Pare pytan do znajacych wtrysk Bosch L Jetronik

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

mam pare problemow z tym wtryskiem, glownie chodzi o wolne obroty na zimnym silniku, jak zdejmuje noge z gazu obroty spadaja do okolo 500 (czasami az silnik gasnie) silnik sie dusi i po chwili obroty wachaja sie juz w granicach 900-1000. Po rozgrzaniu silnika juz nie ma tego problemu lecz obroty faluja w granicach 800-1000. Sprawdzilem lambde, czujnik temperatury i niby wszystko ok. o to link do krotkiego opisu tego wtrysku Link
Myslalem jeszcze nad czyszczeniem przeplywomierza ale nie wiem czy to cos pomoze

Pozdrawiam
  
 
zacznij od sprawdzenia zaworu powietrza dodatkowego (potrafią szwankowac), pozatym (to absolutna podstawa) wszelkie polaczenia miedzy przeplywomierzem a przepustnica musza byc bezwzglednie szczelne (dotyczy takze ukladu odpowietrzania skrzyni korbowej, serva itd).
  
 
Dzieki za odpowiedz z zaworem jest ciekawa sprawa rozebralem go i sklada sie z bi metalu ktory czym dluzej dostaje napiecie tym sie bardziej przymyka jak silnik jest zimny to zawor jest otwarty komputer nie wysyla wtedy wogule napiecia do zawory, jezeli mu podlacze 12v to sie calkowicie zamyka po jakis 2 min. Odma wchodzi do rury laczacej przeplywomierz z przepustnica. Serwa nie ma.

Pozdrawiam
  
 
ten wtrysk masz w 128?
taki jak w ritmo 1.5?
jesli tak to zacznij od sprawdzenia orginalnych sprezynek na przepustnicy one zazwyczj zapobiegaja temu a jak jedna jest rozciagnieta czy urwana to juz nie tak ladnie odbija przepustnica
jesli sprezynki sa git to szukaj po czujnikach i przeplywkach i zaworku powietrza obejsciowego
  
 
Witam

Dzieki za odpowiedz

Ten wtrysk mam w x1/9 nie wiem czy to ten co w ritmo ale dokladnie taki sam widzialem w uno 1500. Rozebralem ciegna gazu przy przepustnicy wszystkie sprezynki ok, wszystko wyczyscilem i dziala bez zadnych oporow. Co do zaworu powietrza dodatkowego jest sprawny ale nie przykrecony trzyma sie tylko na przewodzie, z tego co wiem powinien byc przykrecony gdzies do bloku lub glowicy ale zabardzo nie ma go gdzie przykrecic nigdzie nie pasuje.

Tu znalazlem krotki opis tego wtrysku Link

Nie wiem od czego jest czujnik zwany Cold start valve znajdyje sie w bloku kolo czujnika cisnienia oleju.