MotoNews.pl
  

Rezonans, drżenie w kabinie 2.0 16V

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.. gdy rozgrzeje silnik tak do 90stopni zaczyna byc słychac jakies drżenie w kabinie na obrotach tak od 1200 w góre, pod obciążeniem bardziej to słychac jak schodzi z obrotów.. mechanik stwierdził po obsłuchaniu że może popychacze..

panowie szczerze mówiąc to jakoś nie wierze w te popychacze... popychacze stukają jak są zużyte tak czy się myle a to jest jakiś rezonans, rzężolenie i słyszalne w kabinie... pod maską słychac jedynie delikatnie stukanie z klawiatury, a rezonans w środku.. pod obciążeniem bardziej gdy schodzi z obrotów.... jak rano odpale to przez pare sekund słychac stukanie popychaczy a potem cichnie... więc już nie wiem co to może byc... ale już nerów nie mam do tego...

najlepsze jest to że gdy autem stane w dziurach to jak mi się uda odpowiednio auto ustawic to wtedy przestaje to byc słyszalne..

a czy może to byc wydech jak sie rozgrzeje?? dodam ze portki są już spawne w kilku miejscach więc może jakieś naprężenia??? za wszelkie sugestie będe bardzo wdzięczny...
  
 
wydech, podpora wału, poduszki skrzyni i wszystko co tam masz w okolicy. Trzeba podnieść auto, odpalić i posłuchać. W ciemno to można tak długo ....
  
 
poduszka skrzyni spawdzona bo skrzynia była robiona.. kurcze tylko najgorsze jat to że tego nie słychac nigdzie na zewnątrz.. ile ja już se nasiedziałem w kanale to szkoda gadac i nic mondrego nie wymysliłem.. chodzi mi po głowie kolektor teraz bo dwie szpilki nie trzymają jakos.. ale czy to może miec wpływ ??
  
 
poduszki silnika, wszelkie luzy... trzeba być niezłym mechanikiem żeby "rezonans" rozpoznać klientowi tak rurka od klimy kiedyś napierdzielała, że mu sprzęgło wymienili ... nie pomoglło: chcieli juz remont silnika robić
Jedź na diagnostykę, otwórz maskę, niech diagnosta/ty słucha skąd dźwięk dochodzi... może wyczaisz, ewentualnie hamownia.
To że se silniczek stuka aż się rozgrzeje to, jeżeli nie bierze oleju powyżej 1l/7000 km - olej to
  
 
Panowie tutj jest filmik na którym pięknie to słychac w kabinie.. może to coś pomoże..

http://www.youtube.com/watch?v=sQY6Zb0cNRY
  
 
a dlaczego masz taką wysoką temperatutre prawie 100 c ???
  
 
długo chodził na postoju i zaraz po nagraniu filmu włączył sie wentylator.. normalnie trzyma tak troszke ponad 90
  
 
Cytat:
2008-03-20 23:14:49, master100-84 pisze:
długo chodził na postoju i zaraz po nagraniu filmu włączył sie wentylator.. normalnie trzyma tak troszke ponad 90



cholernie wysoka temperatura ! ja bym bardziej na tym się skupił chyba że benzyniaki tak mają ale stary niemoge w to uwierzyć.
  
 
mnie najbardziej wkur... ten dzwięk. podczas jazdy to jest masakra.
  
 
Cytat:
2008-03-21 16:19:25, master100-84 pisze:
mnie najbardziej wkur... ten dzwięk. podczas jazdy to jest masakra.



mi to wygląda na taki dzwięk z tłumika jak by sie poluzował i obijał o coś... wjedz na kanał i posłuchaj
  
 
Z takim dźwiękiem spotkałem się przy "wysłużonych" sprężynach na łączeniu tłumika z kol. ssącym oraz gdy podwieszka-blaszka mocująca tłumik była luźna na łączeniu śrubowym. Pomogły 2 duże podkładki i odpowiedniej grubości gumka miedzy nimi.
  
 
dziś robiłem kolektor, wszystko dokręcone jak należy i niestety... nadal to samo...
  
 
Witam serdecznie. Po oglądnięciu filmiku ja stawiam na wydech. Pierwsze co to sprawdz cały układ wydechowy. A z tą temp... to wiem ze silniki 2,5 v6 mają od 90 stopni i wachają sie prawie do 100. ale 2,0 16v to już coś nie tak moim zdaniem. Może to jest przyczyną. Sprawdz tą temp.. co może być. Pozdrawiam i powodzenia.
  
 
ogólne wydech jest ok, tylko portki na łączeniu rur są spawane mocno,,, Czy to może dawac jakieś naprężenia i powodowac ten dzwięk ??? dodam że na początku zakupu auta tego nie było słychac.. potem wymieniałem kolektor i też było ok... ale pewnego razu przeleciałem się autem jakieś 180km/h i się zaczęło od tego czasu..
  
 
Po mojemu układ wydechowy o coś tłucze - a bardziej wymieniłbym wszystkie gumy i zawiesia na wydechach a w kanale poszarpałbym
za rurę i posłuchał, pewnie o coś bije abo jest za sztywny.

poadrawiam/mpaolos
  
 
mówisz że za sztywny... a co moge zrobic żeby nie był bardzo sztywny...?? no i wkanale nic nie słychac..

myśle że gdyby coś stukało o karoserie to stale by to stukało a nie tylko po rozgrzaniu... jak już to bardziej obstawiam dwururke tak pospawaną i może sie pręży po rozgrzaniu i wdety coś drży tam, albo katalizator... tylko że w kanale nic nie słychac... to mnie zastanawia najbardziej że gdy auto stoi z górki przodem w dół to wtedy ten rezonans cichnie i jest cichutko...
  
 
Cytat:
Wysłany: 2008-03-23 22:30:22... a co moge zrobic żeby nie był bardzo sztywny...??


Cytat:
Wysłany: 2008-03-23 20:58:56 bardziej wymieniłbym wszystkie gumy i zawiesia na wydechach


plus łącznik elastyczny tłumika z przodu.

kiedyś miałem dziwne dudnienia w kabinie, nie pamiętam tak
dokładnie czy tak samo czy inaczej u mnie to było, szukałem 3miechy
a po wymianie gum, "po ponaciąganiu" we wszystkie strony tłumików
w kanale i wymianie "za krótkiego łącznika"(podobno był z innego modelu) - się uspokoiło.

Nie nalegam bo pewnie parę groszy trzeba wydać, jak nic innego nie wymyślisz, pozostaje ci jeszcze jedna rada.

pozdrawiam/mpaolos
  
 
powiem Ci tak kolego ze jak montowałem kolektor i potem chciałem dwururke przykręcic to musiałem wydech naciągac troche bo nie pasował w otwory w kolektorze.. zastanawiam sie nad ty bo dzwiek dochodzi z przedniej czesci auta..
  
 
mam pytanie do Was... wiecie może czy gwinty w kolektorze, tam gdzie przykręca się portki jest na wylot, tak że śruba przechodzi na wylot czy wkręca się tylko do pewnego miejsca do oporu i nie da rady przejśc na wylot nawet jak jest dłuższa ??
  
 
już po sprawie... wreszcie nastała cisza... winne były te śruby...