[Dohc-RWD] Koło zamachowe ritmo 130tc ,a rozrusznik w rwd

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Niewiem czy ktos poruszał juz ten temat ,ale niemogłem się doszukac.
Może którys z kolegów mi podpowie.
Otóż mam pod maska w 125p silnik z ritmo 130tc
mam teraz zamiar wsadzic koło zamachowe abartha(orginalne z ritmo abarth) wraz ze sprzęgłem (lancia thema turbo) do mojego silnika ,interesuje mnie kwestia rozrusznika ,bo orginalny z 131 niepodejdzie.Może ktos wie jaki patent zatosować??
Z góry dzięki Pozdrawiam.

Piotrek.
  
 
Z kolem bedziesz mial problem, bo ma inna srednice na walek sprzeglowy w skrzyni-bedziesz musial wymienic lozysko w kole zamachowym. Rozrusznik nie wiem bo jak nie moglem spiac skrzyni z silnikiem na oryginalnym kole z ritmo to po prostu wymienilem je na takie z DOHC RWD.
  
 
Rozumiem. muszę to jeszcze jakoś pomierzyć ,bo uparłem się na to koło abartha bo waży nieco ponad 5 kg ,a orginalne rwd z tego co pamiętam około 2 więcej ,poza tym mam wał korbowy z ritma abarth ,który jest wyważony fabrycznie dla lekkiego koła.

jak rozkminie pomiary to napisze jak poszło.

Pzdr.
  
 
a czym różni sie wywazenie do kola lekkiego a cieżkiego ?
  
 
Podobno (nie wymondrzam się bo mogę się mylić) układ korbowy jest wyważany z kołem zamachowym ,do sportu waży się układ nawet z tarczą sprzęgła i dociskiem. koło zamachowe jest przeciw wagą dla układu korbowego słyszałem ze bieże sie to z podstawowych zasad fizyki podobno chodzi o to że istniej coś takiego w naturze że cało wirujące kilkukrotnie potrafi zwiękrzyć swoją masę i jakiś takie gadki z politechniki słyszałem na ten temat ,niejestem pewien dokładnie więc sie nieupieram ale za to pozdrawiam.
Piotrek
  
 
Wyważa sie ale wal osobno, kolo osobno i docisk osobno
wszystkie na zero.
Natomiast o wyważaniu tarczy nie słyszałem i wydaje mi sie że niebardzo jest jak by go nie oslabic.
p.s.
Tak wiec niebardzo ma w tym przypadku znaczenie ma wywazenie (czy kolo lekkie czy cieżkie) natomiast zawsze mozna przetoczyc kolo (odelzyc jak masz problem z waga i zamiana)
  
 
mi Kuś wyważał razem wał , zamach i docisk
  
 
i prawidlowo bo wywaza sie razem.
  
 
ale fabryka nigdy nie wyważa razem!!
  
 
blady, a pytałeś sie kiedyś go jak to robi?

Najpierw waży wal potem dokręca kolo znowu waży i dokręca docisk i znów wazy tak wiec w gruncie rzeczy waży każde z osobna na końcu otrzymując wyważony "zestaw"

p.s.
A w temacie było o fabrycznym ważeniu, tak jak już Cehu napisał fabryka też nie waży zestawów.
  
 
ale masa osób robi w ten sposób ze waży razem. w praktyce wychodzi na to samo, bo calosc jest spieta w jedno i ma sie wszytko rownac zero, minusem jest to że takiego zestawu nie da sie rozczłonowac, tzn. da sie ale zawsze trzeba go zlozyc w tej samej pozycji wzgledem siebie, czyli jak bedziesz chcial przelozyc to kolo do innego silnika, to trzeba bedzie wazyc od nowa. Mnie tak kus wazyl, bo czasem tak jest lepiej (mniej roboty, bo czesc przeciwwagi sie wzajemnie rownowazy, nie trzeba jej zdejmowac materialowo)
  
 
Czyli jesteście pewni że w Ritmo Abarth zestaw niebył wazony w fabryce i niemusze sie przejmowac ,ze się motor rozsypie.
A więc pozostaje ztoczyć koło rwd do wagi tego Abarthowskiego i będzie git? no i trzeba dac to małe sprzęgło. Składam wszystko na nowo więc chciałem pominac ponowne rozbieranie.

Pzdr.
  
 
jakie małe sprzegło??
  
 
Cytat:
2008-11-04 16:02:43, Blady pisze:
jakie małe sprzegło??



tarcza 200mm
  
 
Cytat:
2008-11-04 21:53:59, winiar7 pisze:
tarcza 200mm



Poprostu mam cały komplet z ritmo Abarth i nową tarczę z dociskiem z themy turbo 228mm ,które to fanty pasują do ów koła zamachowego i ROZRUSZNIKA o który się pytałem.
Wygląda na to że robi się nam off topic.
Jak ktoś będzie ciekaw co mi z tego wyszło to słuzę odpowiedzią.

Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2008-11-05 00:30:54, kloszczu pisze:
Poprostu mam cały komplet z ritmo Abarth i nową tarczę z dociskiem z themy turbo 228mm ,które to fanty pasują do ów koła zamachowego i ROZRUSZNIKA o który się pytałem. Wygląda na to że robi się nam off topic. Jak ktoś będzie ciekaw co mi z tego wyszło to słuzę odpowiedzią. Pozdrawiam.


z tego co wiem to pod docisk z 130tc wchodzi tarcza 215mm a tarcza 228 nie wejdzie w abarthowy docisk , chyba że chcesz zastosować docisk z themy/cromy ale to sądze że trzeba pomodzić koło zamachowe (o ile wyda)

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
Cytat:
2008-11-05 08:01:49, mar125 pisze:
z tego co wiem to pod docisk z 130tc wchodzi tarcza 215mm a tarcza 228 nie wejdzie w abarthowy docisk , chyba że chcesz zastosować docisk z themy/cromy ale to sądze że trzeba pomodzić koło zamachowe (o ile wyda)



No i właśnie o to mi chodzi ,dlatego napisałem tego posta.
Myślałem że może mi ktoś doradzi ,bo z tego co pomierzyłem
to wszystko będzie git tylko że rozrusznik trzeba pomodzić ,aby niebyło trzeba auta z korby odpalać :]
Pomyslałem że ktoś na forum mi odpowie ,a tu zaczęły się dykusje na zupełnie inny temat.
W każym razie pozdrawiam i dziekuje.