Kontrolka smarowania 2107?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam. nie wiem co to może być: jak silnik sie rozgrzeje np. w korku, to jak stoje na luzie zaczyna mrugać kontrolka smarowania. ale tylko na niskich obrotach. im cieplejszy silnik tym bardziej mruga. poziom oleju jest dobry. obroty ustawione dobrze. przy zimnym silniku na niskich obrotach nawet nie mrugnie. co to może znaczyć????
  
 
No to kolego gubisz gdzieś ciśneinie.

Na poczatek wypada sprawdzic jakie jest ciesnienie w cylindrach - wykonaj probe na sucho i olejowa i bedziesz wiedzial w jakim stanie masz pierscienie.

Druga sprawa - kiedy ostatnio zmieniałeś olej? Jakiego oleju uzywasz?

Zobacz jak wyglada płyn chłodniczy - czy nie jest brudy i nie widac na nim plam oleju, sprawdz korek od oleju oraz bagnet. Moze sie zdarzyc, ze walnęła ci uszczelka pod głowica i masz rozrzedzony olej.

Pozatym uszczelniacze zaworowe - warto by je wymienic, bo przez nie tez silnik traci cisnienie i objawia sie to wlasnie tak jak u ciebie.

Sprawdziłbym jeszcze sam czujnik - czy nie przekłąmuje.

Jezeli masz swierzy olej to obstawiam uszczelke pod głowicą plus uszczelniacze zaworowe. Jak to zrobisz to objawy znikną.
  
 

Uwazam że jesli chodzi o ciśnienie oleju to nalezy szukać przyczyn w układzie tłokowo -korbowym. Moze twoja ładzianka prosi juz o szlif wału i nowe paneweczki , poza tym utrata ciśnienia oleju może mieć miejsce na wałku rozrządu. Jednak zeby mieć całkowitą pewnosc w miejsce czujnika ciśnienia oleju należałoby wkręcić czujnik zegarowy i zmierzyć to ciśnienie na wolnych obrotach i wyższych. Powiem jeszcze tak Łada to nie Polonez, ładowski motor musi być juz konkretnie podjeżdzony zeby ciśnienie się odzywało.
  
 
Z tego co wiem, to w Polonezie dopuszczalne było świecenie kontrolki na niskich obrotach. Polecam zmierzyć ciśnienie oleju zewnętrznym manometrem. Na biegu jałowym z tego co sobie przypominam powinno być min 0,5 bar a przy 5600 powinno wynosić 3,5-4,5 bar. Oczywiscie przy ciepłym silniku. Pisze z pamieci, bo ksiażi mam w garażu, więc moge się mylić.
Jeśli cisnienie jest dobre, to jeździc i sie nie martwic (ewentualnie wymień czujnik ciśnienia), jeśli mniej no to trzeba sie zastanowić Moze rzeczywiście silnik sie prosi o remont a moze wystarczy zalać jakimś tanim minerałem typu Orlen Lubro 20W-50.

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.