| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
b-mariusz FORD ESCORT kombi Szczecin | 2008-03-24 22:38:34 Jestem właścicielem Forda Escorta rocznik 1997 z silnikiem ZH 16. Jaka może być przyczyna, że przy ZIMNYM silniku na wolnych obrotach mam niestabilość obrotów silnika tzn. obroty wzrastaja do ponad 2000 obr/min i spadaja prawie do zera, nastepnie znowu gwaltownie rosna do ponad 2000 obr/min itd.??? Czasami silnik gasnie. Po nagrzaniu silnika problem znika i wszystko jest w porządku. Rowniez jazda na zimnym silniku przebiega normalnie.berlin.mariusz@web.de |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2008-03-24 23:06:13 Czas zajrzeć do regulatora wolnych obrotów zwanego potocznie krokowcem, użyj wyszukiwarki - hasło krokowy, krokowiec.
Czasem pomaga tylko wymiana na nowy, ale czyszczenie też się sprawdza, choćby na krótki czas. |
atkamitka Escort Driver Był Franek mkVII, je ... Kraków | 2008-03-24 23:14:58 ja też mam podobny problem,ale nie aż do tego stopnia.Też skaczą mi obroty jak jest zimny i strasznie mnie to wk...Jak dojadę do mechanika to mi mówi cytuję"Agata wszystko jest O.K.daj spokój jedż do domu".
I tak daję spokój już prawie rok |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2008-03-24 23:20:25 klucz płaski albo lepiej oczkowy 7, 3 minuty i słoik z naftą / nitro / co tam jeszcze ropopochodnego jest w domu.
Dziwny ten mechanik. |
b-mariusz FORD ESCORT kombi Szczecin | 2008-03-25 00:15:52 Znalazlem wlasnie na forum ze przyczyną moze byc rownież zaworek przewietrzania skrzyni korbowej!?! |
kcprski Sympatyk FEFK NCC-1701-E Gdynia | 2008-03-25 02:01:31 Taa, ale jego awaria częściej objawia się kangurem, tj. problemami z jazdą, gaśnięciem. Profilaktycznie można go sprawdzić (zdjąć wężyk i też wypłukać dziada w benzynie - zero narzędzi), ew. zrobić test pisaka (szukajka), ale obstawiam "krokowiec".
Oczywiście bywa różnie, ale to akurat dość popularna awaria. Masz klucz siódemkę, benzynę, naftę czy co tam i pół godzinki - poradzisz sobie sam, bez mechanika. edit: poprzednio pisałem, że 3 minuty - trochę przesada.. za pierwszym razem jest zawsze dłużej, ale to nic strasznego. Aha jak będziesz płukał "krokowca", to odkręć od niego część z wtyczką i czyść sam zawór. Jak jest mocno zawalony, pomagają patyczki do uszu
[ wiadomość edytowana przez: kcprski dnia 2008-03-25 02:03:23 ] |
Clipper_skce Sympatyk FEFK FORD FOCUS MK1 FL SKIERNIEWICE | 2008-03-25 07:32:47 Czasami też mam problem z krokowcem. Wystarczy, że co jakiś czas zaleję Vervy na Orlen'ie i problem znika, wtedy mam spokój na jakieś 2500km. |