MotoNews.pl
  

Wystrzał w filtr powietrza - teraz problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Panowie, mam taki problem, mam Avensis 1,6 4AFE 2000
Jechałem wczoraj , prędkość około 100, na gazie, dość mocno przyciskałem, nagle dwa razy całkiem głośno strzeliło w filtr powietrza, wysadziło kółeczko zabezpieczające. Siła była chyba dość duża bo puściły zatrzaski od pokrywy filtru i przesunął się mikser od gazu (zeskosił się w przwodzie)
Teraz silnik pracuje jak na trzech tłokach, nie ma mocy i nierówno chodzi.
Oczywiście złożyłem wszystko tak jak powinno być. Dodam, że na benzynie jest tak samo jak na gazie.
Czy możliwe że uszkodziło się coś w przepustnicy, albo w tej okolicy?
Proszę o pomoc
Mariusz
  
 
Raczej napewno. Stawiałbym na uszkodzony przepływomierz, częste uszkodzenie po strzałach w dolot. Może też jeszcz masz gdzieś nieszczelność w układzie dolotowym po wystrzale, posprawdzaj wszystkie rurki i złącza jeśli nie ma to pewnie przepływomierz. A nie wyskoczyła ci kontrolka Check?
  
 
W którym miejscu jest dokładnie ten przepływomierz? Za przepustnicą w stronę silnika? Czy da się go jakoś samemu sprawdzić?
Nieszczelności nie ma bo sprawdziłem cały układ dolotowy.
  
 
też stawiam na przepływomierz. spróbuj go odłączyć od wiązki kabli i jeśli nic sie nie zmieni w pracy silnika to będzie oznaczało że jest uszkodzony. znajduje sie on miedzy filtrem powietrza a przepustnicą. (niestety przepływomierz nie jest tani)... ale najpierw koniecznie kup nowe swiece i przewody bo to one spowodowały tez wybuch. pozdr.
  
 
Świece są nowe, przewody dobre. Przed wystrzałem wszystko chodziło dobrze. Więc chyba nie to zdarzenie nie spowodowało uszkodzenia przewodów.
  
 
A kopułka i palec rozdzielacza był sprawdzany??
  
 
Był sprawdzony w pierwszej kolejności. Nie mówcie że wystrzał w filtr mógł uszkodzić inne osprzęt, przewody czy kopułkę.
  
 
Nie straszcie znowu tak kolegi , przeciez w silnikach z przeplywomierzem montuje sie specjalne klapy(lub klapomiksery) i grzybki majace ta przeplywke chronic w razie wystrzalu. No chyba ze gazownik z oszczednosci tego nie zalozyl , no to wtedy moze byc problem. Ale takich oszczednosci sie raczej nie robi, ze wzgledu na cene przeplywomierza wlasnie.
  
 
Oczywiście była ta klapka i ją wysadziło. Jak pisałem niżej aż wyrwało pokrywę filtra powietrza. Nie pękła tylko druciane zatrzaski się wyprostowały. Filtr się nieźle zdeformował.
  
 
spróbuj najpierw odłączyć ten przepływomierz.
  
 
Heh , specjaliści.....

Ten motor nie ma przepływomierza.....
  
 
Te wszystkei kalpy sa dobre tylko w teorii. Kilka starzłów i przepływka leci, przyjamniej ta na drucie żarowym, bardzo czuły układ. U mnie w omedze a gdzie jest przepływaka na potencjometrze obudowę rozwaliło a przpływka działa. Natomiast teraz mam omę b i strzeliło ze trzy razy i przpływomież do wymiany. A klapy są i to dwie. No ale jeśli jest tak jak pisze kolega że tam nie ma przepływomierza to zapewne inny ukłąd uległ uszkodzeniu. A tak apropos to co to za silnik? Jednopunktowy, ze nie ma przepływomierza. Chyba że inne urządzenie spełnia tę funkcję? Najprościej zczytać błędy i masz odpowiedz.
  
 
Nie wiem jeszcze czy jest tam przepływomierz. To jest silnik 1,6 16V wielopunktowy wtrysk, 2000r.
Jak wygląda taki przepływomierz? Czy to jakiś czujnik elektroniczny? Jak zdjąłem rurę od filtra powietrza to widać tylko przepustnice.
  
 
Cytat:
Chyba że inne urządzenie spełnia tę funkcję?



Tak, MAP. MAF-a ma VVT-i


[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2008-04-14 13:30:30 ]
  
 
Tego nie wiem. Nie znam budowy tego silnika. Ale jeśli to wielopunkt po raczej powinien być przepływomierz w końcu komputer musi wiedzieć ile powietrza w danej chwili wpada do komory spalania. Zazwyczaj przepływomierz to rura takiej samej średnicy co układ dolotowy z podpiętymi kabelkami zazwyczaj za filtrem powietrza. Starsze modele silników miały obudowę filtra wraz z przepływomierzem. Ale jak jest u ciebie to nie mam pojęcia. Może kolega omegolot wie więcej na ten temat.
  
 
Najlepiej jedz na diagnostykę podepnij się pod kompa i błędy ci wyskoczą i będziesz wszystko wiedział bo narazie to sobie gdybamy. Chyba że sam umiesz zrobić diagnostykę spinaczem to zaoszczędzisz 50 dych. Ale jeśli nie wiesz co spiąć to lepiej nie ruszaj. Już pytałem czy świeci ci kontrolka Check z piorunem, taka pomarańczowa?
To ona sygnalizuję błąd silnika.
  
 
Nie świeci się nic. Pomiędzy filtrem a przepustnicą nie ma żadnego przepływomierza. Od gumowej rury odchodzi tylko jakiś zbiorniczek na powietrze. Ale jest pusty, jakiś tłumik.

  
 
Cytat:
Chyba że sam umiesz zrobić diagnostykę spinaczem to zaoszczędzisz 50 dych. Ale jeśli nie wiesz co spiąć to lepiej nie ruszaj

Nie ma kodów błyskowych. Diagnoza czytnikiem. Polukaj czy podciśnienie z MAP-a nie spadło i czy szczelne jest.
  
 
A które to jest podciśnienie MAP?
  
 
Na ścianie grodziowej silnika , za kolektorem dolotowym (tą grubą jego częścią) czarna kostka na metalowym wsporniku, od spodu połączona gumowym wężykiem z kolektorem, z przodu kostka elektryczna 3 pin.