MotoNews.pl
7 SKACZĄCE WOLNE OBROTY I PRZYTRZYMANIE SILNIKA NA OK.5000TYŚ (206148/0) - PT
  

SKACZĄCE WOLNE OBROTY I PRZYTRZYMANIE SILNIKA NA OK.5000TYŚ

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam po długiej nie obecności.
Mam E-46 2000r. silnik M43 poj.1895 ten 108 KM
Od 3 dni przeszukuje internet aby znaleść polskie objaśnienie kodów błedu a dokładnie precyzji co za nie odpowiada, jakie wykazał komp.
Tak jak w temacie wolne obroty skaczą miedzy 900 a 400 czasem do zgaśnięcia, a przyspieszanie i próba wkręcenia silnika ponad 5000 wygląda tak jak by przez chwile (na pułapie 4700-4900 obr) nie dostawał paliwa i nagle wskazówka wychyla się powyżej.Jeśli ktoś miał takkie odczyty z obd to proszę o pomoc:
115- pole rozpoznania chłodzenia - co to jest?
171- dopasowanie składu mieszanki, tu dodam iż sonda jest o.k- podejrzenie to przepływka- pyt czy słusznie?
Filtry wymienione 2 dni temu.
  
 
może masz załażony gat eurokat katalisatoren kostka wielkości pudełka papierosów jeżeli jest odłącz wtyczkę i uruchom silnik. Mam e 36 z silnikirm m 43 miałem podobny problem. To rozwiązało kłopoty.

Pozdrawiam mario
  
 
Ten układzik pobiera impuls z sondy lambda. Przeważnie wtedy komuter sygnalizuje zły skład mieszanki. W niemczech zakładano takie układy w momencie gdy samochód przekraczał dozwoloną emisję spalin. Nie montowano go seryjnie. To dodatkowy układ. W e36 zakładano może w e46 także.

Pozdr.
  
 
Domyślam się, że to urządzenie służy do dodatkowego rejestrowania stanu ukł. wydechowego. Dzięki tej kostce Niemcy płacą niższy podatek drogowy, takie niby OBD(oczywiście jeśli nie zarejestruje nieprawidłowości). Ta kostka puki jest sprawna nie powinna niczego zakłucać. W Polsce oczywiście jest zbędna.

Jeśli się mylę to mnie popraw.

[ wiadomość edytowana przez: Milas dnia 2008-02-13 23:25:35 ]
  
 
Witam!
Dziekuje za odpowiedzi - proszę jeszcze o podanie miejsca gdzie ta kostka się znajduje.
Czy objawy w Twoim E-36 były takie same?
Doszukałem się że kod błędu 171 - oznacza dokładnie -"dopasowanie składu mieszanki górna granica.
  
 
Coś mi to wygląda na lambdę, albo wtryskiwacze.
Możesz zrobić test - odepnij sondę i zobacz czy się coś poprawiło.
Jeśli będzie problem z ukł. zapłonowym też może wskazać zbyt bogatą mieszankę(niespalone paliwo).

[ wiadomość edytowana przez: Milas dnia 2008-02-13 23:24:48 ]
  
 
Sądzę , że w twoim aucie nie będzie tej kostki. Montuje się je raczej w starszych autach (e34, e36) tam gdzie jest jedna sonda lambda .
  
 
Jeśli chodzi o sonde to tak jak pisałem jej wartości napięcia na kompie były o.k, chyba że mam dwie sondy.
Po wczorajszym katowaniu autka do 6 tyś obr., dzisiejsza praca silnika wyglada jak przed wystapieniem objawów z tematu .
Motor pracuje równo, silnik się w kreca do odciecia.
Wyglada tak jak by cos sie odetkało, a moze wpinanie i odpinanie przepływki przetarło styki.
Pojeżdże do końca miesiaca jesli sie powtórzy to zainwestuje w przepływomierz tak jak mówił elektryk i oczywiscie powróce do tematu.
  
 
Witanko!
No i niestety , okazało się że auto przełączyło się w tryb awaryjny-prawdopodobnie. Obroty wyrównały się gdyż pękł wąż od odmy, dodatkowe powietrze w układzie dolotu i komputer przełączył się na pracę awaryjną.
Wymieniłem waż i objawy znów powróciły, skacze na wolnych i spada na obrotach przy hamowaniu ,no i przyspieszanie jest mozolne na pułapie 4500 do 5000 obr/min.,a pózniej go puszcza.
Więc znów bład na kompie pewnie o treści:
Carsoft 6.5 - Po niemiecku
nr usterki 171 (Kraftsoff versorgungs-system)
Sondy mam dwie i jeśli trzeba je wymienić to- Czy używa ktoś uniwersalnych Boscha- jak one się sprawują?
Również mam prośbę do tych forumowiczów którzy mieli podobny problem i go rozwiązali.
Bo coś mi się wydaje że sondy + przepływka mnie czeka, na podmiane nie mam a komp pokazuje zbyt ogólny blad.
Liczę na pomoc lub wskazówkę drodzy koledzy i koleżanki.
Pozdrawiam!
  
 
Jak dla mnie w przypadku uszkodzonej sondy bład byłby bardziej konkretny w opisie z komputera.
Jeśli uszkodzona sonda to powinno to wykazać na analizie spalin.
Moze nawet być wyczuwalna benzyna w spalinach(na nos).
Nie spiesz się z tymi sondami bo to spory wydatek.
  
 
mam pytanie . gdzie tankujesz i jakie paliwo ?

pozdr.
  
 
Swoje jak i żony auto tankuje na stacji LOTOS bo mam ją blisko, 95 oktan ale to nie od paliwa.
Nigdy nie miałem problemów przez benzynę u siębie czy w Corolli żony.
(171) na kodzie błędów OBD2 oznaczony jest jako"Czujnik O2 (Bank 1) - mieszanka zbyt uboga" (na elektrodzie mi odpisali aby wymienić sondę tą przed katalizatorem)- jest to sonda regulacyjna, podgrzewana.

Wklejam link do tematu na elektroda.pl
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic947957.html
czujnik O2 dotyczy sondy lambda tak mi odpowiedzieli na elektrodzie
A więc lambda a u mnie jeszcze dodatkowo przepływka chyba.
Napewno co jeszcze to czujnik temperatury dolotu muszę sprawdzić i wszystkie pozostałe od temperatury.
Pozdr

[ wiadomość edytowana przez: Gregor-W-ch dnia 2008-02-25 20:37:20 ]
  
 
Możesz spróbować odpiąć sondę, sterownik powinien przejść w tryb awaryjny i silnik powinien zacząć pracować stabilnie(może mułowato ale stabilnie) jeśli to wina sondy.
  
 
Witam!
Zrobiłem test przepływki 4 bieg na max przepustnica i eko sie zatrzymało na 16 litrze.
Aż nagle któregoś dnia na zimnym silniku nie mogłem ruszyć.
Wymieniłem przepływkę i jest git jutro jade na kompa sprawdzic
jakie są błędy no i wykasować te które sam narobiłem odpinając niektóre czujniki.
Dowiedziałem się również o :
cyt.
115- pole rozpoznania chłodzenia - co to jest?

Witam. Masz uszkodzony czujnik temperatury, ten od składu mieszanki. Jest on przyczyną zarejestrowania kodu 171.
Jeśli wiecie gdzie tego czujnika szukać to napiszcie.
Po kompie napisze co jeszcze nie gra.
Pozdr.