Nie mam miksera w dolocie!! Opłaca sie zakładać?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Samochód Daewoo Espero 1,5 16v
spalanie 12-13 litrów miasto

zauważyłem przy okazji czyszczenia silniczka krokowego że w dolocie nie mam miksera! jest tylko końcówka rurki od parownika wsadzona w dolot.. samochód chodzi w poprawnie na gazie i na benie, ale denerwuje mnie spalanie, czy założenie miksera i regulacja mogła by coś dać (szczególnie chodzi o spalanie)??

sterownik instalacji to Stag 2L (czyli "oszukana" druga generacja)

Pomóżcie!
  
 
Spalanie jeszcze nie takie tragiczne. Przy braku miksera jest bardzo prawdopodobne że parownik jest dość mocno rozkręcony i podlewa nadmiernie np przy hamowaniu silnikiem. Mikser pozwolił by to trochę ograniczyć, ale tylko trochę - stag 2l nie ma cutoff. Mikser, niestety ograniczy także moc maksymalną silnika.
Inna opcja dla ciebie to zamiana elektroniki na staga XL, a tam już będziesz miał sterowanie jak w dojrzałej II generacji.
  
 
Za bardzo na mocy mi nie zależy, autko jeździ po mieście, realnie przez taki mikser ile by spadło spalanie?

jaki jest koszt zmiany kompa? pewnie silniczek krokowy trzeba zmieniać bo ja mam taki ze śrubą..

może być coś takiego? Stag 100 jak by to działało to by było super

pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: Wotti dnia 2008-03-06 22:10:11 ]
  
 
Ile może spaść spalanie? Nie mam pojęcia. Kiedyś eksperymentowałem z mikserami, ale to była instalacja I generacji. W samochodzie 2,0 z gaźnikiem o masie 1300kg spalanie po mieście na ciasnym mikserze i oszczędnej regulacji to było 15-16, ale przyjemność z jazdy nieduża. Na dużym mikserze (silnik przydławiało do 2000obr, a wyżej rakieta) spalanie 18-20. Ale tam nie było elektroniki żadnej. Teraz mam blosa i przy normalnej jeździe łyka 15.
Proponowałem Ci staga XL bo podobno do niego nie trzeba zmieniać okablowania przy przesiadce ze staga 2L. Montując model 50 lub 100 trzeba będzie wymieniać także kabelki.
  
 
Mam znajomego (i zaufanego) gaziarza który mi to za 50 zeta przełoży więc koszt nie będzie duży.. teraz żałuje że nie znałem tego gaziarza wcześniej, bo instalke zakładałem w lublinie

Zresztą słyszałem że na samym silniczku krokowym sporo dynamika sie poprawia, więc po założeniu miksera sie wszystko wyrówna
  
 
Cytat:
2008-03-05 21:04:59, Wotti pisze:
Samochód Daewoo Espero 1,5 16v spalanie 12-13 litrów miasto zauważyłem przy okazji czyszczenia silniczka krokowego że w dolocie nie mam miksera! jest tylko końcówka rurki od parownika wsadzona w dolot.

Czyli masz tzw mikser rurkowy, kiedys stosowało się takie rozwiązania. Jak na spalanie w cyklu miejskim, to jest OK ( przeciez mamy warunki zimowe )
Nie sądzę aby w Twoim przypadku dołozenie miksera ograniczyło spalanie.
  
 
tez uwazam ,ze w warunkach miejskich, zimowych i na krotkich odcinkach to spalanie jest dosc dobre.
  
 
W sumie tak ale jest małe ale.. ja z tym spalaniem walczę od roku..
czyli lato jesien zima.. i co najgorsze w trasie zchodzi do skromnych 11 z haczykiem:/
  
 
Czy próbowałeś sprawdzić jak się sprawuje twój aktualny Stag 2L? Mam na myśli czy w ogóle działa i na ile sobie radzi. Najprościej podłączyć się w tym celu woltomierzem do sondy lambda i podglądać co się dzieje podczas jazdy.
  
 
Narazie nie mam możliwości sprawdzenia. Wiem że sonda jest sprawna bo ją wymieniłem na nową w felworze walki ze spalaniem

A czy w Stagu XL jest funkcja cut off? w sumie fajnie by było jak by nie trzeba było grzebać w kablach...
  
 
Zdaje się jest jakaś funkcja o nazwie ,,zubożanie".
Konkretniej tutaj: pdf na stronie producenta.
  
 
Oj chyba nie ma, bo przeczytałem instrukcję do staga 50/100/150 i tam jest na screenie z programu wyszczególniona funkcja cut off..
Generalnie przydała by się ta funkcja, bo jednak przez nią spalanie spada..
Pozdro
  
 
z funkcją "cut off", to trzeba ostroznie, bo wiadomo czym grozi zubozenie mieszanki
moze byc BUUUM