| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
bociansan Renault Megane Bydgoszcz | 2008-03-10 08:36:19 witam!
Mam pewien problem gdyż żarzy mi się kontrolka ładowania. Szukałem trochę na forum, ale nic mi to nie pomogło. Pogrzebałem trochę pod maską i po odkręceniu obudowy alternatora kabelek po prostu odpadł tak był już zaśniedzony. Naprawiłem to, ale nadal kontrolka się żarzy. Sprawdziłem regulator napięcia (taki mam: link ) i wg mnie on jest przyczyną, ale mam jeszcze pytanie do Was czy szczotki powinny być równe? bo u mnie jedna jest wyraźne krótsza od drugiej i się zastanawiam czy to nie jest problem? z góry dzięki za pomoc pozdrawiam bociansan |
bociansan Renault Megane Bydgoszcz | 2008-03-10 09:39:06
powiem tak jak na razie nie mam żadnych problemów z ładowaniem. Kontrolka nie zależnie czy dodam gazu czy nie to się żarzy. Czasem tylko gaśnie jak najadę na dziurę etc. (dlatego myślę, że to wina tej za krótkiej szczotki która słabo styka - moim zdaniem). Masę też sprawdzałem i raczej jest wszystko dobrze. Wtyczki sprawdziłem po czyściłem itd. Chyba, że coś ominąłem
Aha jeszcze jedno odpaliłem samochód, odłączyłem akumulator i po włączałem wszystkie odbiorniki prądu w samochodzie (światłą, dmuchawa, radio etc) i wszystko było ok, silnik nawet na moment nie spadł z obrotów. |
ROBCIO1969 Sympatyk FEFK ford eskortMk7/TD... Lublin | 2008-03-10 11:35:02 ja mam taki sam problem już od jesieni, przejeżdziłem zimę i ładowanie jest okej zawsze mi kręcił a jeżdzę autem codziennie, zawsze brak czasu, aby zajżeć co jest grane. |
bociansan Renault Megane Bydgoszcz | 2008-03-10 11:48:12
hehe racja jednak mam, bo się świeci. Skoro powinno być powyżej 14V to ja mam poniżej tak koło 13,5-13,7V przy włączonym silniku Obstawiam te szczotki albo regulator napięcia. Chyba po prostu kupie nowy. Drogi nie jest i się zobaczy. |
majkee Fiat Bravo HGT Katowice | 2008-03-10 11:51:47
Za mało. Z doświadczenia wiem, że nie warto zwlekać z przywracaniem ładowania (wie ten co mnie holował) ![]() ![]() ![]() |
przemkowal Escort mkVII Kombi Wrocław | 2008-03-10 12:33:25 Zacznij od szczotek - jak napięcie się nie podniesie (max 14,4) to dopiero szukaj regulatora - chyba że jest zespolony ze szczotkami.
Zawsze można przelutować szczotki z żuka albo dużego fiata - powinny być podobne. |
bociansan Renault Megane Bydgoszcz | 2008-03-10 12:40:30
są zespolone więc trza cały wymienić, ale koszt nie jet powalający jakies 30-40 złotych więc może tyle jeszcze uzbieram w tym miesiącu ![]() |
bociansan Renault Megane Bydgoszcz | 2008-03-22 21:11:06 dziś wymieniłem regulator napięcia i niestety problem nie zniknął. Napięcie jest w normie powyżej 14V, ale kontrolka ciągle się żarzy. Dodatkowo zauważyłem, żę przy niskich obrotach żarzy się najmocniej, a przy wysokich gaśnie zupełnie.
Ma ktoś jakiś pomysł od czego to? P.S. czy po wymianie regulatora trzeba robić reset kompa czy on nie trzyma takich danych?? |
chalu87 Ford Orion Biadoliny Szlacheckie | 2008-03-22 21:44:26 moim zdaniem ktoras dioda poszla.. wyciag alternator i oddaj go do naprawy koszt jakies 30 zł bynajmniej u mnie. (ojciec mial tak w maluchu dopiero po porzadnym przygazowaniu kontrolka lekko gasła i po wymianie diody jest ok) |