Essi 1,6 16 V LPG z 1994 bierze 1 litr oleju na 3 tys.km czy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
to jest w normie?
  
 
Przeczytaj co napisałeś i się zastanów.
Zużycie oleju w normie to 1-2 setki na 10 tyś km. Więcej to już albo uszczelniacze zaworów, albo pierścienie, itd... do zrobienia. To tylko golfy mają dopuszczalne 1 litr na 1000km. Przynajmniej w ksiązce golfa III tak było.
  
 
Z tego co kiedyś słyszałem na lpg autko bierze więcej oleju, ale nie wiem czy to prawda
  
 
mamidentyczny silnik w podobnym roku i miałem podobne objawy pomogła wymiana oleju na valvoline max life 10/40. Wymieniłem w styczniu zrobiłem jakies 3000 do teraz i dolałem może 100mll

  
 
no to macie tragedie. pewnie ze to od gazu.
a 100ml po 3000 km to tez nie jest w normie.
  
 
Cytat:
2008-03-20 22:21:20, CKsrv pisze:
no to macie tragedie. pewnie ze to od gazu. a 100ml po 3000 km to tez nie jest w normie.



tzn niewiem ile ubyło bo zalałem do poziomu na bagnecie a ostatnio patrzyłem to ze 2 mm ubyło na miarce więc dolałem trochę i tak sobie juz jest.
ale na pewno po wymianie oleju mniej go zużywa a ja mam ciężką nogę co swoje tez robi. ;0
  
 
Cytat:
pewnie ze to od gazu.



lubię takie wypowiedzi ,masz pojęcie ,napisz proszę jak to gaz doprowadził do tego spalania oleju ...
  
 
Cytat:
2008-03-20 22:27:34, kamil76 pisze:
lubię takie wypowiedzi ,masz pojęcie ,napisz proszę jak to gaz doprowadził do tego spalania oleju ...

Kolega ma td i w każdym prawie temacie o gazie pisze bzdury gdzieś podsłuchane....
  
 
Do następnej wymiany mam zamiar dolewać Shell Hellix Super High Mileage 15 W 50 do aut z przebiegiem powyżej 100 tyś. może to coś zmieni?
  
 
dobrze ze lubisz - po pierwsze szybciej twardnieja uszczelniacze po drugie rozprezony lpg jest gazem w przeciwienstwie do "mgielki" benzynowej...
  
 
Cytat:
2008-03-20 22:37:41, CKsrv pisze:
dobrze ze lubisz - po pierwsze szybciej twardnieja uszczelniacze po drugie rozprezony lpg jest gazem w przeciwienstwie do "mgielki" benzynowej...



ale co ma piernik do wiatraka ???

a uszczelniacze to niby jakim cudem szybciej twardnieją??

zresztą każdy chwali to co ma....
  
 
Cytat:
2008-03-20 22:37:41, CKsrv pisze:
dobrze ze lubisz - po pierwsze szybciej twardnieja uszczelniacze po drugie rozprezony lpg jest gazem w przeciwienstwie do "mgielki" benzynowej...


No i ......................... Na jakiej podstawie stwierdziłeś że szybciej twardnieją??? A nawet jeśli(w co nie wierzę) koszt uszczelniaczy to 5zł/szt
  
 
nieistotne - sprezonym powietrzem tez mozna sie umyc, prawda?
skoro to taka taniocha (uszczelniacz) 5*16 to moze warto sobie na parkingu wymienic?
  
 
Witam
Nie zgodzę się, że na gazie bierze więcej oleju. Mam MKVI 1.6 16V i już prawie 70kkm na lpg (w sumie przebieg min 170kkm). Jeżdżę na 10W-40. Zazwyczaj silni pracuje 2000-3000ob/min, ale jak potrzeba to nawet do 5000 podejdzie. Na 10000 zużywa ok 600ml. Twój wynik to stanowczo za dużo.
  
 
oj co to za kłótnia gaz powoduje wieksze zuzycie bo pierscienie szybciej sie scieraja, 1 litr oleju na 3 tys to za duzo. Napisz kolego ile masz przejechane km to wtedy bedzie mozna porozmawiac czy uszczelniacze czy pierscienie, czy kopci jak mu depniesz czy nie. Ja u siebie w essim zaznaczam ze gazu nigdy nie widział ten samochod ani wysokiej temperatury to ma przebieg 193 tys z czego 133 tys na oleju orlen semisyntentic i oleju nie łyka, z czego jestem zadowolony i miło przez essa zaskoczony. Ale jak by palił mi na 1 tys z 50ml to bym sie nie dziwił ale 333 ml to juz za duzo. Kolego uszczelniacze to pewnie bedzie minimum do wymiany wiec szykuj czas i pieniazki, albo tylko pieniadze bo widac ze robota czeka.
  
 
Cytat:
2008-03-20 23:37:32, mirasescort pisze:
oj co to za kłótnia gaz powoduje wieksze zuzycie bo pierscienie szybciej sie scieraja, 1 litr oleju na 3 tys to za duzo. Napisz kolego ile masz przejechane km to wtedy bedzie mozna porozmawiac czy uszczelniacze czy pierscienie, czy kopci jak mu depniesz czy nie. Ja u siebie w essim zaznaczam ze gazu nigdy nie widział ten samochod ani wysokiej temperatury to ma przebieg 193 tys z czego 133 tys na oleju orlen semisyntentic i oleju nie łyka, z czego jestem zadowolony i miło przez essa zaskoczony. Ale jak by palił mi na 1 tys z 50ml to bym sie nie dziwił ale 333 ml to juz za duzo. Kolego uszczelniacze to pewnie bedzie minimum do wymiany wiec szykuj czas i pieniazki, albo tylko pieniadze bo widac ze robota czeka.



ale jakim cudem pierscienie sie scieraja???
  
 
Cytat:
2008-03-20 22:36:23, jozin2008 pisze:
Do następnej wymiany mam zamiar dolewać Shell Hellix Super High Mileage 15 W 50 do aut z przebiegiem powyżej 100 tyś. może to coś zmieni?



Znaczy masz zamiar dolewać do oleju już stosowanego (uzupełniać) tym olejem? Nie próbowałbym, chyba że masz 100% pewność że się mieszają bez skutków ubocznych.... Nie dolewa się generalnie innego oleju niż ten, którym masz zalany silnik.
  
 
Bo silnik bardziej na sucho chodzi niz na benzynce
  
 
ale benzynka niema zadnych właściwości smarujących ( jest bezołowiowa) więc czy gaz czy benzynka to wsio ryba

a tak już przystajac na wasze to wolałbym dolewać 1l oleju na 3 tys i tankowac gaz za 2 zł niż benzynke za 4 zł
  
 
To wsio to sie nie zgodze bo woda nawet smaruje

Z gazem jest tak jak pytałem mojego znajomego ze gdyby był dobry to by go orginalnie zakładali bo VW tylko raz próby takie robiło i sie wycofało. A ja essine kocham i leje benzynke