Mój ess, temperatura silnika i sprzęgło

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam po długiej nieobecności Nic dobrego wiecznie nie trwa

Zastanawiam się nad dwoma sprawami:
1. w obecnej chwili juz po około 10 minutowej - delikatnej jeździe temperatura w moim essie, a raczej wskazówka temperatury wisi na literce L [NORMA(L)] a nawet już delikatnie za nią, czy to nie jest jakaś zbyt wysoka temperatura albo czas nagrzewu za szybki nie jest?

2. chciałbym wymienić sprzęgło [kpl] w essie, zastanawiam się co jest dobre jakość/cena dla zeteca 1.6 16V

Ford Escort 1.6 16V Ghia '96.
  
 
Radze sprawdzic czy uklad nie jest zapowietrzony oraz zapchany ew. termostat.
A co do sprzegla to Valeo jest moim zdaniem ok i nie drogo kpl to ok 350-400zl chyba
Pozdrawiam!!!


[ wiadomość edytowana przez: dulin7 dnia 2007-07-28 19:15:59 ]
  
 
a sprzeglo to polece luka.. ja dalem 430 ale slawas ma troche taniej.. akurat nie moglem czekac na przesylke.. wazna jest szerokosc tarczy..

a temperatura tak ma w tym modelu .. byle zatrzymywalo sie przed czerwonym polem i wiatrak zeby sie zalaczyl
  
 
kupiłem dzisiaj LUK'a kpl nowy na hurtowni za 360 zł, a temperatura faktycznie jeszcze nie wchodzi na czerwone i wntylator się załącza,

dzięki za pomoc
  
 
Cytat:
2007-07-28 20:48:37, koniuXR3i pisze:
a temperatura tak ma w tym modelu .. byle zatrzymywalo sie przed czerwonym polem i wiatrak zeby sie zalaczyl



Szukam rozwiazania problemu temperatury w swoim essim... jak kupilem swojego esa to wentylator wlaczyal sie na literce A a teraz juz za L (w sumie za L wlacza sie juz od dlizszego czasu) schodzi od polowy literki A i tak w kolko.. dzisiaj po dojechaniu do domu odkrecilem korek od pojemnika wyrownawczego i wszysytko bulgotalo i syczalo a w pojemniku byly babelki i poziom plynu sie podniosl z polowy do max... plynu nie ubywa oleju tez nie... jedynie ta temperatura mnie nie pokoi :/ szukalem na forum informacji odnosnie opornosci czujnika temperatury ale nie moge znalezc :/ macie jakis pomysl co to moglo pasc? nie chce pakowac kasy w cos co nie jest zepsute..
  
 
Ja też mam problemik z temp.Kiedyś wentylator włączał się gdzieś na literce N,może ciut wyżej,a teraz wskazówka dochodzi prawie na czerwone pole.Grzebałem troche przy zegarach i nie wiem czy już wtedy tak było,czy dopiero później.Ubywa mi też troche płynu chłodniczego.
  
 
ja z temepratura dalem sobie spokoj. nowy termostat 2 rozne nowe czujniki na punkcie serwisowym forda... badali mierzyli temepratury i wlancza sie wiatrak nieco za pozno i na zbyt krotko, ale smiga i nic innego niewskurali. ja sobie na lato wlanczam ogrzewanie wkorku i uchylam szyber. i tak juz zostanie.,.,
  
 
a zbyt wysoka temperatura nie uszkodzi uszczelki pod glowica? lub czegos kosztownego? ostatnia rzecz jakiej teraz chce to awaria :/
  
 
Ja dlugo walczylem z temperatura w essie. Wymienilem 2 razy termostat, kilka razy plyn chlodniczy, 2 razy wlacznik wentylatora i chlodnice. Nic to nie dalo. temperatura wchodzila na L , zalaczal sie wentylator i chlodzil prawie do polowy. W lato bylo to wkurzajace bo wentylator wlaczal sie prawie co chwile ale nic zlego sie nie dzialo. Olalem sprawe. Ostatnio jednak wydaje mi sie ze rozwiazalem problem temperatury i to przypadkowo. Potracilem kota i rozwalil mi zderzak. Wymienilem na nowy ale juz z otworami na halogeny. Jak wszyscy wiedza ma on inny ksztalt a po srodku dosc duza siatke. Jak ktos chce niech zobaczy w moim profilu. Od momentu wymiany nie mam problemu z temperatura. Widocznie przez ta siatke wpada wiecej powietrza i chlodzi chlodnice. Stary zderzak nie mial az takiego "przewiewu". Wiem ze to poroniona teoria i nikt teraz nie bede zderzaka wymienial ale u mnie to pomoglo. Jeszcze zobaczymy jak bedzie w lato z temp.
  
 
mam zderzak z otworami na halogeny i mimo to mam wysoka temperature.. a lata to sie boje bo skoro przy 10 stopniach na dworzu on sie tak grzeje to w lato wiatrak bedzie chodzil non stop... a skubaniec glosny jest :/
  
 
Kiedys walczyłem z tem. w ZETEC-u (myłem nawet chłodnice i nic nie dało) aż poszedłem do sklepu i kupiłem orginalny czujnik temperatury (ten co daje info na zegary) i problem zniknął
  
 
wyciagnalem wtyczke z czujnika temperatury w obudowie termostatu i wskazowka wogole nie spadla... tak powinno byc czy po odlaczeniu powinna opasc?
  
 
łup


nikt nie wie? bo nie wiem co zrobic... dzisiaj jak jechalem wskazowka doszla do konca skali zatrzymala sie przed czerwonym polem i wiatrak sie nie wlaczyl :/ czy to wina czujnika?
  
 
nie jest to wina czujnika temp. a prawdopodobnie włącznika wentylatora chłodnicy ,znajduje się on na grubym węzu idącym do termostatu ,zdejmij kostkę z niego i zewrzyj przewody jak wentylator się włączy to oznacza jego uszkodzenie ,jeżeli się nie będzie kręcił to szukaj przyczyny w wentylatorze lub jego instalacji


[ wiadomość edytowana przez: kamil76 dnia 2008-04-07 23:38:44 ]
  
 
Cytat:
2008-04-07 23:38:09, kamil76 pisze:
nie jest to wina czujnika temp. a prawdopodobnie włącznika wentylatora chłodnicy ,znajduje się on na grubym węzu idącym do termostatu ,zdejmij kostkę z niego i zewrzyj przewody jak wentylator się włączy to oznacza jego uszkodzenie ,jeżeli się nie będzie kręcił to szukaj przyczyny w wentylatorze lub jego instalacji [ wiadomość edytowana przez: kamil76 dnia 2008-04-07 23:38:44 ]



w zetecu jest chyba tylko jeden czujnik.. w obudowie termostatu.. czy sie myle?
  
 
Wymienilem wlacznik wiatraka(czujnik w grubej rurze) i wentylator nadal sie nie wlacza... Wskazowka idzie za literke L a wentylator milczy :/ Co moze byc nie tak? Moze to padl czujnik ktory pokazuje temp na desce? Za duza wartosc pokazuje? Zauwazylem ze gdy wskazowka jest na literce L i gdy hamuje gwaltownie wraz ze skretem(nie pamietam w ktora strone) to wskazowka spada do M a po chwili postoju badz ruszeniu idzie z powrotem do L... macie jakies pomysly? Jutro jade do elektryka moze on cos wymysli...