MotoNews.pl
  

[Lantra GT 93"] Kilka pytań po zakupie.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, parę dni temu kupiłem lantre gt z 1993 roku. Jestem szczęśliwym drugim właścicielem tego cuda (poprzednim był 70 letni dziadek z niemiec). W związku z tym że to mój pierwszy samochód tej marki miał bym kilka pytań .
1] Ile rezerwy jest w baku. Chodzi mi o to ile można przejechać od momentu zapalenia się żółtego światełka do momentu aż stanie.
2] Ile wynosi trwałość rozrządu dla silnika 1.8 16v bo znalazłem różne dane na ten temat (100k, 80k, 65k). Moja lantra ma 137 k i się zastanawiam nad wymianą z jednej strony nie zaszkodzi a z drugiej szkoda jak przy 100k był zmieniany.
3] Jak jeździć z tym silnikiem żeby spalanie było jak najmniejsze. Logiczne jest że wypada omijać wysokich obrotów ale jaki jest najniższy rozsądny pułap bo jedzie nawet przy 1600 rpm na 5 biegu

[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-05-04 22:05:22 ]
[ powód edycji: tytuł ]
  
 
Gratuluję!

ad.1
~ 100 km

ad.2
jeżeli masz udokumentowaną wymianę rozrządu przy 100 kkm i wymieniony został również napinacz hydrauliczny to zasadniczo możesz być o rozrząd spokojny - pytanie: kiedy był wymieniany rozrząd? gdzie? jakiej marki pasek? czy również wymieniono napinacz (jest relatywnie drogi)?

ad.3
zmieniaj bieg przy ok. 3000 rpm


Problemem w tych samochodach jest najczęściej awaria silniczka krokowego (warto go profilaktycznie czyścić) oraz czujnika temperatury cieczy chłodzącej.


W razie pytań zapraszam również do korzystania z forum Mitsubishi - ponieważ Twój samochód jest bardzo blisko spokrewniony z autami tej marki (m.in. Eclipsem, Coltem)

Mitsumaniaki

gdzie w dziale DOWNLOAD znajdziesz wiele manuali.



Czekamy na fotki



[ wiadomość edytowana przez: e-gen dnia 2008-05-04 23:07:21 ]
  
 
Temperatura zawsze rośnie do tak na oko 2/5 skali i staje mimo to że w korku wentylator się uruchamia. A co do silniczka to jakie są objawy bo czasami słychać jak nie równo pracuje momentami niby obrotomierz tego nie pokazuje ale ucho wychwyci plus do tego czuć zmianę wibracji.
Dziś zauważyłem także ze przy około 120 km/h czuć wibracje na pedałach ale myślę że to mogą być niewyważone koła.
A o rezerwę się pytałem bo jakieś 10 km po zapaleniu lampki przy ostrym zakręcie silnik zaczął przerywać ale widać benzyna się przelała na bok zbiornika.
  
 
Cytat:
2008-05-04 23:37:54, outsider_ pisze:
Temperatura zawsze rośnie do tak na oko 2/5 skali i staje mimo to że w korku wentylator się uruchamia.


prawidłowo

Cytat:
2008-05-04 23:37:54, outsider_ pisze:
A co do silniczka to jakie są objawy bo czasami słychać jak nie równo pracuje momentami niby obrotomierz tego nie pokazuje ale ucho wychwyci plus do tego czuć zmianę wibracji.


gdy silniczek umiera pojawiają się kłopoty z zapalaniem (nie zawsze) i/lub falowanie obrotów (widoczne falowanie )

Cytat:
2008-05-04 23:37:54, outsider_ pisze:
Dziś zauważyłem także ze przy około 120 km/h czuć wibracje na pedałach ale myślę że to mogą być niewyważone koła.


Najprawdopodobniej masz rację - ew. uszkodzona opona.

Cytat:
2008-05-04 23:37:54, outsider_ pisze:
A o rezerwę się pytałem bo jakieś 10 km po zapaleniu lampki przy ostrym zakręcie silnik zaczął przerywać ale widać benzyna się przelała na bok zbiornika.


mało prawdopodobne - sugeruję wymianę filtra paliwa, świec, kabli WN
  
 
Wymiana oleju w skrzyni co 30 000. Radzę przynajmniej sprawdzić poziom oleju w skrzyni. Ta skrzynia jest dość czuła na niedobór oleju.
Zalecany olej to klasy GL-4 75W/85.
Przy wymianie opon radzę uważać na śruby. Lepiej odkręcać (dokręcać) ręcznie. Mnie na jesieni urwali śrubę w przednim kole a teraz na wiosnę w tylnym. Naprawa dość kosztowna z przodu związana z wymianą łożyska a z tyłu urwana śruba uszkodziła czujnik ABS.
Może to ja miałem pecha bo poza tym auto bezawaryjne.
  
 
Cytat:
2008-05-05 13:10:22, Cezar46 pisze:
Wymiana oleju w skrzyni co 30 000. Radzę przynajmniej sprawdzić poziom oleju w skrzyni. Ta skrzynia jest dość czuła na niedobór oleju. Zalecany olej to klasy GL-4 75W/85. Przy wymianie opon radzę uważać na śruby. Lepiej odkręcać (dokręcać) ręcznie. Mnie na jesieni urwali śrubę w przednim kole a teraz na wiosnę w tylnym. Naprawa dość kosztowna z przodu związana z wymianą łożyska a z tyłu urwana śruba uszkodziła czujnik ABS. Może to ja miałem pecha bo poza tym auto bezawaryjne.


Koła odkręcam ręcznie (nogą jak nie idzie ) ale dzięki za ostrzeżenie. A możesz napisać ile tego oleju tam wchodzi żebym nie kupił za dużo.
  
 
Koledzy. Wibracje na pedałach to raczej nierównme tarcze hamulcowe. Opona da rzucanie kierownicą. W przyszłości nie dajcie wpuścić się w kanał z kosztami przy wymianie szpilek koła. To są szpilki wciśnięte w piastę. Wybija się młoteczkiem do wewnątrz bez rozbierania piasty, dla lepszego dostępu trzeba zdjąć tylko siłowniki hamulca, bowiem przeszkadzają blachy osłonowe. Nowa szpilka kosztuje 6 zł. a nakrętka 13 zł. Wiem co piszę bo sam zmieniałem, co prawda w Lantrze 1,5. Co do czujnika temp. uszkodzony ma większą oporność i zwiększa spalanie. Zwróć też uwagę na bardzo ważny element to jest termostat. Niedogrzany silnik będzie dużo palił.
  
 
Cytat:
2008-05-05 15:30:25, zuzia2004 pisze:
W przyszłości nie dajcie wpuścić się w kanał z kosztami przy wymianie szpilek koła. To są szpilki wciśnięte w piastę. Wybija się młoteczkiem do wewnątrz bez rozbierania piasty, dla lepszego dostępu trzeba zdjąć tylko siłowniki hamulca, bowiem przeszkadzają blachy osłonowe.


Wreszcie ktoś mądrze napisał
Ja osobiście do wymiany szpilek nie polecam użycia młotka tylko wyciskacz, nawet prowizoryczny. Chodzi po prostu o to żeby nie stukać w piastę a wycisnąć szpilki przy pomocy dużego ścisku stolarskiego, klucza francuskiego a nawet przystawionego imadła ręcznego.
Możliwości jest wiele.
  
 
Ta młoteczkiem,dobre. Z przodu żeby wybić szpilkę trzeba zdjąć tarcze hamulcową (Lantra 95) co jak wiadomo w tym modelu wymaga zdjęcia piasty. Z tyłu jest prościej (tez tarcze) wymaga jedynie zdjęcie zacisku, zdjęcie tarczy, odkręcenie piasty, zdjęcie z niej tarczy ABS i szpilkę można wybijać. Łożysko się nie uszkadza.Z uwagi na to,że szpilka jest na wysokości czujnika ABS ( tył)to jej cofnięcie przy obrocie kola uszkadza ten czujnik właśnie. U mnie wyrobiła się na wieloklinie, pękła i się cofnęła uszkadzając czujnik. Może w 1.5 i wersjach bez ABS jest inaczej ale w 1.8 GT (93-95 z ABS) jest tak właśnie. W nowszych modelach zostało to uproszczone.
Nie wydaje pieniędzy bez potrzeby.
Oleju do skrzyni wchodzi 1,8 L.

[ wiadomość edytowana przez: Cezar46 dnia 2008-05-05 20:42:24 ]

[ wiadomość edytowana przez: Cezar46 dnia 2008-05-05 20:44:14 ]
  
 
Cytat:
2008-05-05 20:35:38, Cezar46 pisze:
Oleju do skrzyni wchodzi 1,8 L.


A do silnika bo jadę w sobotę na wymianę i mam bańke 5 l kupioną starczy chyba.
  
 
wystarczy 5L - wchodzi 4 z kawałkiem
  
 
Kolego chcesz miec mniejsze spalanie kup sobie może samochód z mniejszą pojemnością silnika a nie 1.8L Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2008-05-07 08:57:55, Brudek pisze:
Kolego chcesz miec mniejsze spalanie kup sobie może samochód z mniejszą pojemnością silnika a nie 1.8L Pozdrawiam.


Spokojnie wiedziałem na co się pisze kupując taki samochód pytam tylko jak nim ekonomicznie jechać z tego typu silnikiem. Nigdy nie miałem takiej dużej benzyny i do tego jeszcze 16v wiec próbuje wybadać ten temat.