MotoNews.pl
6 1.4cvh zdejmowanie głowicy, jak zdjąć pasek klinowy (210163/45) - PT
  

1.4cvh zdejmowanie głowicy, jak zdjąć pasek klinowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Właśnie ściągam głowice w 1.4cvh, jestem na etapie zabierania się za zdejmowanie paska klinowego. Jak to zrobić którą śrubę najpierw odkręcić i gdzie. Wszystko jest skręcone ciasno i niewiem od czego zacząć.


Jeszcze pytanko co z pompą wspomagania jak się do tego zabrać, czy wypuścić olej wspomagania> jak tak to jak to zrobić,
  
 
jest to escort 93 rok, jednopunkt
  
 
Kolego nie obraź sie ale jak ty chcesz coś dłubać przy głowicy i poległeś na etapie ściągania paska klinowego to radze ci dobrze daj sobie z tym spokój bo narobisz sobie więcej bałaganu niż to warte.

CVH porostu luzujesz alternator i pasek schodzi ci sam. Chyba że miałeś na myśli pasek rozrządu jak miewam. Wtedy odkręcasz osłonę rozrządu z tego co pamiętam trzymają je dwie śruby na klucz 10, potem luzujesz śruby napinacza przesuwasz go lekko w prawo i znów pasek masz zupełnie wolny.
  
 
bałaganu to już sobie zrobiłem, raczej muszę zaciągnąć samochód do mechanika.
Pasek klinowy udało mi się ściągnąć, było trzeba nagiąć napinacz i pasek zszedł, niestety rozrządu nie umiem ściągnąć, zdjąłem napinacz pasek zszedł na górze, ale na dole nie wiem jak go wyciągnąć bo tam jest chyba na kole zębatym koło pasek klinowy i ma śrubę 19mm. Nie udało mi się tej śruby odkręcić, przydał by się kanał, ciężki dostęp, mordowałem się cały dzień z tym.
Głowice mi się jednak udało zdjąć.
Jeszcze nie wiem jak odkręcić pompę od wspomagania, ale największy kłopot to z tym rozrządem, wszyscy gadają, ściągnąć napinacz i sam schodzi, a tu niestety tak nie jest????? a może trzeba
odkręcić dolną osłonę rozrządu, jest tam coś takiego, z tego co zaglądałem to chyba na klucz imbus, ale nie dam głowy.(nie dałem rady się tam dostać, cholllernie ciężki dostęp)
Ogólnie powiem, że książki opisują tylko ogólnikowo wykonanie czynności.
...
..
.

Zaczynam odczuwać, że zaczyna mnie nie stać na naprawy.
Jeszcze przednie zawieszenie strasznie puka, pewnie amory, ale nieważne.

  
 
Witam
Hmm przeczytałem to co napisałeś i w końcu nie wiem jak Ty ściągnąłeś ten rozrząd-ja zawsze robiłem w ten sposób że:odkręcałem osłonę paska rozrządu(dwie śruby na klucz 10) potem brałem klucz 13 i popuszczałem napinacz paska rozrządu który to sam się zluzuje a jak nie to trzeba go lekko w stronę kabiny pchnąć i problem paska z głowy. Jeśli chcesz zdjąć pasek z koła zębatego wału korbowego to najpierw musisz zdjąć koło pasowe na którym jest pasek alternatora a więc popuszczasz alternator pasek się luzuje więc go zdejmujesz a potem odkręcasz to koło pasowe zdaje się kluczem 22 lub 19 i dopiero teraz zabierasz się za dolną część osłony paska rozrządu i tam jest potrzebny imbus-jak się z tym uporasz to pasek rozrządu jest twój.
Pozdrawiam
  
 
co do śruby przy kole pasowym mi też ciężko szło ... to wrzuciłem na 4 zaciągnąłem ręczny i jakoś poszło ...

a co do paska rozrządu jak chcesz zdjąć z wału to tak jak pisze nowypn jak nie zdejmiesz koła pasowanego i osłony z dołu paska też nie sciągniesz :]

cięzki dostęp mówisz... ja rozebrałem cały silnik 1,6 bez kanału i jakoś problemów nie miałem szczególnych ;]

pozatym jak to mówią chcieć to móc nie?

pozdrawiam
  
 
umówiłem się właśnie z "planistą głów", mam pare fotek rozbebeszonego swojego essiego jak będzie czas to wrzuce na forum.
Przespałem się z problemem, dokupiem pare potrzebnych kluczy.

Jeszcze mam pytanie co ze wspomaganiem (pompa) jak wypuścić z niej płyn... jak kręciłem kierownicą z ogłączonym przewodem od pojemnika essi sikał olejem pod siebie, dobrze, że nie nasikał na pasek zębaty.