana przez: R_O_Y dnia 2008-02-19 22:13:41 ]
  
 
Jak będziesz montował przegub wewnętrzny na wszelki wypadek posmaruj smarem krawędź simeringu, łatwo go uszkodzić i później przepuszcza olej