| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Yagr focus Kraków | 2008-02-23 20:19:10 katalizator niestety oberwie... pomimo że ten olej niby spala się całkowicie ale jednak produkty tego spalania trafią do "kata" może nie będzie to nagle odczuwalne, ale gdybyś jeździł tak od nowego katalizatora to jego żywotność znacznie by zmalała... Katalizator to niestety dość wrażliwe na paliwo ustrojstwo |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-02-23 21:45:58 W silniku zimnym, na 100 % się spalał nie będzie, to jest chyba zrozumiałe. Zauważ jak smrodzi zimny dwusów, po rozgrzaniu już mniej.
|
woj4 Opel Omega A Łuków | 2008-02-24 00:20:22 A ja się jeszcze zastanawiam czy oprócz katalizatora nie oberwie również silnik.Sonda napewno wychwyci zmiany w spalinach,a komputer zareaguje .I teraz zależy jak zareaguje wzbogaci dawkę czy ją zuboży?
To tylko takie dywagacje. Są podobno jakieś specjalne środki do konserwacji układu paliwowego,ale niestety nie wiem dokładnie co to jest .Reklama mówi o czyszczeniu i smarowaniu wtrysków,ale to tylko reklama przecież. |
linek1980 Zdrój | 2008-02-24 09:53:45 eee z możliwościami sondy lambda to troszkę przesadziłeś, wszak bada ona zawartość tleny w spalinach a nie dokładny skład spalin. Nie sądzę, że dodanie dodatkowego środka smarującego do paliwa (oczywiście w proporcjach przewidzianych przez producenta) może wpłynąć na odczyt sondy i w efekcie na prace silnika. |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-02-24 11:26:45 Sonda owszem zareaguje, .... szybszym zgonem tak jak kat. |
blue827 Biłgoraj | 2008-02-25 14:29:00 Rzeczewiście, gdy silnik zimny to ten olej 2T wcale by się tak całkowicie nie spalał, a chodziło mi tylko o dodatkowe smarowanie silnika w pierwszych minutach pracy. Więc zamiast poleprzyć to bym pogorszył.
a co powiecie na system flushlube? zasada działania pewnie taka sama jak olej do dwu suwów, tylko że on jest podawany cały czas, nawet przy pracy na gazie. Tylko pewnie w takim samym stopniu jak nie wiekszym jest grozny dla sond lambda i katalizatora |
blue827 Biłgoraj | 2008-02-25 15:24:23 Właśnie wpadłem na nowy pomysł:
http://www.autokosmetyki.pl/wynns_lead_substitute_zamiennik_olowiu_do_silnikow_benzynowych_i_na_gaz_lpg,p163.html co powiecie na to? czyli tak, uruchamiam zimny samochód na benzynie z dodatkiem tego zamiennika ołowiu, i przez ten czas ten preparat działa ochronnie na zawory i trochę je zabezpieczam, tak że jak już przełącze na suchy LPG to zawory nie dostają tak już po kości. może to lepsze niż ten olej do dwusuwów który i tak by się nie spalał całkowicie na zimnym silniku? |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-02-25 15:31:02 silniki przystosowane do benzyny bezołowiowej nie potrzebują takich dodatków, one nie smarują, tylko amortyzyją uderzenia przylgni gniazdo-zawór, co to w ogóle zanaczy suchy gaz? A silnik z wtryskiem bezpośrednim zasysa suche powietrze i co, diesel to samo.................... |
blue827 Biłgoraj | 2008-02-25 16:07:50
Benzyna jest mokra, więc zawory sobie na mokro pracują, jakieś tam smarowanie jest. Olej napędowy do diesli to już wogóle jest strasznie tłusty, ja nawet silniki tym płucze. A propan-butan to gaz, jest suchy, i na dodatek jeszcze spala się w wyższej temperaturze niż benzyna, czyli zawory są bardziej katowane. Niby utwardzone, przystosowane do pracy na mokrej i zimniejszej benzynie, ale przy LPG pracują w wyższej temperaturze i bez żadnego smarowania. Więc stopniowo, stopniowo szybciej się zużywaję. Proces może być powolny więc nawet się tego tak nie zauważy. Więc myslałem że jak przy każdym odpaleniu dostaną porcję takiego dodatku zabezpieczającego , to będą lepiej znosić dalszą jazdę na LPG. tak ro rozumiem. |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-02-25 16:18:42 Wytłumacz proszę jak rozumiesz smarowanie zaworu benzyną lub olejem napędowym w przypadku wtrysku bezpośredniego. Paliwo jest podawane wprost do komory spalania wtryskiwaczem, a nie pośrednio do kolektora przed zaworami dolotowymi. |
blue827 Biłgoraj | 2008-02-25 18:55:40
w przypadku wtrysku bezpośredniego to rzeczywiście, benzyna nie zwilża zaworu. Natomiast ja mam taki wtrysk jak na tym schemacie: http://www.icarumba.com/images/shar/encyclopedia/86635026.gif Staram się wymyśleć jakąś alternatywę do flashluba, zastanowię się jeszcze nad tym Wynn'sem. Właściwie to przeczytałem w jego opisie że nie można stosować do aut z katalizatorami, no ale przy założeniu że na benzynie będzie pracował tylko przez pierwsze kilka minut podczas rozgrzewania to możliwe że nic się nie stanie. |
linek1980 Zdrój | 2008-02-25 20:25:20 nie można "Bezpieczny dla katalizatorów" - to cytat z opisu. |
woj4 Opel Omega A Łuków | 2008-02-25 21:14:09 To czy coś tam dolewamy czy nie to oczywiście indywidualna sprawa każdego z nas.Ja osobiście jestem przeciwnikiem takich rozwiązań.
Głowica i zawory silników zostały przystosowane do spalania pb,a więc mniej podatne na wybijanie i wypalanie się.Spalanie lpg w wyższej temperaturze troszkę ten proces zużycia przyspiesza,ale w tym momencie ważniejszą sprawą jest dobrze ustawiona mieszanka.Przecież to zubożenie jej oczywiście w celach oszczędnościowych(skręcić troszkę będzie taniej) powoduje to,że zawory padają,uszczelkę wywala itp. Moim zdaniem to zamiast stosować dolewki specyfików,których działanie potwierdzone jest tylko reklamą to lepiej zafundować dobry olej do silnika i dobrze wyregulować skład mieszanki. Zawsze jest coś za coś. [ wiadomość edytowana przez: woj4 dnia 2008-02-25 21:17:02 ] |
blue827 Biłgoraj | 2008-02-25 22:13:21
qrde rzeczywiscie na polskiej stronce jest ze bezpieczny ale wg tego dokumentu: http://www.wynns.net/assets/product_sheets/59760%20PIS.pdf piszą żeby nie używać do aut z katem.
|
omegolotC30NE Czerwin | 2008-02-25 23:00:31 blue827 szukasz dziury w całym, .... lepsze jest wrogiem dobrego. Smigają ludzie na gazunku po kilkaset tyś km i nikt nic nie dolewa, bo po co........... |
blue827 Biłgoraj | 2008-02-25 23:39:21 może rzeczywiście sobie odpuszcze z tymi zaworami. czasami los jest mściwy, i jak chce się dobrze to jeszcze gorzej się robi. |