Przełącznik szyb

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przekopałem całą wyszukiwarkę i wiem, że przełączniki fabryczne są dość kłopotliwe, a problemy z ich działaniem z reguły powracają.

Znalazłem na Allegro przełączniki uniwersalne, które chyba dają się podłączyć (z tyłu) do standardowej instalacji. Pomijam kwestię estetyczną ich wyglądu i ich ewentualnego montażu. Chodzi mi przede wszystkim o możliwość ich podłączenia.

Czy ktoś z Was już działał w tym kierunku?



Podświetlanie:

Podświetlanie koloru czerwonego działa stale ( tzn. np. przy włączonych światłach ) przy podłączeniu zasilania do 2 ( "+" ) i 3 ("-" ) nogi ( licząc od lewej).



Działanie:

W pozycji spoczynkowej zwarte ze sobą są pary styków 1 i 2 oraz 4 i 5. Po przełączeniu zostają rozłączone odpowiednie pary styków ( 1 i 2 lub 4 i 5 ) i następuje przełączenie na 1 i 3 lub na 3 i 5.

U mnie też siadły przełączniki i myślę nad tymi głównie za sprawą ceny. Założyć w zasadzie można je tak, aby nie zamykać sobie drogi powrotnej do oryginalnych przełączników.

obrazekaukcja

[ wiadomość edytowana przez: Skorupa-S1 dnia 2008-01-15 20:49:39 ]
  
 
Przekop wyszukiwarkę jeszcze raz

Zreanimuj przełączniki elektrosolem lub innym kontaktem /preparaty do konserwacji styków/ i załóż przekaźniki
  
 
Już to zrobiłem, podpiłowywałem nawet "młoteczki" jak radził jeden z kolegów i nic z tego - moje przełączniki już nie żyją. Kiedy zwierałem poszczególne luty ze sobą zwykłym kablem żeby zobaczyć czy w ogóle działają to praktycznie nie ruszały moje szybki z miejsca, a przekaźniki mam obcykane i znam temat , ale wina jest niezaprzeczalnie w moim przypadku po stronie przełączników...
  
 
NIE RÓB DRUCIARSTWA!!!
Kup oryginały, a jak Cię chwilowo nie stać to odkładaj kasę. Szyby odsuwane póki co nie są Ci potrzebne, a może do kwietnia doskładasz.
  
 
Zgadzam się z Tobą w całej rozciągłości Masz 100% racji, teraz i tak nikogo z tyłu nie wożę a uchylić mogę w zasadzie z panelu głównego. Aż żal, że coś takiego mi do głowy przyszło w ogóle . Zaraz jak to napisałem i przeczytałem sam siebie to zacząłem się śmiać, pomysł bez sensu totalnie... Na szczęście czuwasz i głupoty z głowy wybijasz Wielki Piotrze! Pozdro
  
 
Cytat:
2008-01-15 22:04:42, Skorupa-S1 pisze:
Na szczęście czuwasz i głupoty z głowy wybijasz Wielki Piotrze!



Bądź Pozdrowiony Mój Wyznawco!
  
 
Cytat:
2008-01-15 22:08:18, piotr_ek pisze:
Bądź Pozdrowiony Mój Wyznawco!



Wyznawcy Piotra!! Łączmy się!!
  
 
jezeli zwierales styki i nic to nie dawalo to sprawdz jeszcze polaczenia kabli w wiazce ktora wchodzi w slupki bo czesto tam sie lubia kabelki ptrzerywac...
  
 
Cytat:
2008-01-15 21:12:50, Skorupa-S1 pisze:
...Kiedy zwierałem poszczególne luty ze sobą zwykłym kablem żeby zobaczyć czy w ogóle działają to praktycznie nie ruszały moje szybki z miejsca, a przekaźniki mam obcykane i znam temat...


Cytat:
2008-01-16 06:17:37, desperos pisze:
jezeli zwierales styki i nic to nie dawalo to sprawdz jeszcze polaczenia kabli w wiazce ktora wchodzi w slupki bo czesto tam sie lubia kabelki ptrzerywac...


Popieram ...na 98 koma 997% możesz mieć przerwane przewody w wiązce kabli biegnącej w gumowej harmonijce pomiędzy drzwiami a słupkiem...
Jak zwierałeś styki na krótko drutem i "nic" ...to nawet jak założysz przełącznik od pralki frani - to szyby nie pójdą
  
 
Cytat:
2008-01-16 07:21:14, nawigator5 pisze:
Popieram ...na 98 koma 997% możesz mieć przerwane przewody w wiązce kabli biegnącej w gumowej harmonijce pomiędzy drzwiami a słupkiem



No to Skorupa... już masz przesrane
  
 
Cytat:
2008-01-16 07:23:12, piotr_ek pisze:
No to Skorupa... już masz przesrane



A włączniki się sprawdza omomierzem a nie drutem
Nawet takim za 10.00 PLN z markietu
  
 
Cytat:
2008-01-16 07:21:14, nawigator5 pisze:
Popieram ...na 98 koma 997% możesz mieć przerwane przewody w wiązce kabli biegnącej w gumowej harmonijce pomiędzy drzwiami a słupkiem... Jak zwierałeś styki na krótko drutem i "nic" ...to nawet jak założysz przełącznik od pralki frani - to szyby nie pójdą



Na 100% nie Jestem pewny, że to przełączniki - gdy zwierałem kabelki to wszystko śmiga, ale gdy zwierałem luty to już nie. Tak więc kable w słupku są OK. Poza tym jakby nie było przejścia w słupku to nie mógłbym sterować przecież szybami tylnymi z przedniego panelu, a mogę... Ale mniejsza z tym, bo może i tak można by było w ten sposób sterować... W każdym bądź razie rękę daję sobie uciąć, że przełączniki. Zapytacie skąd ta pewność pewnie A pewność ta stąd, że przełącznik pasażera z przodu działa gdy podłącze go do tyłu
Zbieram jak piotr_ek radzi na nowe przełączniki i finał!
  
 
Witam

Mam dosc nietypowy problem ze strownikiem szyb. Typowe jest to ze ma sie z nim kłopoty

...ale u mnie wyszło dosc orginalnie.

Sterownik wymontowałem w celu naprawy.... i wyparował !! Zgubiłem go w firmie - jakis nadgorliwy kolega posprzątał hale tak skutecznie ze strownik kisi sie zapewne na jakims wysypisku.



sterownik juz zamówiłem, ale musze poczekac na niego do przyszłego tygodnia.

I tu pytanie: czy jestem w stanie uchylac/zamykac szyby na krótko ??
- Znaczy zwierając piny z kostki do podczepienia sterownika ??

dla przypomnienia wygląda ona tak:

oo ' oo
oo O oo
oo O oo

srodkowe piny są wieksze... jakies zasilanie czy cos pewnie.

bo jak sie ociepli.... eh


Przepraszam za "dublet" ale poprzedni post podpieło nie tam gdzie chciałem
  
 
pawellewinski -czy nie prościej załączyć klime? W profilu nie ujołeś tego jaką masz wersję DU Jeśli Ci zależy ndazwyczajnie to dokooptuj dwustopniowy od żyrandola-niska cena, dostępność od ręki i przyda się na zaś
  
 
Cytat:
2008-04-21 21:04:11, gafcio pisze:
pawellewinski -czy nie prościej załączyć klime?


........Czy trzeba kupić browar, albo całą Kompanię Piwowarską, żeby napić się piwa ?



Jak załatwią jemu ten panel w ciągu tygodnia ...to i tak b. szybko - niech czeka
  
 
a które kabelki zewrzec by odpalic klime ??



.... no ta, ja mam bez klimy

Pytanie aktualne, fajnie jak ktos by poratował....

W ciemno sie boje sprawdzac bo pewnie cos popale...

  
 
Jeśli nie masz klimy to co chcesz odpalać?
Cytat:

.... no ta, ja mam bez klimy


By załączyć klime wciskasz przycisk i załączasz wentylator np na poz.2 .Pokrętło temperatury na niebieski-dokońca.Podobno przy zbyt niskim ciśnieniu czynnika chłodzącego sprężarka nie załącz się -wątpie w to, bo u mnie chodzi choć nie chłodzi skutecznie.

Kabelki: minus"-" na masę ,plus "+"na elektrode - odpolasz jak leci
Resztą bez odpowiedniej wiedzy bym głowy nie zaprzątał.
Cytat:
W ciemno sie boje sprawdzac bo pewnie cos popale...

-bywa i tak.
  
 
Cytat:
2008-04-23 21:03:36, gafcio pisze:
Jeśli nie masz klimy to co chcesz odpalać? -bywa i tak.



Emotikonów nie widziałeś? A przy zbyt niskim ciśnieniu czynnika klima się najczęściej (tym bardziej w złomero) załącza. Gorzej z jej działaniem.

[ wiadomość edytowana przez: piotr_ek dnia 2008-04-23 21:20:04 ]
  
 
Czynnik r134a zachowuje się dość specyficznie. Nawet gdy w układzie jest 30% normalnego stanu ciśnienie będzie prawie takie same jak przy pełnym układzie. Jednak ubytek powoduje spadek wydajności. Całkowity spadek ciśnienia spowoduje rozłączenie czujnika niskiego ciśnienia i sprężarka na bank nie ruszy.
Generalnie system chłodzenia w espero jest dość prymitywny, ale... niektóre auta stojące w salonach mają jeszcze bardziej prymitywne.... a większość pod tym względem reprezentuje tę samą klasę co espero. Więc nie ma się czego czepiać poczciwego esperaka.


[ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2008-04-23 21:35:11 ]
  
 
Cytat:
2008-04-23 21:34:04, Robert_S pisze:
Generalnie system chłodzenia w espero jest dość prymitywny, ale... niektóre auta stojące w salonach mają jeszcze bardziej prymitywne....



Wszystkie wywodzą się ze zwykłej lodówki i pod tym względem przez kilkadziesiąt lat nic nie uległo zmianie.