[OMEGA B] - Co sprawdzic przed zakupem?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Właśnie wygrałem licytację Omegi i za kilka dni dokonam oględzin więc chcę być maksymalnie dobrze przygotowany. Napiszcie mi na co zwracać uwagę. Może słyszeliście o jakiś typowych niedomaganiach w tym modelu lub znacie jakieś triki służące sprawdzeniu stanu technicznego. Wprawdzie kiedyś sam handlowałem autami ale nigdy nie ukrywałem wad ani usterek wiec nie znam handlu od tej strony. Każda pomoc, rada czy wskazówka sie przyda. Wasze porady posłużą też innym w późniejszym czasie. Niech będzie to schemat zachowań jako poradnik dla kupującego OPLA.
Dzięki.

Oto Omega
  
 
Hej..

Możesz mi przesłać link z tą Omegą

,Jak nie na forum to na priv..

............................................

maxsped
  
 
Link jest w pierwszym poście.
  
 
...Sorki nie przyciełem linku

Miałem jedynke z Holenderskiego

A tak poważnie to ładny wypasik Navi robi wrażenie ..

To jest od prywatnej osoby wiec auto raczej pewne i nie sądze żebyś miał co sprawdzac

Auta które są sprzedawane tez na rynek wewnętrzny tak i w Holandii czy Niemczech czy we Włoszech muszą być ok i bez wad ukrytych bo za to są wyciągane spore konsekwencje,,,

To z tego powodu czesto na ogłoszeniach w Niemczech pisze

Tylko na Export

...Szkoda że do Omegi wstawili silnik Diesla z BMW bez prawie 10 koni jakie są w Bemce


maxsped
  
 
Problemy są właśnie z autami od osób prywatnych. Komis musi dać ci rok gwarancji ale osoba prywatna nie bo przecież nie każdy musi znać sie na autach i sprzedający może nie być świadomy stanu technicznego auta. Zasadą jest jednak,że gdy auto ma ważny przegląd to jest w pełni sprawne.

A silnik nie jest z BMW...i całe szczęście bo oni nie potrafią robić diesli (podobnie jak Opel). Odjęto mu 10 koni bo sie przegrzewał.
Pozdro.
  
 
kolego niestety zmartwię cię to jest silnik od BMW a historia tego silnika jest bardzo długa ponieważ ten silnik też nie został stworzony przez BMW tylko jakąś tam firmę na zlecenie BMW i Opla co za tym idzie silnik nie jest zbyt wytrzymały i bardzo awaryjny niestety a na co masz zwrócić uwagę to na zużycie zawieszenia wypadkowość auta ogniska korozji stan silnika skrzyni czy na kompie nie palą się żadne komunikaty czy kontrolka silnika przypadkiem sie nie pali bo to jest w oplu częsty i duży problem !!
  
 
YANNOSICK dlatego i ja ci pisallem że to silnik BMW

W tych latach do Omegi B 2500 tylko i wyłacznie bmw robilo....

Ale nie przesadzal bym z tym że to lipny silnik

To bardziej jest tak że kazdy uważa ze to auto ze sportowymi ambicjami przez to większosc emek mocno dostaje w dupe to i silniki szybciej siadaja

Jeśli naprzyklad uważa sie że Passaty czy Audi maja dobre dieselki to tzeba by spróbowac z pól roku jeżdzic i mu ostro wstawiac myślicie że go szybciej szlag nie trafi

To tak samo jak wstawiaja chipy do silnika 1,9 TDI do audi na 150 km i co silniki bardzo szybko szlag trafia ..

maxsped
  
 
nie nie te silniki są wadliwe i awaryjne żadnych sportowych ambicji nie ma co mieć bo 2.0 16V w omedze radzi sobie lepiej niż ten 2.5TD taka prawda sprawdzone sam miałem 2.5TD i już nigdy więcej wcale nie idzie pali dużo !! i się psuje przy normalnej jeździe bez żadnego gazowania bardziej bym polecał 2.2TDI to jest bardzo dobry i chwalony silnik lub 2.2B
  
 
Choć nie miałem nigdy osobistej styczności z silnikiem BMW 2,5 TD w Omegach, to słyszałem od kilku osób niezbyt dobrą o nich opinię. Psują się [pompa i wtryski] i dość dużo piją...
  
 
Kolego lukwel trochę zagmatwałeś więc bez złośliwości postaram sie to wyprostować
Cytat:
2008-02-07 19:19:50, lukwel pisze:
kolego niestety zmartwię cię to jest silnik od BMW a historia tego silnika jest bardzo długa ponieważ ten silnik też nie został stworzony przez BMW


Hm czyli tak jak mówiłem nie jest to silnik BMW. Wiesz polecany przez ciebie silnik 2.2 powstał dla Saaba a nikt nie mówi że to silnik z Saaba. Pojęcie "silnika z BMW" wprowadzili handlarze aby podnieść wartość znanych z kiepskich diesli Opli. Silniki GM jeżdzą w Espero i Nexii oraz większości Ład po 1990 roku ale nikt nie powie że ma w Astrze silnik z Łady czy Daewoo.
Cytat:
powstał na zlecenie BMW i Opla co za tym idzie silnik nie jest zbyt wytrzymały i bardzo awaryjny


Nie sądzę aby zasadą była taka zależność.
Cytat:
te silniki są wadliwe i awaryjne żadnych sportowych ambicji nie ma co mieć bo 2.0 16V w omedze radzi sobie lepiej niż ten 2.5TD taka prawda sprawdzone sam miałem 2.5TD i już nigdy więcej wcale nie idzie pali dużo !! i się psuje przy normalnej jeździe bez żadnego gazowania bardziej bym polecał 2.2TDI to jest bardzo dobry i chwalony silnik


Ostatnich kilka lat jeżdżę 2,5 TD i wiem,że to bardzo mocna i wytrzymała konstrukcja.Pali dużo ale to mnie nie interesuje.Za to z 700kg przyczepą idzie jak na pusto. Sprobuj tak z 2.0 16v . 2,5 Td ma jedną wielką zaletę. Steyr wyprodukował go do ciężkiej pracy. Ten motor napędza głównie koparki, ciężarówki, dźwigi i inny ciężki sprzęt. Co za tym idzie silnik odporny jest na trudne warunki pracy i na kiepskiej jakości paliwo. Przez ostatnie dwa lata wlewałem do Omy wszystko oprócz ropy i lata bez zarzutu.Zero awarii czy problemów. Rzepak, opał,nafta, mazut ten motor spali wszystko.
2,2 TDI a własciwie Dti to delikatny chłam dobry do Corsy a nie do dwutonowej landary. Poza tym nie występuje z automatem a manual w limuzynie to jak dresy w teatrze.
Dzięki za porady. Postaram się na końcu pozbierać wszystko do kupy i zbudować mały poradnik.
Pozdrawiam
  
 
-Zawieszenie.
- - Co konkretnie można sprawdzić na oko lub w czasie jazdy próbnej?Czego i gdzie szukać? (akurat to aut z Holandii nie dotyczy-od czterech lat szukam jakiejś dziury czy choćby nierównego torowiska...i nic)
-Wypadkowość
- - Jak zbadać? Gdzie szukać śladów i po czym poznać czy ewentualna naprawa była fachowa czy partacka?
-Korozja
Gdzie najczęściej występuje rdza w Omegach po lifcie? Czy małe purchle dyskwalifikują auto?
- Stan silnika i skrzyni
Jak samemu zbadać motor? Czy może zakopcić zimny/ciepły? Jaki kolor i gęstość musi mieć olej? Czy pewniejszy jest silnik brudny czy wycackany? Jak przetestować skrzynię?
Wskazania komputera
To ważna i dobra rada. Czy sygnał "check" jest zawsze niepokojący?
  
 
Hey,pierwsze co,to sprawdz czy nie byla bita. Rownosc spoin miedzy blachami,odcien lakieru, spasowanie lelementow,zgrzewy.Sprawdz czy wszystkie uszczelki,plastiki sa zamontowane oryginalnie,czy na poczernianych srubach nie widac sladow odkrecania, potem kufer, otworz schowski,odkryj tapiecerkie,sprawdz blachy od srodka,zwlaszcza zgrzewy,wyjmij kolo zapasowe,sprawdz blache blizej zderzaka. Potem komora silnika, belka mocujaca,czyli nosnik maski,czy jest oryginalnie zamontowana tabliczka,nalepki od serwisow,zolta z blyskawica. sruby przy blotnikach,czy nie ruszane. Wygluszenie maski,oraz zamkniecie. Szyby,sprawdz po numerach czy wszystkie sa takie same,czy ktoras nie byla tluczona,bita,a jesli tak to czemu? sprawdzic wowczas element blacharski w poblizu. Wnetrze. 150 tys przebiegu dla omegi,to nie duzo,masz skore jak ja. Powinna byc w super stanie,siedzisko kierowcy,kierownica, raczka od skrzyni, oryginalny dywanik przy pedalach , wykladzina podlogowa. Silnik. Pali nie malo,jednostka prawie identyczna jak montowana w Bmw, silniki zywotne,czesto sie slyszy opinie negatywne.Dlatego kupilem V6 benzyne. Automat,sprawdz czy begi wchodza plynnie,przy takim silniku,przy mocnym depnieciu,powinny sie zmieniac szybko i plynnie,bez szarpniec.tylni most,czy nie chuczy nie wyje. Zerwij z kapcia na ostrym luku,zobaczysz czy nie stuka cos z tylu. Silnik jak i skrzynia musza byc suche,most tez,absolutnie zadnych wyciekow,nie w takim aucie i przy takim przebiegu. Co do Check,moze sie zapalic,nawet jak przepali sie Tobie zarowka od halogenu,wiec bez paniki, troche znajomosci niemieckiego i bedzie gut. Najlepiej pojedzce na jakis warsztat od przegladow.Zaplacisz troche euro,ale zobaczysz stan amortyzatorow, zbieznoc kol,wiec czy nie byla uderzona,oraz czy nie zaliczala nagminnie wysokich kraweznikow. Sprawdz poduszki pod silnikiem, oraz pod skrzynia biegow. Co do rdzy,ten model teoretycznie nie powinien miec zadnych problemow z rdza,zadnych! Jesli blacha byla ruszona to wowczass cos sie bedzie dzialo,tak nie ma prawa,po pierwsze mlody rocznik,po drugie juz jest ocynk.Wiec jesli jest jakis purchel,to obejrzyj element dokladnie,a zaloze sie o browara,ze byl ruszany. sprawdz tez duperele,popielniczki,wszystkie wlaczniki, zarowki od podswietlenia, komplet opprzyrzadowania w kole zapasowym, klucze,trojkat. To duperele,ale powinny byc w komplecie.powinien byc rowniez zapas lakieru w postaci dwoch pojemniczkow.srebrny i chyba klar. Masz klimatyzacje, jest zimno,ale kiedy ja zalaczysz,spadna chwilowo troche obroty silnika. Obejrzyj opony,czy sa rowno zuzyte,czy ich nie bierze od jednej strony,powinno byc rowno.Aha, jesli felgi maja sruby klucze przeciwkradziezowe fabryczne,jak ja. To musi byc kluczyk do nich Pozdrawiam.
  
 
A WIEC po koleji

ZAWIESZENIE mysle ze ciebie raczej nie dotyczy bo jak sam zauważyłes zawieszenie rzeby sie sypało to potrzebna jest jakaś POLSKA ROSJA UKRAINA itp a na płaskich autostradach zachodnich o zużycie zawieszki potwornie ciężko

Wypadkowość wiadomo że jakieś male obtarcia czy polakierowane poszczególne elementy to nic strasznego i każde auto może je miec ,,,
Wszystkie wieksze UNFALE najprosciej tak dla amatorskiego oka llokalizować patrząc po orginalnych gumach które są natryskiwane na prawie wszytstkie połączenia zgrzewane więc ich wzor musi być wszedzie taki sami prawie nikomu nie uda sie zrobic identycznie jak fabrycznie to samo na podwoziu czy podłużnicach i bagażniku

KOROZJA raczej w tych rocznikach samochodów już nigdzie nie występuje

WSKAZANIA KOMPUTERA nie zawsze trzeba sie niepokoic bo to typowy komputer więc zawsze jakies błedy sie mogą napatoczyc ,,Nieraz tak było że jechałem do swojego elektronika tak pro/forma a on po podłączeniu diagnostyki swierdzał samoistne błedy

STAN SILNIKA I SKRZYNI
SIL:NIK oczywiscie wiadomo że jak nie umyty to przynajmniej widać ze nie cieknie ,,Ewentualne przedmuchy możesz sprawdzac na odpalonym silniku i wyjmujesz bagnet kontroli oleju NIEMA PRAWA sie z tamtąd ani kopcic ani dmuchac..
Co do samych spalin TO JEST TO DIESEL niestety wiec jak mu dasz po garach zawsze zakopci nawet MERCEDES S CLASE 2008r

SKRZYNIA ..dobrze serwisowany i urzytkowany automat spokojnie przeżyje Samochód ,,, Sprawdz olej na bagnecie od skrzyni jak ktoś bedzie dbał to bedzie ładny CZERWONY a jak nie dba to mętny nawet i brązowawy ...
..,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


TAK ODROBINKE doświadczenia mam ..W Polsce miałem swój warsztat od 15 lat a na dodatek od 10 lat sprowadzałem auta je robiłem i sprzedawałem

maxsped

PS.To można by jeszcze pisać i pisać ale myśle że zawsze coś z tego co napisałem ci sie przyda
  
 
Cytat:
Silniki GM jeżdzą w większości Ład po 1990 roku ale nikt nie powie że ma w Astrze silnik z Łady.


Nie powie, bo silniki te produkowali ruscy razem z inz. porshe ,
a jedynie uklad wtryskowy jest zapozyczony o GM

Warto sprawdzic wszyskie elektroniczne bajery czy dzialaja, ich usterki nie wykluczaja auta, ale daja dobre oparcie do negocjacji ceny
  
 
Cytat:
2008-02-09 18:08:03, -kudlaty- pisze:
Nie powie, bo silniki te produkowali ruscy razem z inz. porshe , a jedynie uklad wtryskowy jest zapozyczony o GM



Tego nie wiedziałem... ale importer twierdzi inaczej. Choćby TU

Kurcze ciekawe ile zajmie sprawdzenie wszystkich bajerów....Mam nadzieje że sprzedawca będzie cierpliwy..
  
 
Mialem na mysli najczesciej wystepujacy silnik 1.5 w roznych wersjach , oraz motory o innych pojemnosciami, ale tej samej konstrukcji. A zasugerowalem sie tym:
Cytat:
Silniki GM jeżdzą w większości Ład po 1990 roku


Choc przyznam ze o tej dwolitrowce nie wiedzialem
  
 
Mój błąd. Mało wiem o Łładach . Z kolei ja znałem jedynie dwulitrówkę. Wczoraj za sprawą dziwnego zbiegu okoliczności miałem sposobność zajrzeć pod maskę łady 110 i co? Najzwyklejszy DOHC z Gsi. Pozdrawiam.
  
 
O TDS mam wrazenie, ze wiem sporo. Jezdze Omega z takim silnikiem juz prawie 2 lata.
Silnik to element, ktory bym na samym poczatku dokladnie sprawdzil. Reszta jak blacha, zawieszenie to drobiazgi. Wiem, bo przeszedlem przez "kapitalke".

Co do samej jazdy. Nie mozna sie czepiac. Wsiadajac do Omego z takim silnikiem ( ja jeszcze mam kombi w automacie) trzeba przestawic sie na tryb rodzinny. To nie samochod do deptania.
Jadac Omega zadajesz sobie pytanie POCO sie spieszyc. Zawieszenie pracuje tak milo, ze jazda sprawia przyjemnosc i ma to bezposrednie przelozenie na twoja kondycje w trakcie dlugiej jazdy.
To wrecz idealny samochod do dalekich wyjazdow. Po miescie raczej trudno "cfaniakować". Dlugosc, ciezar, silnik,automat bardzo skutecznie stopuja zapedy do dynamicznej jazdy.


Co do spalania:

- miasto 13l ( min 11L)
- trasa 8 l ( 6,9 L )

Pozdrawiam

P.S.
Teraz doczytalem ze Yannosick jest autorem tego postu!!
Zdziwko!

[ wiadomość edytowana przez: GSI dnia 2008-02-27 15:40:47 ]

[ wiadomość edytowana przez: GSI dnia 2008-02-27 15:41:03 ]
  
 
Właśnie nabyłem "wszystkomającą" Omegę B. Oczywiście wersja TURBO w specyfikacji MV6 z automatem. W sobotę odbieram to fotki pstryknę.
  
 
Przyszłość jest jasna, przyszłość to RZEPAK!
i jak to się ma do MV6

gratuluję wyboru