Co to za urządzenie ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzisiaj troszke poskubałem w silniku i doszedłem do wniosku że jak odłącze przewód wychodzący z silnika który zasysa powietrze (jest on na fotce) z bliżej mi nieznanej części to obroty przestają szaleć i silnik chodzi równo i sie nie dusi (nie sprawdzałem w czasie jazdy).

Przewód ten śmiga do takiego urządzonka(zaznaczone na zielono). Czerwonym jest zaznaczony ten przewód co na poprzedniej fotce.

Na niebiesko jest zaznaczony przewód co śmiga od tego urządzonka do silnika.

Przewód czerwony zasysa powietrze dość znacznie.
Przewód niebieski bardzo leciutko zasysa powietrze prawie niewyczuwalnie.Zasysa on powietrze w tym urządzonku z tego dekla (klapki okrągłej na górze) dmuchałem w to i jest drożne.
Natomiast przewód czerwony jak go odłączyłem od tego urządzenia było git - przewód drożny. Czerwony przewód zasysa dość ostro to powietrze tylko, że po podłączeniu do tego urządzenia odniosłem wrażenie że on nie ma skąd to powietrze sasysać i silnik sie dusi. Niewiem jak działa to urządzenie czy to jakoś steruje przepływem powietrza cy cuś. Jak dmuchałem w to urządzenie tam gdzie przyłączony jest przewód czerwony to ni chu chu tak jakby było zatkane więc skąd ma ten przewód ciągnąć to powietrze? Niby zasysa a ja dmuchałem no hehe zasysać niepróbowałem bo jeszcze mi jakieś cholerstwo wpadnie

Teraz mam pytanka:
1- Co to jest za urządzonko zaznaczone na zielono?
2- Jak ono działa?

Dodam że to silnik 1.4
  
 
nikt nie ma pojęcia co to jest ? Koledzy pomocy
  
 
Nie mam pojęcia do czego to jest i czemu służy ani jak się zwie ale wiem, że w moim czasami jak przy gazuję to słuchać z tego takie psssssy Co jak by się tam otwierało i zamykało A czy to dobrze czy źle nie mam pojęcia
  
 
To jest chyba EGR jak sie nie mylę. Ja miałem srubke miałem wsadzona w wezyk który idzie z powrotem do silnika .
  
 
to jest regulator cisnienia powietrza
  
 
Wydaje mi sie że jesto elektrozawór pochłaniacza par paliwa ,w jedna strone idzie do zbiornika paliwa , a drugo dom filtra weglowego.

Napewno.

[ wiadomość edytowana przez: robert2006 dnia 2008-03-29 22:21:25 ]
  
 
a może blokatorek od betoniarki

Zatkaj to i bedzie lepiej
  
 
Skoro wężyk połączony jest z kolektorem ssącym, to oczywiste jest, że będzie tam ssało i to całkiem nieźle.
Jeśli wyciągasz go i silnik pracuje równo, to znaczy, że masz źle ustawiną przepustnicę/wolne obroty. Silnik ma zbyt bogatą mieszankę. Jak dodasz powietrza z tego wężyka i silnik chodzi lepiej, to znaczy że dostarczasz mu więcej powietrza i mieszanka jest jak trzeba.
Jeśli na wysokich obrotach silnik pracuje dobrze to zostaje tylko regulacja wolnych obrotów. Nawet po zatkaniu tego wężyka śrubą silni powinien pracować równo.
Nie jestem specem od benzyny ale tak to widzę.
  
 
Dzięki bardzo za odpowiedzi !

Dodam że obojętnie co bym z tym wężykiem nie zrobił to na wysokich obrotach jest dobrze, natomiast:
1- po odłączeniu wężyka od urządzenia i przegazowaniu pracuje równo i na wolnych obrotach - obrotościomierz zatrzymuje się tak na oko 1100 obr.
2- po podłączeniu wężyka (czyli tak jak mam teraz) przegazowaniu na wolnych obrotach - obrotościomierz zatrzymuje się na 1000 obr. lecz czasami skoczy z 900 na 200 tak 2/3 razy i gaśnie
3- po zatkaniu odłączonego wężyka praca silnik była równa ale wydawała się jakaś słabsza (może juz przewrażliwiony jeste), a obrotościomierz zatrzymał się na 900 obr. i nie skakały obroty.

Kontrola odbywała się w czasie postoju.

Przy normalnym podłączeniu w czasie jazdy te skoki są dość częste, jak jest silnik rozgrzany to praktycznie przy każdym dojechaniu na wolnych obrotach do skrzyżowania 2/3 razy skoczy 900/200 obr. i gaśnie. Jest to dość uciążliwe i wkurzające.

Wedłóg diagnozy Kolegi "DoktorB" tylko wolne obroty muszę ustawić - bo to się zgadza z moimi eksperymentami na wężyku.

DoktoB wielkie dzięki.

Oby to było tylko to.....
  
 
To jest na bank od EGRa!
  
 
wycchodzi z Twojego kolektrora wydechowego taka grubsza rurka i wraca do kolektora ssacego??
  
 
Cytat:
2008-03-30 11:00:31, radekbox pisze:
wycchodzi z Twojego kolektrora wydechowego taka grubsza rurka i wraca do kolektora ssacego??



Nie mam pojęcia w tych nazwach i co gdzie sie znajduje ale jeżeli chodzi o tak jak na tym zdjęciu 3 wychodzi jakiś przewód z silnika łączy się w takie rozgałęzienie i z tego idzie w lewo do tej czarnej puszki , w prawo nie pamiętam gdzie leci a górą tak jak jest na fotce na niebiesko do tego urządzenia. Ztego urządzenia wychodzi drugi wężyk ten niżej zaznaczony na czerwono i on biegnie do kolektora ssącego ( jak dobrze wydedukowałem).
Ale czy na początku wychodzi to z kolektora wydechowego to juz nie mam pojęcia. Ten niebieski wężyk zasysał na wolnych obrotach ale bardzo leciutko.
  
 
szkoda ze nie wiesz
to urzadzenie fachowo nazywa sie
pochłaniacz par paliwa i elektrozawór[
  
 
Nie piszcie bzdur bo dzieci to czytają.
To jest elektrozawor podcisnienia.
Polaczony jest wezykiem z zaworem EGR.
W skrocie jest to tak:
EEC podaje napiecie a w zasadzie "impulsy" na cewke elektrozaworu, ktory "popuszcza" podcisnenie do EGRa.
Jak wiadomo EGR sterowany jest podciscieniem z pompy podcisnienia lub kolektora - zalezy jaki silnik.
W watku pisza chyba sami benzynowi i nie wiedza co pisza...
  
 
To nie jest zadne urządzenie do recyrkulacji spalin .
Tak jak napisałem niżej jest to elektrozawór pochłaniacza par paliwa .
Krótko mówiąc silnik wytwarza podciśnienie w kolektorze ssąćym ,urządzenie sterujące pracą silnika ecu włacza w odpowiednim momencie elektrozawór ,opary par paliwa wciągane są do kolektora ssącego za pośrednictwem filtra (tej czrnej puszki który zawiera wegiel aktywowany) .W tej czrnej puszce zbieraja sie opary palwa które pozniej są wciagane do kolektora ssacego.


I dlatego bardzo czesto w escortach benzynowych wytwarza sie podcisnienie w zbiorniku paliwa miedzy innymi dla ochrony srodowiska .

[ wiadomość edytowana przez: robert2006 dnia 2008-03-30 16:01:55 ]
  
 
Cytat:
2008-03-30 15:48:46, robert2006 pisze:
To nie jest zadne urządzenie do recyrkulacji spalin . Tak jak napisałem niżej jest to elektrozawór pochłaniacza par paliwa . Krótko mówiąc silnik wytwarza podciśnienie w kolektorze ssąćym ,urządzenie sterujące pracą silnika ecu włacza w odpowiednim momencie elektrozawór ,opary par paliwa wciągane są do kolektora ssącego za pośrednictwem filtra (tej czrnej puszki który zawiera wegiel aktywowany) .W tej czrnej puszce zbieraja sie opary palwa które pozniej są wciagane do kolektora ssacego.



dokladnie



Cytat:
Polaczony jest wezykiem z zaworem EGR


mam u siebie w benzynie egr wiec wiem i to prawda jeden wezyk od tego grzybka egr idzie do tej puszki czarnej ze zdjecia.

EGR w benzynie 1.4 z 92r??? - malo prawdopodobne
  
 
No dobra . To powiedzcie mi po jakiego grzyba od kolektora wydechowego wychodzą rurki które łączą się w jedna i dochodzą do tej małej puszki z gąbką i następnie wężyk idzie do zaworka...(fotka nr 3)
Po co ? I co ma pochłaniacz par paliwa z kolektorem wydechowym. Po co łączyć pochłaniacz par paliwa z kolektorem wydechowym.
Wytłumaczcie mi bo już nic nie rozumiem. Mam wrażenie że rozmawiamy o rożnych rzeczach.
Nie mam już mkV z tym silnikiem więc nie mogę iść sprawdzić.
  
 
Autor postu ma silnik 1.4 i nic nie pisał żę ma jakieś rurki wychodzące z kolektora wydechowego ,w przeciwienstwie do silnika 1.6 1.8 16v gdzie egr jest(recyrkulacja spalin czyli powtórne spalanie spalin ).

układ pochłaniacza par paliwa a egr recyrkulacja to dwia osobne układy .Sterowane zaworami elektromagnetycznymi poprzez eec podcisnieniem i to je łaczy
  
 
jesli chodzi o dwie rurki wychodzace z kolektora wylotowego, to one lacza sie w innej , prostokatnej puszcze i jest to elektrozawór zasysania powietrza do kolektora wylotowego!!
  
 
Radekbox ale jaki silnik masz na mysli .pisząc ze wychodzą dwie rurki z kolektora wydechowego?Bo jestem ciekawy tego.