1.4cvh zdejmowanie g³owicy, jak zdj±æ pasek klinowy

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
W³a¶nie ¶ci±gam g³owice w 1.4cvh, jestem na etapie zabierania siê za zdejmowanie paska klinowego. Jak to zrobiæ któr± ¶rubê najpierw odkrêciæ i gdzie. Wszystko jest skrêcone ciasno i niewiem od czego zacz±æ.


Jeszcze pytanko co z pomp± wspomagania jak siê do tego zabraæ, czy wypu¶ciæ olej wspomagania> jak tak to jak to zrobiæ,
  
 
jest to escort 93 rok, jednopunkt
  
 
Kolego nie obra¼ sie ale jak ty chcesz co¶ d³ubaæ przy g³owicy i poleg³e¶ na etapie ¶ci±gania paska klinowego to radze ci dobrze daj sobie z tym spokój bo narobisz sobie wiêcej ba³aganu ni¿ to warte.

CVH porostu luzujesz alternator i pasek schodzi ci sam. Chyba ¿e mia³e¶ na my¶li pasek rozrz±du jak miewam. Wtedy odkrêcasz os³onê rozrz±du z tego co pamiêtam trzymaj± je dwie ¶ruby na klucz 10, potem luzujesz ¶ruby napinacza przesuwasz go lekko w prawo i znów pasek masz zupe³nie wolny.
  
 
ba³aganu to ju¿ sobie zrobi³em, raczej muszê zaci±gn±æ samochód do mechanika.
Pasek klinowy uda³o mi siê ¶ci±gn±æ, by³o trzeba nagi±æ napinacz i pasek zszed³, niestety rozrz±du nie umiem ¶ci±gn±æ, zdj±³em napinacz pasek zszed³ na górze, ale na dole nie wiem jak go wyci±gn±æ bo tam jest chyba na kole zêbatym ko³o pasek klinowy i ma ¶rubê 19mm. Nie uda³o mi siê tej ¶ruby odkrêciæ, przyda³ by siê kana³, ciê¿ki dostêp, mordowa³em siê ca³y dzieñ z tym.
G³owice mi siê jednak uda³o zdj±æ.
Jeszcze nie wiem jak odkrêciæ pompê od wspomagania, ale najwiêkszy k³opot to z tym rozrz±dem, wszyscy gadaj±, ¶ci±gn±æ napinacz i sam schodzi, a tu niestety tak nie jest????? a mo¿e trzeba
odkrêciæ doln± os³onê rozrz±du, jest tam co¶ takiego, z tego co zagl±da³em to chyba na klucz imbus, ale nie dam g³owy.(nie da³em rady siê tam dostaæ, cholllernie ciê¿ki dostêp)
Ogólnie powiem, ¿e ksi±¿ki opisuj± tylko ogólnikowo wykonanie czynno¶ci.
...
..
.

Zaczynam odczuwaæ, ¿e zaczyna mnie nie staæ na naprawy.
Jeszcze przednie zawieszenie strasznie puka, pewnie amory, ale niewa¿ne.

  
 
Witam
Hmm przeczyta³em to co napisa³e¶ i w koñcu nie wiem jak Ty ¶ci±gn±³e¶ ten rozrz±d-ja zawsze robi³em w ten sposób ¿e:odkrêca³em os³onê paska rozrz±du(dwie ¶ruby na klucz 10) potem bra³em klucz 13 i popuszcza³em napinacz paska rozrz±du który to sam siê zluzuje a jak nie to trzeba go lekko w stronê kabiny pchn±æ i problem paska z g³owy. Je¶li chcesz zdj±æ pasek z ko³a zêbatego wa³u korbowego to najpierw musisz zdj±æ ko³o pasowe na którym jest pasek alternatora a wiêc popuszczasz alternator pasek siê luzuje wiêc go zdejmujesz a potem odkrêcasz to ko³o pasowe zdaje siê kluczem 22 lub 19 i dopiero teraz zabierasz siê za doln± czê¶æ os³ony paska rozrz±du i tam jest potrzebny imbus-jak siê z tym uporasz to pasek rozrz±du jest twój.
Pozdrawiam
  
 
co do ¶ruby przy kole pasowym mi te¿ ciê¿ko sz³o ... to wrzuci³em na 4 zaci±gn±³em rêczny i jako¶ posz³o ...

a co do paska rozrz±du jak chcesz zdj±æ z wa³u to tak jak pisze nowypn jak nie zdejmiesz ko³a pasowanego i os³ony z do³u paska te¿ nie sci±gniesz :]

ciêzki dostêp mówisz... ja rozebra³em ca³y silnik 1,6 bez kana³u i jako¶ problemów nie mia³em szczególnych ;]

pozatym jak to mówi± chcieæ to móc nie?

pozdrawiam
  
 
umówi³em siê w³a¶nie z "planist± g³ów", mam pare fotek rozbebeszonego swojego essiego jak bêdzie czas to wrzuce na forum.
Przespa³em siê z problemem, dokupiem pare potrzebnych kluczy.

Jeszcze mam pytanie co ze wspomaganiem (pompa) jak wypu¶ciæ z niej p³yn... jak krêci³em kierownic± z og³±czonym przewodem od pojemnika essi sika³ olejem pod siebie, dobrze, ¿e nie nasika³ na pasek zêbaty.