MotoNews.pl
  

[126] Remont Silnika 126el

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Potrzebuje takiej porady, co zrobić jeśli mam nowe tłoki, cylindry, korbowody, a stary wał korbowy znaczy nie wymieniłem go. Przed zdjęciem starych korbowodów nie miał luzu. Teraz kiedy za łoże nowe korbowody to jakie dać panewki. Nominalne, czy pół szlif / grubsze 0,05 mm ??? Nie wiem za bardzo co zrobić.

[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2009-02-15 21:15:20 ]
  
 
oddaj do szlifu
  
 
W tym rzecz, że nie za bardzo wiem jak go wyjąć Robie pierwszy raz taki zabieg. Ale jeśli bym nie wyciągał to jakie najlepiej założyć ???
  
 
Jak nie wiesz jak wyjąc wał to po co się zabierasz za remont
Odkręcasz panewki przód/tył i wyjmujesz. By wiedzieć jakie panewki masz założyć to musisz zmierzyć średnice czopu wału ,najlepiej zanieść wał do szlifierza i on powinien stwierdzić czy trzeba szlifować a jeżeli nie to jakie panewki.
  
 
Zabieram się, bo na pewno też nie wiedziałeś zanim nie zacząłeś tego robić tak myślę. Może powinienem zmierzyć to Mikrometrem ??? Wtedy mechanik powie mi co i jak.
  
 
zdejmij najpierw przednią panewke zdecydowanie ceże wychodzi bo tylna w sumie rękami, bynajmniej u meni było tak, a jeżlei już zabierasz se za mierzenie wału, to od razu nie zapomnij zmierzyć nie tylko średnicy czopow głównych o korbowych nie wspominając, orz ich strąkowatości, owalności i bryłkowatości, jeżeli nie wiesz o co chodzi chętnie wytłumaczę i służę pomocą jak cos to pisz na forum albo na gg 5444198
  
 
Samochodzik ma przejechane 107 tysięcy więc nie wiem, czy wał mógłby się znacząco zużyć. Nie było żadnych stuków itp. Poprostu postanowiłem rozebrać, bo ciekły uszczelniacze te małe gumeczki okrągłe po kruszyły się jak plastik. Tak po za tym to wszystko było ok.
  
 
a ze tak spytam z ciekawosci potrzebny jest aby ten remont? moze wystarczy wymienic uszczniacze oslon tylko, potem sprawdzic czy bierze olej i jak duzo, moze zmierzyc cisnienie na garach
  
 
w moim el'u po 100+ kkm zuzycie wału jest na tyle male ze nie mialem co go ruszac, tak samo panewek

[ wiadomość edytowana przez: jaqo dnia 2009-02-16 03:06:52 ]
  
 
no wlasnie w moim elx 94 kkm, nie odczulem zeby silnik byl jakis zajechany, a naprawde deptam, na zimnym silniku pali to to od strzalu i nie bierze prawie wcale oleju, wiec troche sie dziwie ze chcesz ruszac wal i panewki, no chyba ze to bedzie silnik rajdowy to co innego...

napisz co tam kombinujesz z tym, bo jestem ciekawy
  
 
u mnie w el z 96 ze 120tysiami na liczniku zaczyna już powoli zdychać silnik ale sądze że to jest tylko wina rozrządu a o walku to niewspomne bo dopiero na wiosne wyczyszcze silnik i bede sprawdzał co i jak jest tego przyczyna a co do oleju to też mi zaczoł mniej zjadac jak go zalałem po selektorze elfem. a spalanie średnio to mam 7litrów więc nie jeżdze jak dziadek a uszczelki też już wymieniałem
  
 
Nie mozna by podczepic tego tematu do drugiego ematu o remoncie silnika?bo zaczyna sie tu robic male zamieszanie a tak moze powstanie jeden przejrzysty konkretny temat?sorki za maly oftopic
  
 
No właśnie nie musiałem ruszać ale ruszyłem przy okazji padniętych uszczelniaczy. Głowicę miałem pękniętą miedzy zaworami. Już sobie poradziłem z tym, a panewki już zdjąłem Mam nowe Korbowody i w ogóle. Wał też mi się wydaje, że nie powinien się zużyć za bardzo. Dlatego zastanawiam się jakie dać panewki, bo starych już nie mam.
Udało mi się kupić Pierścienie za 18 zł Komplet 6 sztuk fabryczne nominalne od jakiejś panny. Nawe dość tanio.