MotoNews.pl
  

Moduł elektroniczny w Maluszku :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś z Was forumowiczów ma w Maluszku moduł elektroniczny - jeżeli tak - to czy jest jakaś różnica między elekrtonicznym a tradycyjnym, jakie są zalety a jakie wady - no i jakie macie wrażenia

P.S. Zastanawiam się nad kupnem - tylko mam dylemat czy kupić tańszy za 36 zł czy dać 70 zł za dużo lepszy
  
 
hmm chodzi o taki modułz praktycznego elektronika ??? do aparatu zap. ???
  
 
Ja mam moduł w elegancie, w któryh to od zawsze jest. Różnica jest taka że jest bezawaryjny i nie trzeba go regulować...
  
 
nareście ktoś się odezwał

Mam e-FL-ka - czyli z tardycyjnym przerywaczem. I słyszałem i też widziałem, że jest możliwość założenia modułu elektronicznego własnie do e-FL-ków i starszych Maluszków.
Oto stronka --->>>Stronka na której widziałem moduły elektroniczne
I czy ktoś z Forumowiczów to cosik ma ??


To, że Eleganty mają to ja wiem.
  
 
tu chyba chodzi o inny moduł

coś takiego :

  
 
polecam też strone maxx`a

http://kolos.math.uni.lodz.pl/maxx/left_menu_126p_zapl.html#javascript(null)

tutaj też jest jak samemu sie zabrać za to
pobierz schematy

  
 
No ale niech ktoś coś powie jek to działa!! Sam chciałbym zabrać się za złożenie czegoś takiego!! Tylko nie wiem czy ma to jakiś sens
  
 
Simon_pg - wejdź tutaj -- >>>Stronka na której widziałem moduły elektroniczne

i dowiesz się jak działa
  
 
aha mam jeszcze artykuł o tych modułach na moim odnalezionym cd....
  
 
Nie chodzi mi o to jak działa (zarys elektroniki opanowałem), ale jak to sie sprawuje w autkach!! Czyli trakcyjnośc auta a ruchu ulicznym i na kjs'ach, spalanie i temu podobne bajery!!
  
 
Nie chodzi mi o to jak działa (zarys elektroniki opanowałem), ale jak to sie sprawuje w autkach!! Czyli trakcyjnośc auta a ruchu ulicznym i na kjs'ach, spalanie i temu podobne bajery!!
  
 
Od 11.09.2003 mam już zainstalowany elektroniczny moduł zapłonowy. Jeszcze niewiele mogę powiedzieć na temat funkcjonowania tego urządzenia - przejechałem na nim ok. 200 km - ale pierwsze oceny są bardzo pozytywne.
Chcąc mieć punkt odniesienia z premedytacją przed montażem modułu nie regulowałem gaźnika, zapłonu i zaworów, nie czyściłem świec - a na pewno silnik już tego wymaga.
Według mojej subiektywnej oceny pierwszą zauważalną zmianą jest "subtelniejsza" praca silnika - pracuje spokojniej, jakby troszkę ciszej, nie szarpie. Może to przynieść efekty w postaci mniejszego zużycia części mechanicznych np. rozrządu.
Przed zainstalowaniem modułu gdy przy prędkości ok. 70-80 km/h nagle zdjąłem nogę z gazu wydawało mi się że ktoś łapie mnie za tylny zderzak i często było słychać strzelanie w tłumiku - teraz autko spokojnie zwalnia a strzały z tłumika ustały. Świadczyć to może o dużo lepszym dopalaniu mieszanki a co za tym idzie mniejsze zużycie paliwa i czystsze spaliny.
Po starannej regulacji silnika i przejechaniu większej ilości kilometrów postaram się opisać inne zalety (i wady jeżeli jakieś istnieją).
  
 
Sorki Simon_pg - za nie zrozumienie

ale jak to działa w praktyce ja sam też chcę się dowiedzieć - ale jak widzę - to mało kto ma takie cudo w Maluszkach (oprócz EL - egantów )

Więc czekam na odpowiedzi
  
 
Cytat:
2003-10-02 12:29:58, Kuner pisze:
Ja mam moduł w elegancie, w któryh to od zawsze jest. Różnica jest taka że jest bezawaryjny i nie trzeba go regulować...



co do awaryjnosci to mozemy podyskutowac. Moj juz padl.....
  
 
zasada dzaiałania modułu jest wzmocnienie iskry
nie dławi auta na wysokich obrotach bo nie brakuje mu iskry i jest na tyle mocna ze nie powoduje spalania pozaiskrowego
  
 
Ja taki przez ponad rok miałem(i będę mieć dalej jak tylko ustalę czy moje programowalne wypociny będą działać) i niezbicie stwierdzam, że warto, zwłaszcza zimą. Energia iskry niezależna od obrotów, a poza tym przerywacz się nie wypala. Jak tylko przygotuję zdjęcia to wystąpię do Wszechmocnych o zamieszczenie artykułu na ten temat.
  
 
Ja mam ten moduł ponad rok. Nie stwierdziłem ani jednego minusa!!!
Same plusy:
1 odpał zimą jest bajerancki, za pierwszym już cyka.
popszednio zapalał i gas
2 równa praca silnika,
wsześniej czasami przerywał, pykał w tłumik
3 extra dynamika silnika
Wcześniej było tak... raz chodził lepiej, potem zła pogoda i brak mu ciongu, potem znów lepiej potem chujnia i nie ciągnie, mówiłem że chujowe paliwo, czy co...
Teraz zawsze tak samo jeździ, poprostu cały czas zapierdziela.
4 Jeszcze nigdy mi nie odcieło, a ponoć mają odciencie... z tym że nienapewno.

Ja mam w stu procentach seryny silnik z przebiegiem niecałych 50 000. Aha spalanie spadło o 0,5 L

Naprawde polecam
  
 
Witam zapadła decyzja, montuje to u siebie Ale mam pewne pytanko: Czy ktoś z Was, kto zna się dobrze na elektronice, mógłby mnie oświecić, o co chodzi w tych schematach? (gdzieś tu był link do nich) bo ja nie mogę wykumać chodzi o to, które elrmenty są niepotrzebne itp, itd, bo tam jest jeszcze pare innych badziewi, a mi chodzi o sam ten modół, sterowany z aparatu.
  
 
dałęm do wrzucenia benqowi jeszcze inny artykuł na temat tych modułów (3 strony) między innymi matariałami poszukaj beneq wrzucił to na swojego serwera link :

materialy

zresztą podam linki bezpośrednie:


art1
art2
art3




[ wiadomość edytowana przez: DamianS dnia 2003-10-04 12:37:19 ]
  
 
korzystajac z okazji mam do sprzedania modul zaplonowy z eleganta 'NANOPLEX'