Landirenzo Omegas problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,mam megane 1.4 16v z instalacją landirenzo omegas i problem z falującymi wolnymi obrotami po nagrzaniu silnika.Usterka ta zaczeła się nasilać a mianowicie w czasie jazdy obroty a zarazem moc regularnie spadają powtarzam regularnie tak jakby to było zapisane w program lub brak pracy na jednym cylindrze.Wymieniłem świece filtr gazu i nic. I jeszcze jedno pytanie kupiłem kabelek do tej instalacji bo chciałem sprawdzić ustawienia i łącze się z centralką ale jakwłącze silnik to program się zawiesza i nic niepokazuje.Bardzo proszę szanownych fachowców o fachowe porady.
  
 
Witam ,widze że brak porad pewnie problem zbyt trudny.
  
 
Witam.
a jak pracuje na benzynie. czy także ma lekkie przyfalowania?


Cytat:
2008-03-23 12:41:31, andrzej38 pisze:
Witam ,widze że brak porad pewnie problem zbyt trudny.

  
 
Tak, ale o wiele mniejsze w sumie da się wytrzymać podejrzewam że to może być czujnik położenia przepustnicy bo przy lekkim dodaniu gazu to troche przygasa i szarpie również na benie.Dziwi mnie to regularne zwalnianie w czasie jazdy przy różnych obrotach na gazie ale na benie już tego niema.Po podłączeniu się interfejsem pokazuje temperature -70 a gazu 15 ale myśle że to jakieś przekłamanie softu bo mam viste.Jest też słaba masa po pomiarach miernikiem ,jutro biore się za czyszczenie styków.Jeszcze jedno czy ma ktoś jakieś linki do opisu ustawień w tej instalacji?Z góry dziękuje.
  
 
na początek wymyj przepustnicę.
  
 
Przepustnica i krokowy wyczyszczone i jest coraz gorzej.
  
 
może fałszywe powietrze masz na dolocie. kup sobie samostart na stacji i popsikaj w pobliżu uszczelek kolektorów i w miejscach gdzie może to powietrze zasysac do układu doltowego i wydechowego.
wydechowego także bo bedzie błędne wskazanie sondy lambda.
  
 
Dzisiaj sprawdziłem dokładnie czujnik położenia przepustnicy i okazało się że skacze rezystancja czyli musi szarpać. Zobaczymy jak wymienie bo on z tego co widze jest nierozbieralny i trudno go kupić.Podróbka kosztuje ok.100 a używka też 100 i nie wiem co wybrać ale chyba nowy.
  
 
Jestem po wymianie czujnika przepustnicy i po lekkim dodaniu gazu nie szarpie już ,ale wolne obroty zwłaszcza na gazie dalej niestabilne jak również równomierne zwalnianie przy większych obrotach. Czy są jakieś jeszcze pomysły?
  
 
Dzisiaj zauważyłem jeszcze jedną ciekawą sytuacje a mianowicie te nierówne obroty i plucie z wydechu są tylko w tym czasie kiedy przełącznik gaz- benzyna jest ustawiony na gaz i niekoniecznie pracuje na gazie tylko na benzynie też. Natomiast jak przełącze ręcznie na benzyne tylko i wyłącznie to od razu silnik zaczyna pracować równo.