Skrzynia biegów PILNE!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Krótkie pytania:
Czy do silnika 1,8 16V podejdzie skrzynia od 1,6 16V albo od innej wersji silnikowej?
Czy przy poszukiwaniu skrzyni muszę zwracać uwagę na rok produkcji, wizualnie widzę, że są różnice?
Do kwietnia 97 było inne sprzęgło, a od maja 97 inne czy to właśnie ma wpływ na rodzaj skrzyni?
Potrzebuje szybkiej i konkretnej odpowiedzi.
Pozdrawiam.
  
 
UP!
  
 
W 1.8 RDA 115KM była przeważnie wrzucana ta sama skrzynia co w 1.6, czyli IB5. W 1.8 RQB 130KM były montowane MTX'y.

Niech się jeszcze wypowiedzą znawcy, bo to obszerny temat.
  
 
ojej - wsteczny masz podciągany czy nie? jak nie to wydaje mi się że powinna podejść (choc nie gwarantuję). Poza tym raczej każdą skrzynię da się podmienić (jesli chodzi o jedną rodzinę silników). Zapytaj na forum ford club polska bo tam sie porusza takie tematy bardzo często.
  
 
Nie no nie mam skrzyni MTX tylko byłem dziś u kolesia na szrocie i z przykrością stwierdziłem, że jest za dużo typów skrzyń bo co skrzynia to inne cudo. Oglądałem od Escorta 1,3 1,4 EFI 1,6 EFI od Oriona 1,4 od Fiesty 1,1 1,8D i od Mondeo. Każda inna ale żadna jak moja. Mam już młyna z tymi skrzynkami. Generalnie to by mnie urządzało jak by mi ktoś powiedział czy mechanizm różnicowy jest taki sam w tych skrzyniach, a jeśli tak to w której jest taki sam jak w mojej (przypomnę 1,8 16V 1997).
  
 
Podług książki te same przełożenia co u Ciebie (i u mnie) będą w skrzyniach montowanych do silników 1.4 FUH, 1.6 LUK, LUJ (hehe), LJE i LJF, no i L1E, RDA. Czyli gaźnikowy 1.4, wszystkie 1.6 CVH, 1.6 Zetec i 1.8 Zetec 115KM.

Co do identyfikacji:

Oznaczenia identyfikacyjne głowicy:
silnik 1,4dm3 gaźnikowy (typu FUH): 89SF6090AB;
...
silnik 1,6 dm3 gaźnikowy (typu LUK oraz LUJ): 88SM6090DA;
silnik 1,6 dm3 z wtryskiem benzyny (LJE, LJF): 89SM6090BB.
Zeteca to poznasz.

Więcej nevim, a i to radzę potraktować dość luźno
Pozdrawiam
  
 
W książce WKŁ? Czy masz jakąś inną prasę na ten temat?

No tak... Przełożenia, ale czy mechanizmy róznicowe są takie same tego nie wiadomo? Z zewnątrz widać, że obudowy różnią sie między sobą pewnymi szczegółami więc podejrzewam, że i wnętrze mechanizmu różnicowego może być inne. Całkiem odrębna sprawa to to, że mogąsię też róznić właśnie w związku z róznicą w mocy jednostek napędowych.
Chodzi mi po głowie przekładka samego mechanizmu róznicowego dlatego tak dopytuję o szczegóły związane z budową i rodzajami skrzyń.
  
 
Nie jestem pewny,ale umiejscowienie rozrusznika (z przodu badz z tylu silnika) ma wplyw na dobor skrzyni .
  
 
Cytat:
2008-02-16 22:26:37, R_O_Y pisze:
W książce WKŁ? Czy masz jakąś inną prasę na ten temat?


Tak, wykopałem to z WKŁ i to są najdokładniejsze informacje, jakie mam.
Z tym, że:
1. Nie podpiszę się pod tym krwią
2. Racja, bebechy, a w szczególności mechanizmy różnicowe mogą się różnić. Z tym rozrusznikiem też mogą być problemy.

Dobrze by było znaleźć rozpiskę, która mówi dokładnie o identyfikacji skrzyń.. ale czegoś takiego jeszcze nie widziałem.
Może ktoś ze speców, którzy mają fordowskie programy do części, będzie wiedzieć?
  
 
Cytat:
2008-02-17 14:22:53, kcprski pisze:
(...) Może ktoś ze speców, którzy mają fordowskie programy do części, będzie wiedzieć?



Mogą wiedzieć i na pewno wiedzą ale nie ma co liczyć żeby się komuś chciało zerknąć i podpowiedzieć.

Ech... Człowiek jest zdany na siebie.
  
 
Ponawiam prośbę:
Niech mnie ktoś uświadomi, czy skrzynia od 1,6 16V rózni się od skrzyni do 1,8 16V? Może bebechami np. wytrzymałość podzespołów lub choćby przełożeniami.
Temat b.pilny dla mnie!
Pozdrawiam.
  
 
wg katalogu z częściami to skrzyń do escortów jest z 20 rodzajów
więc w ten sposób nic nie wskórasz

najważniejsze - jeśli ten sam tym (czyli IB5) i rozusznik z tej samej strony to możesz brać śmiało mimo że mogą wizualnie w niektórych elementach obudowy róźnić
  
 


generalnie są dwa typy skrzyn-mtx i ib5
w 1.6 16v powinna byc ib5
moze byc z 1,8 smiało,przełozenia mogą sie delikatnie róznic
-jak rozrusznik z tej samej strony to ma pasowac
  
 
No! To już coś.
Generalnie to skrzynia wygląda tak samo, jest napewno IB-5 (bo nie MTX). Ma te same mocowania i wizualnie jest wypisz, wymaluj.
Chciałbym mieć jednak pewność, że z przełożeniami jest tak jak z wyglądem.
Biorąc sprawe na chłopski rozum - w Escortach z silnikiem o mniejszej mocy (1,6) skrzynia może być "krótsza" i w efekcie samochód jest wolniejszy. Moje obawy dotycza tej róznicy, jesli założe taka skrzynie to bede musiał trzymać wyższe obr niż w tej chwili żeby utrzymać tę sama prędkość. W tej chwili jak jadę na 5 biegu to obrotek pokazuje nieco powyżej 2500RPM przy 100km/h. Po takiej niekorzystnej zmianie skrzyni mogło by się okazać że bede musiał trzymać np.3000RPM. Pewnie wzrosła by dynamika samochodu ale na pewno wzrośnie zużycie paliwa a to mi się nie uśmiecha.
Chciałbym zrobić wymianę tej skrzyni tylko raz, nie mam czasu na nieudane eksperymenty ( i kasy ), dlatego tak dociekam.
Gdzieś na forum przewijało się, że na podstawie VINu pojazdów można określić czy to taka sama skrzynia, jeśli ktoś potrafi to zrobić - czekam na info.
Pozdro4all.
  
 
Sprawa z przełożeniami ma się tak jak pisał slawas, chyba z 20 rodzajów w escortach. Musiałbyś mieć vin dawcy, wtedy żadnych problemów z porównaniem.
  
 
Wiesz R_O_Y ja z dwa miesiące temu zmieniałem skrzynie i włożyłem do mojego 1.8 95 rok skrzynie z 1.6 97 rok. Też sie głowiłem czym sie różnią ale w końcu najważniejsze jest mocowanie rozrusznika. Po wymianie wszystko smiga jak należy (te same przyspieszenie,prędkość)