Przekaźnik świateł mijania?(krótkich)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wszystkie escorty mają przekaźnik od świateł mijania? Jak sprawdzić czy akurat w moim jest ten przekaźnik albo który to jest? Chcę sobie zamontować mocniejsze żarówki a nie chcę niczego spalić.
  
 
Wszystkie mają przekaźnik a i tak przed przekaźnikiem jest bezpiecznik więc spoko. Oczywiście wiekszy pobór prądu nie musi spowodować przepalenie bezpiecznika ale zużycie styków przekaźnika na pewno. W najgorszym przypadku przekaźnik będzie sie grzał i przestanie łączyć prąd - a to będzie pierwszy sygnał do powrotu do normalnych żarówek. (prędzej czy później i tak to zrobisz)
  
 
Jeśli "lekkie" prace elektryczne nie sprawiają Ci problemu , zamień przekaźnik od świateł mijania na przekaźnik świec żarowych (polecam używkę ze szrotu) obsługuje prąd ok 50A z tendencją w górę i umieść go na miejscu oryginalnego , problem tkwi zazwyczaj w podstawce , albo dolutuj taką w skrzynce , albo na kablu taką jaką np. ford stosuje.Jeśli zrobisz na kablu możesz wysterować go przekaźnikiem oryginalnym, więc nie ma dużo zabawy. Po takiej modernizacji powinieneś sterować mocą ok 600W , dwie żarówki nawet 100W i jeszcze duży zapas.
  
 
No i jak wpakujesz mocniejsze żarówki to w krótkim czasie czeka cię wymiana luster w lampach. Podsumuj czy warto w ogóle pakować mocniejsze żarówki czy kupić "lepsze" żarówki - ja mam philipsa +30 i naprawdę fajnie świecą. Bodajże jeszcze masz tungsram +60
  
 
a zanim zaczniesz co kolwiek robić polecam lekturę tego:
http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs/r037r4e.pdf
a konkretnie strona 33 tegoż dokumentu, jest to dokument opisujący normę UN/ECE r37 która jest także wprowadzona w polsce, tam jest czarno na białym napisane, standardowa żarówka H4 to 60/55W przy czym maksymalna wartość dopuszczana przez tą normę to 75/68W czyli żebym niewiem skąd była i z jakimi atestami 100W żarówka nie powinna przejść przeglądu, dodatkowo żarówka zamontowana w samochodzie musi posiadać homologację dopuszczenia do użytku w danym pojeździe,

dlatego zamiast kombinować, nararzać się na mandaty, na spalenie instalacji elektrycznej, a przedewszystkim oślepiać innych kierowców, to poprostu zainwestuj w dobre żarówki (ja mam np. osram nightbreaker +90% jasności około 30PLN za sztuke) przetrzyj szkło reflektora, ewentualnei wymień reflektor jeśli szkło lub odbłyśnik są uszkodzone i światła będą dobrze oświetlać a niestworzą żadnych problemów ani Tobie ani innym