Automat

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam taki mały uciążliwy problem. Asb za szybko przełącza biegi. Wszytko chodzi dobrze nie szarpie nie przeciąga, ale podczas przyspieszania przełączy mi bieg na wyższy gdy ja chce dalej przyśpieszać, potem muszę znów depnąć pedał do podłogi. Podczas przyspieszania tak przy 2500ob. przełączy mi bieg na wyższy i wtedy jest ok 1500ob. i autko nie ma już mocy do przyśpieszenia, oraz czuć że jest mocno obciążone. W mojej byłej omie b asb zmieniał biegi przy wyższych obrotach, względem jazdy oczywiście. W trybie S jest ok.
1. Za co się zabrać?
2. Czy w tym względzie coś sie reguluje, czy idzie zrobić coś żeby asb biegi zmieniał przy wyższych obrotach?
3. Czy to coś może mieć wspólnego z podciśnieniami?( bo chyba mam coś namotane)
Dodam że stan oleju jest ok.
Jest to oma b kombi 2.0 16v z asb
  
 
Cytat:
2008-03-30 22:22:05, Kwiku pisze:
Witam. Mam taki mały uciążliwy problem. Asb za szybko przełącza biegi. Wszytko chodzi dobrze nie szarpie nie przeciąga, ale podczas przyspieszania przełączy mi bieg na wyższy gdy ja chce dalej przyśpieszać, potem muszę znów depnąć pedał do podłogi. Podczas przyspieszania tak przy 2500ob. przełączy mi bieg na wyższy i wtedy jest ok 1500ob. i autko nie ma już mocy do przyśpieszenia, oraz czuć że jest mocno obciążone. W mojej byłej omie b asb zmieniał biegi przy wyższych obrotach, względem jazdy oczywiście. W trybie S jest ok. 1. Za co się zabrać? 2. Czy w tym względzie coś sie reguluje, czy idzie zrobić coś żeby asb biegi zmieniał przy wyższych obrotach? 3. Czy to coś może mieć wspólnego z podciśnieniami?( bo chyba mam coś namotane) Dodam że stan oleju jest ok. Jest to oma b kombi 2.0 16v z asb


Najlepiej dłużej trzymać gaz wciśnięty. Powinno pomóc.
  
 
z tego co piszesz to wszystko jest ok Zeby w normalnym trybie dluzej ciagnal bieg trzeba mocniej depnac, jesli pedal gazu jest lekko przycisniety, powiedzmy do 1/3 gora 1/2 to przyspiesza tak jak to opisales. Ja bym sie nie przejmowal.
jedyna regulacje jaka mozesz zrobic, to wcisanc S
  
 
Jeździłem już automatami i mniej więcej wiem jak jeździć. Jeździłem już inną omegą do porównania i jak miałem wciśnięty pedał mocniej to ciągła dłużej na danym biegu a moja zmienia. I oczywiście jazda pod górkę to udręka sam muszę zmienić bieg na 3 lub depnąć do podłogi.
  
 
Cytat:
2008-03-30 22:44:44, Kwiku pisze:
Jeździłem już automatami i mniej więcej wiem jak jeździć. Jeździłem już inną omegą do porównania i jak miałem wciśnięty pedał mocniej to ciągła dłużej na danym biegu a moja zmienia. I oczywiście jazda pod górkę to udręka sam muszę zmienić bieg na 3 lub depnąć do podłogi.



masz gaz?
  
 
Tak.
  
 
czujnik polozenia przepustnicy?
  
 
Cytat:
2008-03-30 22:58:21, Kwiku pisze:
Tak.



na benzynie to samo ?
  
 
Na benzynie jet podobnie, ale troszkę lepiej przyśpiesza z niskich obrotów.
  
 
Czy poza tym występują błędy?
Jeśli możesz to podłącz auto do komputera i sprawdź czy masz komputer skrzyni od swojego silnika (numery na skrzynce nic nie dadzą). Sprawdź też wersję oprogramowania skrzyni.
Jest duża różnica między np wersją 7 a 9. Najnowsze są ustawione na komfort i skrzynia przerzuca biegi nisko i delikatnie. Najlepiej odczuwalne jest to w nowszych skrzyniach GS8.21, a starsze (do 99) jeżdżą troszkę jakby były ociężałe.
Oczywiście dobrze sprawdzić też poziom oleju w skrzyni, bo to często powoduje problemy z przełączaniem biegów (chociaż wtedy przełącza później).

Może się mylę, ale czy przy uszkodzonym czujniku położenia przepustnicy nie wariowałyby obroty?

Przy jakich obrotach skrzynia zmienia bieg z 1 na 2 i z 2 na 3 przy spokojnym rozpędzaniu się na płaskiej drodze?