Remont hamulców tylnych - Es kombi 1.6 16 V

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Byłem dziś u mechanika i rozebrane zostały hamulce tylne. Zdaje się, że były rozbierany pierwszy raz w ich życiu, czyli po około 140 tys. przebiegu. W każdym razie mam kilka pytań:

- Podobno w ASO Forda hamulce tylne rozbierają jakoś "od tyłu". "Mój" mechanik wydłubał śrubokrętem dekielki z bębnów, odkręcił nakrętki i ściągnął bębny, przy okazji wywalając łożyska itd. Czy takie postępowanie ma jakieś wybitne wady, muszę pilnować, żeby to jakoś wyjątkowo dobrze złożył (skręcił odpowiednim momentem, wymienił nakrętkę itp)? Nie chciałbym zgubić koła w trakcie jazdy, albo za 1000km dowiedzieć się, że łożyska się rozpadły z powodu wadliwego montażu :->

- Mam do wymiany praktycznie wszystko (cylinderki, samoregulatory, szczęki). Czy możecie polecić jakieś zamienniki, a może tylko oryginały brać (wiem, że samoregulatory tylko w oryginale występują)? Jeśli zamienniki, to jakie? Zaproponowano mi cylinderki i szczęki LPR (odpowiednio: 26 i 85 PLN) - nazwa niezbyt dobrze mi się kojarzy Czy 180 PLN za komplet samoregulatrów to normalna cena? Da się je kupić taniej?

- Hamulce w Escortach występują w wersjach 7" i 8". Niestety dowiedziałem się tego gdy zacząłem szukać części Czy da się jednoznacznie określić jaka średnica jest w Escorcie 1.6 16V kombi z 2000 roku, czy muszę wrócić do mechanika ściągnąć koło i zmierzyć?

- Jeśli ktoś ma jakieś uwagi odnośnie montażu, to będę wdzięczny. Szczerze mówiąc chciałbym to zrobić raz, dobrze i mieć spokój na następne 100 tys. km - o ile to w ogóle możliwe :->

Pozdrawiam
Maciek
  
 
Cytat:
2008-07-21 13:34:56, macba76 pisze:
Podobno w ASO Forda hamulce tylne rozbierają jakoś "od tyłu". "Mój" mechanik wydłubał śrubokrętem dekielki z bębnów, odkręcił nakrętki i ściągnął bębny, przy okazji wywalając łożyska itd.


Nie tylko w ASo się tak rozbiera!
Jest to dokładnie opisane w książce serwisowej. Po co rozbierać łożyska skoro cały bęben schodzi po odkręceniu 4 śrub.
  
 
Cytat:
2008-07-21 14:27:21, zagore1 pisze:
Nie tylko w ASo się tak rozbiera! Jest to dokładnie opisane w książce serwisowej. Po co rozbierać łożyska skoro cały bęben schodzi po odkręceniu 4 śrub.


Ech. Teraz to już i ja doczytałem. Zapewne wolał odkręcić jedną nakrętkę, a nie cztery.
No i teraz pytania dodatkowe:
- czy jak łożyska wypadły z bębnów, nie złapały przypadkiem za dużo syfu? :->
- czy jednorazowa nakrętka czopa piasty nadaje się do ponownego założenia? :->
- czy przykręcenie nakrętki czopa piasty kluczem pneumatycznym zapewni odpowiedni moment? :->
W dodatku tył samochodu podnieśli mi podpierając tylną belkę, czego się podobno nie robi. Czy ja kur* muszę zawsze przy samochodzie wszystko robić sam, żeby mieć pewność, że nic mi nie spier*lą???

Pozdrawiam
Maciek
  
 
Dis wymieniłem sobie bębny i szczęki, Wiec powiem ci ze nakretki nie musisz wymieniać bo to jest taka specjalna nakrętka

- dekielek tez zdjąłem bez wiekszych problemów tylko delikatnie i wychodzi
- łożyska zostawiłem stare, wymyłem je w ropie, nasmarowałem świeżym smarem i mysle ze powinno byc ok
- bębny dokręciłem taką siłą z jaką mniej więcej przykręcam felgi(no może trochę mocniej)
- co do odkręcania to słyszałem ze te 4 śruby co trzymaja bęben a raczej piastę lubią sie ukręcać, wiec wolałem nie ryzykować i odkręciłem tą jedną (klucz 30)

Rzeczy kupiłem u Slawas1 z klubu on ma sklep internetowy, pomoże w doborze odpowiedniego bębna i będziesz wiedział czy masz 7'' czy 8''
  
 
KLIK
  
 
na allegro sa cale zestawy na 2 kola za 170zl TRW bez bebnow oczywiscie...
  
 
Cytat:
2008-07-22 16:37:04, radekbox pisze:
na allegro sa cale zestawy na 2 kola za 170zl TRW bez bebnow oczywiscie...


Dzięki Ci dobry człowieku! Nie miałem pojęcia o takich zestawach, a wyglądają przyzwoicie, no i kosztują całkiem przystępnie

Pozdrawiam
Maciek
  
 
Cytat:
2008-07-21 23:35:39, czyczu pisze:
KLIK


Genialna relacja. Pytania dodatkowe:
- Jak sprawuje się ten zestaw Lucas/TRW? Nie było problemu z montażem?
- Czy przed malowaniem usunąłeś całą rdzę, czy malowałeś częściowo na rdzę i jak farba sobie z tym radzi/radziła?

Pozdrawiam
Maciek
  
 
Cytat:
2008-07-22 21:54:00, macba76 pisze:
Genialna relacja. Pytania dodatkowe: - Jak sprawuje się ten zestaw Lucas/TRW? Nie było problemu z montażem? - Czy przed malowaniem usunąłeś całą rdzę, czy malowałeś częściowo na rdzę i jak farba sobie z tym radzi/radziła? Pozdrawiam Maciek


Więc tak:
Przesyłeczka dotarłą bardzo szybko i super zapakowana - z hologramem na opakowaniu. Montaż - banalny - wszystko idealne - jak oryginał. Co do malowania to wyczyściłem wszystko jak tylko mogłem. Szczotką drucianą na wiertarce i tak z godzinkę przy jednym bębnie mi zeszło. odtłuściłem i pomalowałem sprayem MOTIP'a do zacisków. Upłyneło jakieś 5-6 miesięcy i wizualnie jest spoko. Jednak korozja na bębnach jest dalej, widać małe bąble.
Moja rada: albo kupić nowe bębny i pomalować, albo stare wypiaskować. Ewentualnie po oczyszczeniu szczotką drucianą użyć jeszcze papieru ściernego takiego na wiertarkę ( w formie listków, nie mylić o papier ścierny mocowany na żep do okrągłego dysku).
To chyba na tyle