[Accent] Wskaźnik temperatury silnika.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
chcialem sie zapytac ile wam sie podnosi temperatura maksymalnie. chodzi mi o wskaznik na podzialce na desce rozdzielczej.
bo mi dojdzie do nie calej polowy podzialki okolo 1/3 i juz wiecej nie pojdzie. czy jade pomalutku czy pruje 140 to i tak sie wiecej nie podnosi.
a jak jest u was ?

[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-03-13 12:00:33 ]
  
 
U mnie wskazówka idzie do połowy, mieści się między dwoma kropeczkami.
Tak po około 2-3km jest w połowie ->90stopni


Jak nie osiąga połowy zakresy to do wymiany:
-termostat
-czujnik cieczy wkręcany pod termostatem



[ wiadomość edytowana przez: kpawel dnia 2008-01-29 22:57:18 ]
  
 
termostat wymienilem niedawno ale nic to eni zmienilo dalej jest jak jest.
  
 
Witam
U mnie w Ponym jest tak samo do połowy za ciężką cholerę nie może dobić, utrzymuje się cały czas na ćwiartce, termostat też był wymieniany.
Pozdrawiam
  
 
U mnie w ponym tez na cwiartce, od 8 lat. Do połowy dochodzi tylko w lato w wielkim korku, wtedy załącza sie tez wentylator. Z tego wnioskuje ze powinno byc na cwiartce.
  
 
U mnie tez jeszcze nigdy do polowy nie doszlo chociaz niewiele brakuje tak z mm
  
 
u mnie w Accenciku 1.3 3D nigdy nie widziałem wskazówki przy połowie tak do 1/3 dochodzi maksymalnie
  
 
Przeczysccie styki czujnika temp( jest to czujnik NTC i zasieniadzie styki powoduja wzrost rezystancji czujnika przez co wskaznik na desce pokazuje zanizona temp) chyba ze naprawde nie dogrzewa sie.
U mnie wskazowka jest na 1/2 skali pomiedzy kropeczka a kreska srodkowa i temp wtedy wynosi ok 95st
  
 
Pony 1.5 MPi i też jak dojdzie do 1/3 skali to jest sukces...
  
 
Z tego co wiem to w Accencie jest to prawidlowy objaw. Jak wiecej lub za nisko to cos sie dzieje. Ja tez mam w 1/3 skali.
  
 
witam
a ja mam inny problem:/ moze ktoś mi pomoze
moj wskaźnik jest zawsze ponad połową, stało sie to po stłuczce (wymieniłem chłodnice i turbosprężarke) i jeszcze bardzo czesto chodzi mi wentylator, od czego to moze byc?
  
 
a po jakim czasie wam zaczyna leciec cieple powietrze z ogrzewania? bo mi po okolo 4, km w zimie.
  
 
U mnie ciepełko leci po przejechaniu około 2 km.
  
 
mi tak około 3-4km.
I strasznie mi parują szyby, w szczególności tylna i przednia
  
 
Cytat:
2008-02-04 19:55:43, 81wilku pisze:
mi tak około 3-4km. I strasznie mi parują szyby, w szczególności tylna i przednia


Mi tez parowała, a przyczyną był włączony obieg wewnętrzny mimo że włącznik był wyłączony (coś się zwiesiło) i po kilkukrotnym wlanczaniu i wyłanczaniu udało się wyłączyć obieg. Teraz już jest ok. A co do pytania to też w granicach 3-4 km.
  
 
Ja tez sie dolaczam i pytam. Mam Accenta 1.3 z 99r. Jesli chodzi o temp. silnika u mnie stale (od nie wiem kiedy) nie przekracza 1/3 lub mniej wiecej na godz 11 . Samochod rozgrzewa sie po przejechaniu srednio okolo 5km. Moim skromnym zdaniem jest cos nie tak z termostatem. Wczesniej jezdzilem skoda felicja ktora miala notoryczne problemy z termostatami. Sam ich wymienilem ze 3, 2 razy zamknal mi sie na duzym obiegu (objaw byl taki jak teraz w Accencie tj. samochod rozgrzewal sie po okolo 5 km i byl notorycznie niedogrzewany tj. powietrze lecialo cieple a nie ukrop jak powinno byc w Felci) i raz na malym (skutek byl taki ze chlodzenie bylo tylko podczasz szybkiej jazdy a w korkach dochodzilo do czerwonej kreski)...powracamy do Accenta bo o nim mowa na forum. W tym roku mam dosc powazny problem z zaparowanymi szybami. Dochodzilo do tego ze para wodna skraplala mi sie na przedniej i tylnej szybie. Posluchalem sie i przeczyscilem kanaly odpowietrzajace przy przedniej szybie i chyba lekko pomoglo natomiast caly czas wydaje mi sie ze jezdze na niedogrzanym silniku. Ostra jazda i stanie w korkach nie powoduja zalaczania wiatraka na chlodnicy. Wskaznik temp. cieczy ani drgnie (jest zawsze tak na godz. 11. Silnik jest cieply i chlodnica tez a powinny byc bardzo dobrze gorace (przynajmniej silniki cos okolo 80-90 stopni). Ogrzewanie przy tym moim zdaniem dziala srednio i aby odparowac wszystkie szyby czasami trzeba przejechac ok. 20-30. km. Czy Accent tak ma czy caly czas jezdze na duzym obiegu (tak mi sie wydaje) ???
p.s. Jesli to termostat czy dam rade go sam wymienic? W Skodzie bylo to dziecinnie proste a nie wiem jak jest "Hultaju". Czekam na opinie innych jak to jest z tymi temperaturami i czy czasem nie czeka mnie wydatek. Byc moze uda mi zlapac paru uzytkownikow gdzies po drodze to sie dopytam co i jak. Pozdrawiam.
  
 
no dziwna sprawa z tymi hyundaiami moze poprostu producent popelnil jakis blad i nic sie nie bedzie dalo zmienic. np jak bylem w firmie gazowniczej z problemem ze pozno mi sie przelancza auto na gaz to mi powiedzial ze w ogrzewania leci mi za slabe cieplo ze powinno byc gorace i ze musze miec cos popsute z ogrzewaniem.
ale co to jest to do dzis nie wiem.

  
 
Cześć! Do mariop5. Powodem parowania szyb może być wilgoć w środku, uruchomiony nawiew wewnętrzny...Sprawdź wykładzinę i zajrzyj na dno bagażnika!Pzd!Z tego co zauważyłem, to od 3 lat wskaźnik mam przed połową. Musi być b. gorąco żeby załączył mi się wentylator i.... wszystko na pewno jest ok!
  
 
Accent 2 1.3 wskaźnik zawsze stoi ciut poniżej środka bez wzgledu na warunki i jak dla mnie to tak powinno być. Temp silnika to połowa skali i tak powinno stać.
  
 
Cytat:
2008-05-17 10:14:21, kml pisze:
Accent 2 1.3 wskaźnik zawsze stoi ciut poniżej środka bez wzgledu na warunki i jak dla mnie to tak powinno być. Temp silnika to połowa skali i tak powinno stać.



Termostat zaczyna się załączać przy 82 stopniach