[Lantra 1,6 99"] Auto słabo przyspiesza.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Od kilku tygodni stałem się użytkownikiem wspaniałego auta Hyundai Lantra Kombi 1.6 GLS z roku 1999, w ładnym kolorze srebrnym. Do chwili obecnej przejechałem nim z 600km, z czego 350km zrobiłem przywożąc go z Niemiec. Teoretycznie auto jest zadbane, od pierwszego właściciela (Niemiec w średnim wieku). Książka serwisowa prowadzona do samego końca (czyli autko jest niedawno po przeglądzie –świeży olej, filtry etc.. Ale nie o tym chciałem pisać. Generalnie martwi mnie słabość silnika. Przesiadam, sie z Forda Focusa TDCi o podobnej mocy 115km, ale hyundaj nie jest wstanie dotrzymać mu kroku!! W drodze z Niemiec nie mogłem go dogonić, jak cos wyprzedzał to hyundaj zostawał daleko w tyle. Aha wg. dokumentów Lantra ma mieć silnik 1600 o mocy 116km, a wiec wcale nie tak mało (focus ma 115). Silnik pracuje cicho (w porównaniu z focusem to go prawie nie słychać), równiutko, płynnie przyspiesza, ale mam wrażenie, że dość mozolnie zbiera się do pracy, zwłaszcza na obrotach powyżej 3,5-4 k obrotów. Tym bardziej mnie to martwi, bo ten silnik moc swoja ma osiągać przy 6,2k obrotów!! Z hyundajami nie miałem styczności, ale np. moje 2gie auto (również koreańskie), troche lżejsze od Lantry, ale z słabszym 90konnym silnikiem jest wyraźnie dynamiczniejsze. Czy ta slabosc jest normalna ? A może to jakas usterka? Ktoś sie juz z tym spotkał ?? Jest na to jakaś rada? Czytalem na tym forum o jakiejs zwezce w dolocie(czy tez dotyczy wersji po liftingu)?Aha dodam ze maksymalnie udało sie wydusić ponad 170 ( pewnie dało by rade jeszcze więcej, ale to juz trochę by potrwało). Elastycznosc jaka zmierzyłem w drodze z Niemiec 60-100 na 4 biegu to ~10s (wiec jak na benzyniaka nieźle). Przebieg auta to 111k km.
Wybaczcie tak dlugi tekst. Pozdrawiam.

[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-03-21 09:44:05 ]
[ powód edycji: tytuł ]
  
 
W sumie moim zdaniem z dieselkiem nie masz co startowac na predkośc moglbys go pyknac ale z przyspieszeniem jest troszke gorzej. Ale 170km/h to malo tak mysle jak na 1.6 i predkosc maksymalna mozne to byc dławik wiesz ja widział dławik u kumpla w golfie 4 z 2000 roku wiec czemu mieliby nie zamontowac tego w hyundaiu??

Ale tak ogolem z dieselkiem mogl cie brac z palcem w du..... Wiesz gdybys mial 116 koni z turbo w benzynie to bys mogl z nim powalczyc ale zwykla benzyna to raczej nie ma takiej opcji.

  
 
1. Czy jesteś pewien tych dokumentów na auto, większość niemieckich modeli lantry ma 90KM?
2. Silnik w focusie tdci należy do wyjątkowo udanych także pod względem osiągów, mój kolega ma takiego, razem jeździmy na wczasy, dlatego wiem jak radzi sobie na autostradach i górach
3. dane lantry 90KM combi

0-50 => 3,9s
0-100 => 12,2s
0-130 => 22s
60-100 => 4 bieg => 11,8s
60-100 => 5 bieg => 17,7s
V max => 176

silnik 114KM combi:

0-50 => 3,6s
0-100 => 10,9s
0-130 => 18,5s
60-100 => 4 bieg => 11,7s
60-100 => 5 bieg => 17,6s
V max => 190

z danych wyraźnie widać że różnice nie są duże, jedynie w sprincie i V max

dla porównania Coupe 2,0 139KM
0-50 => 3,0s
0-100 => 9,2s
0-130 => 15,0s
60-100 => 4 bieg => 10,0s
60-100 => 5 bieg => 14,9s
V max => 203

Lantra 2,0 139KM
0-50 => 3,2s
0-100 => 9,4s
0-130 => 15,3s
60-100 => 4 bieg => 10,2s
V max => 202

Wszystkie wartości są faktycznie zmierzone


[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-03-21 11:51:05 ]
  
 
No widzisz lukass84 JArek wszystko wyjasnil a więc ciesz się z sprawnego samochodu
  
 
Dziękuję za odpowiedzi . Sprawdzę jeszcze tą zwężkę w dolocie. Po wymianie rozrządu postaram się sprawdzić, jakie auto ma przyspieszenie do 100km.h. W tedy będę wiedział, z która wersją mam do czynienia. A co do doskonałości silników TDCi mam swoja odrębną opinie. W Internecie widziałem taki film z przyspieszaniem Lantry 1.6 16v: http://www.youtube.com/watch?v=6RT4ecG3UpI Moja sie tak szybko na obroty nie wkreca
  
 
Cytat:
2008-03-21 00:32:44, lukass84 pisze:
Elastycznosc jaka zmierzyłem w drodze z Niemiec 60-100 na 4 biegu to ~10s



Ciesz się z tak dobrego wyniku (jak na kombi 1.6) bo to najistotniejszy parametr, który pozwala przeżyć wyprzedzanie w naszych realiach
  
 
Cytat:
2008-03-21 09:51:48, Legro_Sz pisze:
W sumie moim zdaniem z dieselkiem nie masz co startowac na predkośc moglbys go pyknac ale z przyspieszeniem jest troszke gorzej.



Dlaczego, mogbys uzasadnic ?

Cytat:
Wiesz gdybys mial 116 koni z turbo w benzynie to bys mogl z nim powalczyc ale zwykla benzyna to raczej nie ma takiej opcji.



Wedlug Ciebie silnik turbo o takiej samej mocy co wolnossacy ma lepsza charakterystyke ?

  
 
Nie no, wiadomo ze na wysokich biegach dynamika turbo-diesla bedzie lepsza, ale od tego jest skrzynia biegow by sobie w benzyniaku pomagac. A problem w tym ze w mojej lantrze dynamika na wysokich obrotach kuleje, na niskich jest bardzo przyzwoita. Jezdzilem innymi autami podobnych rozmiarow z silnikami 1.4-1.6 i uwazam je za dynamiczniejsze (astra,nexia, nubira, civic). Ale mam nadzieje ze moja lantra jest tylko zamulona I bedzie juz tylko lepiej Szkoda, ze w interenecie tak malo informacji na temat tego auta, a danych o autach po FL, to juz wogule prawie nie ma, kompletnie zero informacij o silniku 116 konnym (trosze danych jest o silnikach 114konnych).
P.S Teraz juz wiem ze Hyundaia Coupe mozna kupic tylko z silnikiem 2.0
  
 
TAk silnik z turbo ma więcej niutów i spokojnie mogłby wykosic dieselka

A na prędkości dieselki ogólem sa słabsze - chociaż oczywiście zdarzają się wyjątki.

Moje uzasadnienie
  
 
Moj accent ma 91km i 132nm, Golv IV 1.9TDI 90km i jakies 210nm i wedlug Ciebie w sprincie nie mam szans z golfem ale osiagne wieksza predkosc maksymalna ?
Tak nie bedzie.


lukass84 > moze masz jednak zwezke popularna na tym rynku. Przejrzyj caly uklad dolotowy zaczynajac od przepustnicy. Dziwne jest co piszesz bo 16V budza sie na wysokich obrotach. Silniki 8 i 12V ciesza sie bardzo dobra elastycznoscia i slabsza gora, bynajmniej w Hyundaiu.



[ wiadomość edytowana przez: Vex dnia 2008-03-21 23:59:31 ]
  
 
Cytat:
2008-03-21 00:32:44, lukass84 pisze:
....martwi mnie słabość silnika. Przesiadam, sie z Forda Focusa TDCi o podobnej mocy 115km, ale hyundaj nie jest wstanie dotrzymać mu kroku!! W drodze z Niemiec nie mogłem go dogonić, jak cos wyprzedzał to hyundaj zostawał daleko w tyle.


Przejrzałem trochę danych tego focusa, może się okazać że jeśli tylko kierowca forda chce to zawsze lantrze 1,6 ucieknie, elastyczność tego silnika forda wyrażona w liczbach jest niesamowita, silnik jest wyposażony w overboost - chwilowe podnoszenie momentu obrotowego z 250 do 280Nm
Producent podaje:
0-100 => 10,8s
Vmax => 193
ale 50-120 => 4 bieg => 9,5s !!!

a tu mały filmik klik
  
 
W tym cala magia. Do 100 km/h nic takiego sie nie dzieje, ale powyzej 120 km/h przyszpieszenie jest fajne.
  
 
Nawet w katalogu samochodowym masz predkośc maksymalna lepsza o 5 km/h a w sprincie nawet jestes od niego lepszy czlowieku o około 1,5 sekundy na przyspieszeniu.

To by bylo tyle jesli chcesz to ci moge przeslac foty z katalogu samochodowego z roku 97/98.

Ja osobiście ścigalem się z golfem trójką 90 konnym i daleko mnie nie odchodził ale na prędkość go wywaliłem -
  
 
Cytat:
2008-03-22 12:10:37, Legro_Sz pisze:
Nawet w katalogu samochodowym masz predkośc maksymalna lepsza o 5 km/h a w sprincie nawet jestes od niego lepszy czlowieku o około 1,5 sekundy na przyspieszeniu.



Twierdziles wczesniej ze z dieslem w sprincie brak szans, W koncu ma prawie 2x wiekszy moment obrotowy. Na katalogi zbytnio tez nie ma co patrzecm kazdy samochod ktory sprawdzalem majac konkretne dane byly bledne w katalogu, ale to juz OT

Nawiazujac do tematu cos co zawsze polecam w celu sprawdzenia samochodu to porownanie osiagow z identycznym modelem
  
 
Nasz focus wlasnie tak mniej wiecej przyspiesza jak na tym filmie. Ja zdaje sobie sprawe, ze lantra nie moze byc tak szybka jak ten focus, ale roznoca jest naprawde spora, choc caly czas wierze, ze to sie jeszcze poprawi, bo lantra kupiona zostala na zastepstwo wlasnie forda. Chyba to bedzie jedyna rzecz za jaka bede tesknil. Wlasnie dzis kolega dal mi kilka gazete AS, z ktorych wynika, ze lantra kombi 1.6 16v ma raczej przecietne osiagi. Wiadomo, ze one nie sa tak naprawde najwazniejsze (martwi mnie, ze w tych testach wyszlo im wysokie spalanie). Ogromny plus jaki juz udalo mi sie dostrzec w lantrze to komfort podrozowania, cichy silnik, nawet w porownaniu z fordem prowadzi sie na dosc dobrym poziomie. Mam nadzieje, ze trafił sie nam tylko bezawaryjny egzeplarz. Fordem jezdzilismy 3 lata i w tym czasie z samych napraw to dzis 1,5 lantry by bylo
  
 
Tak naprawde to kiepskie porownanie. Lantra to wiekszy samochod w dodatku kombi. Wazy duzo wiecej, zapewne wieksze opory powietrza itd.
Jakbys mial Accenta 115km to mogbys takiego Focusa spokojnie czmychnac
  
 
No w sumei ok tu sie pomylilem w sumie z tymi niutkami ale co do vmax mailem racje a ty do sprintu = remis

Aha a co do tego ze sie nie zgadzaja dane z katalogami to wiesz dane w katalogach sa mozna powiedziec usrednione
  
 
Cytat:
2008-03-22 13:54:12, Vex pisze:
Tak naprawde to kiepskie porownanie.


czyżby?

Cytat:
Lantra to wiekszy samochod w dodatku kombi.


i Lantra i Focus to trochę większe kompakty

Cytat:
Wazy duzo więcej, zapewne większe opory powietrza itd.


zaryzykowałbym twierdzenie że to jednak Focus w dieslu waży więcej a opory tak naprawdę stanowią przy max prędkościach


Cytat:
Jakbys mial Accenta 115km to mogbys takiego Focusa spokojnie czmychnac


może

  
 
Focus to typowy compact. Z silnikiem 1.6 wiem ze wazyl 1070kg wiec stosunkowo malo, wiadomo z dieslem troche wiecej.

Do 100 km/h ja chetnie sprobuje moim accentem (czysto naukowo). Jakbym mial 115km to by byla duza roznica
  
 
Cytat:
2008-03-21 12:01:16, lukass84 pisze:
Dziękuję za odpowiedzi . Sprawdzę jeszcze tą zwężkę w dolocie. Po wymianie rozrządu postaram się sprawdzić, jakie auto ma przyspieszenie do 100km.h. W tedy będę wiedział, z która wersją mam do czynienia. A co do doskonałości silników TDCi mam swoja odrębną opinie. W Internecie widziałem taki film z przyspieszaniem Lantry 1.6 16v: http://www.youtube.com/watch?v=6RT4ecG3UpI Moja sie tak szybko na obroty nie wkreca



Mam Coupe z silnikiem 116km i porównując przyspieszenie z Lantrą z filmiku z yuotube to idzie bardzo podobnie, może ciutkę lepiej, ale bez jakiejś większej różnicy. Może masz więc tę Lantrę jednak trochę zdławioną.