HAMULCE - POMOCY !!! Zapiekajęce się klocki w zaciskach.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem z przednimi hamulcami, nie cofają mi klocki w zaciskach (wszystko jest OK przez jakieś 2000-3000 km a potem zaczynają mi trzeć klocki o tarcze). Wymieniłem juz drugi zestaw klocków z tarczami i sytuacja sie powtarza. Zrobiłem juz wszystko: wymieniłem przewody elastyczne, regeneracja pompy hamulcowej i zacisków.
Czy ktos ma jakiś na to patent, czy pozostaje mi tylko kupienie nowych zacisków?

[ wiadomość edytowana przez: HIFI dnia 2005-08-16 12:18:31 ]
  
 
a wymieniles gumy przy tloczkach?? moze same tloczki sa o wymiany
  
 
To też wymieniłem. Sam klocek w zacisku się blokuje jak się trochę zapyli.
  
 
troche smaru na tarcze i sie nic nie zablokuje Zart
powaznie chyba zostaje Ci wymiana zaciskow ale to koszt bo ostatnio pytalam okolo 1000 zl za sztuke (w ASO) a to troche za duzo wiec moze jakas dobra uzywka ze szrotu sie znajdzie w sklepie pytalam i powiedzieli ze tylko uzywka lub oryginal bo zamiennikow nie maja moze u Ciebie w miescie jest inna sytuacja, nie wiem popytaj.
  
 
oczysc miejsca w zaciskach gdzie siedza klocki. Dokladnie wyczysc rdze, bo to bedzie jej wina. Jezeli tloczek sie cofa, to klocek sie moze jedynie blokowac w zacisku i nie odchodzi dlatego ciagle hamuje. Dokladnie oczyscic rdze i bedzie ok
  
 
Rozbierz zacisk, wyczyść tłoczki i miejsca gdzie one pracują, można przesmarować takim specjalnym smarem wysokotemperaturowym jeszcze te tulejki od wewnątrz w których pracują tłoczki o ile masz dojście do takiego smaru. A druga bardz oważna sprawa to sprawdź przewody hamulcowe a głównie ten ostatni gumowy bywa często tak że ten przewód z powodu starości i temperatury jakby się zamykał. Ciśnienie płynu powodowane naciskaniem pedała pozwala płynowi przebić się przez ten wężyk ale nie pozwala już mu powrócić i tłoczek się nie cofa.
  
 
wymień przewody elastyczne
  
 
ogrzeje temat,
mam taki problem: klocki zużywają sie nie równomiernie , z prawej strony mam po pól okładzin klocka a z lewej jeden miałem 3/4 a drugi (zewnętrzny) zjechany do zera !!!! co jest powodem takiego zużycia klocków ?????
  
 
To dość typowa sprawa w Escortach, mozesz spróbować wyczyścić lewy zacisk.
  
 
Przeczyścić zaciski, w razie potrzeby wymienić uszczelnienia. Wymienić płyn hamulcowy, w ostateczności wężyki elastyczne.
U mnie też klocki z prawej strony zużywają się trochę wolniej. Tak samo szczęki z lewej - tył.
  
 
a co ma płyn hamulcowy??? ile może kosztować wymiana?
  
 
Cytat:
2008-02-18 21:30:06, Kamil_K pisze:
a co ma płyn hamulcowy??? ile może kosztować wymiana?



Czysta profilaktyka, wymiana to koszt samego płynu - 25 zł i 30 minut pracy dwóch osób. Na pewno nie zaszkodzi a koszty minimalne.
  
 
jest gdzieś opisana metoda wymiany, śeby nie odpowietrzać każdego koła osobno ????
  
 
A ja proponuje przesmarować smarem temperaturo odpornym prowadnice, po których poruszają się klocki ( te półkoliste u dołu jak i u góry ). Oczywiście wcześniej pozbyć się rdzy.

Smar zakonserwuje i na pewno klocki będą płynnie pracowały.
  
 
Cytat:
2008-02-18 22:01:36, Kamil_K pisze:
jest gdzieś opisana metoda wymiany, śeby nie odpowietrzać każdego koła osobno ????



Nie da się tak, do każdego koła masz osobny przewód hamulcowy, więc musisz odkręcić odpowietrznik przy każdym kole.