MotoNews.pl
7 Długość rury parownik-mikser (208550/0) - PT
  

Długość rury parownik-mikser

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam takie właśnie pytanie czy ta długosć ma jakieś znaczenie?
Mam tak poprowadzoną,że do krokowca(gazowego) jest około 20 cm,a dalej do miksera około 50cm.Trochę mi się to nie podoba,bo ta rura błądzi gdzieś pod kolektorem ssącym i generalnie tak to "brzydko" wygląda.
Chciałbym dać kolanko na parownik i dalej prosto do miksera.ta rura zasilająca skróciła by się w tym układzie o jakieś 25 cm.
I teraz właśnie jaki to może mieć wpływ na zachowanie się instalacji i czy miejsce wpięcia krokowca ma jakieś znaczenie?
  
 
Witam.
długość rury powinna oscylować w granicach 60 do 70 cm. za krótka nie jest dobrze. krokowiec w ok.polowy rury.


Cytat:
2008-03-14 09:44:20, woj4 pisze:
Mam takie właśnie pytanie czy ta długosć ma jakieś znaczenie? Mam tak poprowadzoną,że do krokowca(gazowego) jest około 20 cm,a dalej do miksera około 50cm.Trochę mi się to nie podoba,bo ta rura błądzi gdzieś pod kolektorem ssącym i generalnie tak to "brzydko" wygląda. Chciałbym dać kolanko na parownik i dalej prosto do miksera.ta rura zasilająca skróciła by się w tym układzie o jakieś 25 cm. I teraz właśnie jaki to może mieć wpływ na zachowanie się instalacji i czy miejsce wpięcia krokowca ma jakieś znaczenie?

  
 
Witam !

Croma, moglbys mi w wolnej chwili wytlumaczyc, dlaczego akurat taka dlugosc, i dlaczego krotka nie jest odpowiednia.

z gory dzieki
  
 
Witam.
Długość rury od reduktora do krokowca jest jak gdyby powiększeniem II komory reduktora przez co zapas gazu jest większy potrzebny przy nagłych depnięciach na pedał gazu. ważne to jest przy małych reduktorach . można w ten sposób ograniczyć zubożenie mieszanki i strzały w kolektor. oraz wyrywanie przez podciśnienie membran w reduktorze. to tak najkrócej co moge powiedzieć. myślę,że jest zrozumiałe.
  
 
dzieki.

Mozesz mi podpowiedziec jeszcze czym moze byc spowodowane to , ze czasami mam problem z odpaleniem auta(na benzynie) , tj. zapala odrazu , tylko strasznie spadaja obroty i jak sie go nie przegazuje , to zgasnie i potem trzeba 2-3 sekund krecic, zeby zapalil. Wydawalo mi sie ze jest to spowodowane za dluga rura od miksera do parownika , zostaje w niej gaz , samochod dostaje tez benzyne i jest za bogato. Rure wlasnie dlatego zeby nie byla zagieta mam dlugosci okolo 70cm, przy czym register jest jakies 10cm od miksera.Mialem w planach skrocenie tego , po zalozeniu odpowiedniego kolanka na reduktor mozliwe jest osiagniecie dlugosci ok 20cm.Ale z tego co piszesz to widze ze nie jest to dobre rozwiazanie i moj problem tkwi gdzie indziej. tylko gdzie ?
  
 
zgaśnie ci na benzynie czy po przejściu na gaz?
  
 
na benzynie wlasnie. Zdarza sie to tylko czasami , czasami jest wszystko w porzadku. Nie zdazylem jeszcze wylapac jakiejs zaleznosci od temperatury silnika , czy jakichs innych czynnikow. Do tej pory zauwazylem ze nie dzieje sie tak po nocy , albo jak samochod postoi dluzej , tj. tak conajmniej z pol dnia.
  
 
witam.
może zastosuj start petrol marki landi-renzo. jest to elektrozawór który montujesię na przewodzie gazowym który idzie do mixera. ma także śrubę regulacyjną. po wyłączeniu samochodu zaraz sie zamyka i nie puści grama gazu do kolektora. koszt ok. 70 zl.
  
 
No tak , jest to jakies rozwiazanie, jednak w wiekszosci instalacji sie go nie stosuje , a dzialaja prawidlowo. Sproboje jeszcze cos pokombinowac z ta rura , moze przesune srube bardziej na srodek, albo mimo wszystko sproboje ja troche skrocic.
Powiedz mi jeszcze jakbys mogl , czy takie zmiany moga wplynac na poprawnosc regulacji , tj czy po nich instalacja wymaga ponownego regulowania ?

P.S. pisze o srubie , bo przy regulacji , jak gazownik mial problemy z odpowiednim ustawieniem to wyrzucil mi "bolec" z krokowca, pozniej okazalo sie ze winna byla przytkana rurka , ale "bolec" nie trafil na swoje miejsce. Mam w planach jednak go tam przywrocic , ale to w przyszlosci , narazie tak jak jest jezdzi bardzo dobrze.

[ wiadomość edytowana przez: marcij dnia 2008-03-17 15:11:32 ]