| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
polokoz SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada 2107 Bogucin | 2006-06-01 12:33:18 witam. nie wiem co to może być: jak silnik sie rozgrzeje np. w korku, to jak stoje na luzie zaczyna mrugać kontrolka smarowania. ale tylko na niskich obrotach. im cieplejszy silnik tym bardziej mruga. poziom oleju jest dobry. obroty ustawione dobrze. przy zimnym silniku na niskich obrotach nawet nie mrugnie. co to może znaczyć???? |
Leszek_Gdynia (S) Przyjaciel LKP była LADA 21072 '88 Gdynia | 2006-06-01 13:02:00 No to kolego gubisz gdzieś ciśneinie.
Na poczatek wypada sprawdzic jakie jest ciesnienie w cylindrach - wykonaj probe na sucho i olejowa i bedziesz wiedzial w jakim stanie masz pierscienie. Druga sprawa - kiedy ostatnio zmieniałeś olej? Jakiego oleju uzywasz? Zobacz jak wyglada płyn chłodniczy - czy nie jest brudy i nie widac na nim plam oleju, sprawdz korek od oleju oraz bagnet. Moze sie zdarzyc, ze walnęła ci uszczelka pod głowica i masz rozrzedzony olej. Pozatym uszczelniacze zaworowe - warto by je wymienic, bo przez nie tez silnik traci cisnienie i objawia sie to wlasnie tak jak u ciebie. Sprawdziłbym jeszcze sam czujnik - czy nie przekłąmuje. Jezeli masz swierzy olej to obstawiam uszczelke pod głowicą plus uszczelniacze zaworowe. Jak to zrobisz to objawy znikną. |
MENDEL ŁADZIARZ LADA 21072 Garbów(LUB)/Lurgan(UK) | 2006-06-01 17:58:21 Uwazam że jesli chodzi o ciśnienie oleju to nalezy szukać przyczyn w układzie tłokowo -korbowym. Moze twoja ładzianka prosi juz o szlif wału i nowe paneweczki , poza tym utrata ciśnienia oleju może mieć miejsce na wałku rozrządu. Jednak zeby mieć całkowitą pewnosc w miejsce czujnika ciśnienia oleju należałoby wkręcić czujnik zegarowy i zmierzyć to ciśnienie na wolnych obrotach i wyższych. Powiem jeszcze tak Łada to nie Polonez, ładowski motor musi być juz konkretnie podjeżdzony zeby ciśnienie się odzywało. |