Cisnienie ok, a olej ubywa w zastraszajacym tempie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Dzis bylem na sprawdzeniu cisnienia w garach. Okazalo sie ze na kazdym bylo po 14. Mech powiedzial ze wyglada to zupelnie jak nowa jednostka. Pewnie takie dobre bo glowica juz po 3 planowaniach :/
Ale nie o tym...
Mialbym prosbe zebyscie odpowiedzieli mi na pytanie (tym razem jedno):
Jak sprawdzic czy olej ucieka przez uszczelniacze trzonkow czy przez pierscienie.
Cokolwiek, jakis pkt zaczepienia. Moze jak jest zimny lub cieply powinno sie zaobserwowac pewne roznice?
Moze cos podczas odpalania. Cokolwiek, tak zebym wiedzial czy jest sens robic uszczelniacze "od gory" czy od razu sciagac glowice.
tHx
Pozdraw z Lodzi
  
 
Z tego co mi wiadomo, to jeśli leci z uszczelniaczy to widać to właśnie przy odpalaniu np po nocy... Olej ścieka sobie powoli z głowicy do cylindrów a gdy rano odpalasz to to wszystko sie miesza i zapala.
Jeśli uszczelniacze to rano powinno ostro walnąć z rury i porządnie zapachnieć

Nie jest to jednak moja dziedzina. Poczekajmy na bardziej obeznanych w tej materii.

Pozdrawiam
  
 
Tak jest, jak miałem walnięte uszczelniacze, to z rana przy pierwszym odpaleniu szła niebieska chmurka
Możesz również mieć już zjechane lub popękane pierścienie olejowe. Kompresję będzie trzymać, ale olej żreć solidnie Przy przegrzaniu mogły się zjechać lub popękać
Głównie kompresja jest uzyskiwana na 1-szym pierścieniu i jeśli on będzie dobry to ciśnienie jest cacy.
Na pewno nie masz nigdzie wycieku ??
Pozdro.
  
 
Niech ktoś pojedzie za tobą i ty ciagnij toyke na wysokie obroty i zmieniaj biegi i gaz w deche.Jak będzie dymić niebieską chmurką przez chwile podczas zmiany biegów to uszczelniacze ,jak będzie dymić troszke ,ale cały czas przy maksymalnie wcisniętym pedale przyśpieszenia to pierścienie.
  
 
Witam i pytam co dalej z tym motorkiem,jestem ciekaw bo mam chyba ten sam problem.Jaki to silnik.Pozdrawiam AVECARINA
  
 
NIEMIETEK to pewnie nastepny koles ktory TUTAJ rozwiazal problem i juz go wiecej tu na forum nie zobaczymy... :/
  
 
Cytat:
2005-12-06 17:29:06, zawiszowiec pisze:
NIEMIETEK to pewnie nastepny koles ktory TUTAJ rozwiazal problem i juz go wiecej tu na forum nie zobaczymy... :/



Dopisujemy zatem do czarnej miśkowej listy... Współczuję
  
 
odswiezam. cisnienie mierzymy na cieplym silniku czy zimnym??

-juz wiem w benzynie na cieplym

co do obserwacji powiem wam jutro,zeby nie bylo,skoro juz ruszylem ten watek.

[ wiadomość edytowana przez: polakus dnia 2008-02-15 17:21:09 ]
  
 
jak sie okazalo mam zwidy. dym jest bialy a cisnienie na cylindrach wmiare rowne ok 10-11. wszystko wskazuje na kompletnie rozregulowany silnik i powoli sie za to bede brac.
  
 
Coś mało tego ciśnienia...
Ustaw zawory i powtórz pomiar z próbą olejową włącznie.
Pozdro.
  
 
Cytat:
2008-02-16 15:51:16, Perzan pisze:
Coś mało tego ciśnienia... Ustaw zawory i powtórz pomiar z próbą olejową włącznie. Pozdro.


Czy ja wiem, czy mało...
Jak kiedyś mierzyłem u siebie było jakieś 11-12, więc w sumie podobnie.
Póki nie ma poniżej 9 to nie ma się co stresować - tak ja uważam.
  
 
Cytat:
2008-02-16 16:33:00, mech82 pisze:
Czy ja wiem, czy mało... Jak kiedyś mierzyłem u siebie było jakieś 11-12, więc w sumie podobnie. Póki nie ma poniżej 9 to nie ma się co stresować - tak ja uważam.



zrobie full regulacje tzn zawory,zaplon i gaznik i pomiary powtorze. paczatkowo balem sie o uszczelniacze i ew pierscionki,ale wszystko wyglada na cacy.oleju nie ubywa,ale za bogata mieszanke mam :/
  
 
Stara szkola mowi stopien sprezania razy wspolczynnik 1.2-1.3 daje orientacyjnie spodziewane cisnienie sprezania.
Jak jest ponizej 10 to juz nie jest dobrze.
A ha jeszcze jedno ilosc planowan wyrownujacych krzywizne glowicy nie ma wplywu na cisnienie sprezania,bo stopien sprezania podniesie sie o 0,00ilestam. chyba ze splanujemy kilka milimetrow.
  
 
Cytat:
2008-02-16 22:14:54, Bigelektron pisze:
Stara szkola mowi stopien sprezania razy wspolczynnik 1.2-1.3 daje orientacyjnie spodziewane cisnienie sprezania. Jak jest ponizej 10 to juz nie jest dobrze. A ha jeszcze jedno ilosc planowan wyrownujacych krzywizne glowicy nie ma wplywu na cisnienie sprezania,bo stopien sprezania podniesie sie o 0,00ilestam. chyba ze splanujemy kilka milimetrow.



to mnie pocieszyles,poki co jeszcze moge spac spokojnie. teraz tylko czas na regulacje
  
 
Cytat:
2008-02-16 16:33:00, mech82 pisze:
[...]Póki nie ma poniżej 9 to nie ma się co stresować - tak ja uważam.



No nie wiem... w tych silnikach na ogół jest ciśnienie "fabryczne" podawane 13 i 13,5 a minimalne 10 i 10,5 więc jak dla mnie 9 to już raczej bardzo kiepsko wygląda.
Pozdro.
  
 
Cytat:
2008-02-17 21:43:49, Perzan pisze:
No nie wiem... w tych silnikach na ogół jest ciśnienie "fabryczne" podawane 13 i 13,5 a minimalne 10 i 10,5 więc jak dla mnie 9 to już raczej bardzo kiepsko wygląda. Pozdro.



Cieszę się : mam między 13,5 a 14

I oczywiście, że mierzymy na zimnym, bo na ciepłym jak nie ma, to już w ogóle jest nędza...

pzdr
  
 
to moze jakis kompromis?? heheh
pali,jezdzi i jest ok. zaworki wyreguluje,kable wymienie i jeszcze sie posmiga jakis czas.
  
 
Cytat:
2008-02-18 02:51:34, marcinm pisze:
[...]I oczywiście, że mierzymy na zimnym,[...]



Kto Cię tak uczył
Czy zimny to normalny stan pracy silnika ???
Pozdro.