Pytanie o silnik Tipo 1600 i.e 90KM

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Mam pytanie odnosnie tego silnika czy ma taki sam blok jak zastawa, 128, ritmo. Wiem, ze byl montowany 1400 na jednopunktowym wtrysku w uno. Ogolnie chodzi mi o to gdzie jeszcze wystepowal silnik na tym samym bloku co w zastawie, 128, ritmo.

Dzieki za pomoc

Pozdrawiam
  
 
1600 sohc w tipo-temprze na monowtrysku mial zdaje sie 75 kucy , na wielopunkcie 90 , nie ma takiego samego bloku bo ma inna pojemnosc ale pasuje do skrzyni i na mocowania seryjnego silnika 1100 do zastavy

edit: czesciej niz sohc 1.6 wielopunkt 90 konny spotkasz dohc 1.6 na monowtrysku, tez 90 konny w tipo temprze, ten juz nie pasuje do skrzyni zastavy ale jest "montowalny" w autach rodziny 128.




ostatnia i najmocniejsza wolnossaca evoluzione silnika 1100 z fiata 128 to 1.6 16v fiatowski{bravo brava siena itp} pasuje do skrzyn biegow z rodziny 128 ale juz mocowania do nadwozia sa nie "plug and play"



[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2008-04-08 21:30:46 ]
  
 
Dzieki Bart za odpowiedz

Sprawa dokladnie wyglada tak mam w tej chwili x1/9 1500 na wielopunkcie L jetronic na tym wtrysku silnikowi wyraznie brakuje mocy wedlug danych ma 75 koni, myslalem nad wymiana silnika lub samego wtrysku, Jezeli chodzi o silnik to szukam takiego ktory pasuje do skrzyni i na oryginalne mocowania.

Pozdrawiam
  
 
to najlepiej znajdz sobie silnik 1600 z tempry ale na gazniku , 86 koni i fajny moment obrotowy, te silniki sa dosc tanie, w przeciwienstwie do tempry sohc 1600 mpi, tej 90 konnej, malo ich jest i dwa razy cena w gore za silnik.

albo napraw l-jeta, ale to zawsze bedzie 75 hp,

albo zamontuj gaznik
  
 
Cytat:
albo napraw l-jeta, ale to zawsze bedzie 75 hp,



I-jet chodzi poza falujacymi obrotami na zimnym silniku i spalaniem 12/100 nic mu nie dolega. Mechanicy w mojej okolicy nie sa zbyt kumaci, juz sam nie wiem co moze byc z tym wtryskiem.

Myslalem nad gaznikiem nawet mam webera 32dmtr32 ale wtedy tez spali 15

Moze ktos zna tegi I jeta i pomoze bo ja juz nie mam sily

Pozdrawiam
  
 
oj stare fiaty bedą palic dużo co zrobić trzeba sie do tego oswoić i tyle
  
 
Cytat:
2008-04-08 21:53:51, Lukasz128 pisze:
I-jet chodzi poza falujacymi obrotami na zimnym silniku i spalaniem 12/100 nic mu nie dolega. Mechanicy w mojej okolicy nie sa zbyt kumaci, juz sam nie wiem co moze byc z tym wtryskiem. Myslalem nad gaznikiem nawet mam webera 32dmtr32 ale wtedy tez spali 15 Moze ktos zna tegi I jeta i pomoze bo ja juz nie mam sily Pozdrawiam



15l to chyba na wolnych obrotach ....mi spalił 30/100 na youngtimer party 4 ciekawe ile palą w takich przypadkach 2xweber dcoe/idf - 80l?
  
 
Myslaem o jednopunkcie z uno 1400/1500 to chyba by zalatwilo sprawe wysokiego spalania dokladnie chodzi mi o takie cos



Cytat:
15l to chyba na wolnych obrotach ....mi spalił 30/100 na youngtimer party 4 ciekawe ile palą w takich przypadkach 2xweber dcoe/idf - 80l?



Cala zime przezimowal w garazu i palil 8/100 teraz cos mu sie popie... i ma spory apetyt

[ wiadomość edytowana przez: Lukasz128 dnia 2008-04-08 22:49:12 ]
  
 
Jednopunkt to jakieś tam przymulacz zrobiony na potrzeby ochrony środowiska i prawidłowego funkcjonowania katalizatora. Zabiera z 10-15KM to już lepiej jakiś dobrze zregenerowany/nowy gaźnik albo pełna szpryca
  
 
Dzieki

Mam pelna szpryce tylko cos w niej nie gra, co do gaznika to jaki polecasz bardziej zalezy mi na niskim spalaniu niz na mocy

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2008-04-08 23:12:48, Lukasz128 pisze:
Dzieki Mam pelna szpryce tylko cos w niej nie gra, co do gaznika to jaki polecasz bardziej zalezy mi na niskim spalaniu niz na mocy Pozdrawiam



to zostaw tą szpryce, możesz dać mocniejszą pompe paliwa 5 bar i większe wtryskiwacze i uzyskasz więcej mocy ale i większe spalanie, ale ja tam nie wiem jak to się dokładnie robi
  
 
Ja bym sie dowiedzial jak palil w dobrym stanie ten model i albo naprawial wtrysk albo jak ma byc ekonomicznie to wtrysk uno 1.4...
A jak chcesz miec pelna kontrole nad wtyskiem to http://www.megasquirt.info/ - dolar tani to i MS tani jak barszcz...
  
 
Witam

Dzieki za odpowiedz

Pali bardzo dobrze tylko duzo, czujniki sprawne, sonda lambda tez juz nie wiem jaka usterka w tym wtrysku moze byc powodem takiego spalania.

Pozdrawiam
  
 
Czy ten silnik 1600 z tipo 90 Km jest taki sam jak 1.6 z punto I ? Czy rozstaw otworow mocujacych silnik jest taki sam jak w silnikach rodziny Fire ?
  
 
w tipo byly dwa silniki 1600 90 konne, dohc na monowtrysku i sohc na wielopunkcie, ten drugi byl tez w punto 1.

rozstaw otworow mocujacych silnik do czego? ma byc taki sam? do skrzyni?, nie nie jest ten sam
  
 
to mówicie że czego trzeba do konwersji na MPI?
  
 
Cytat:
2008-05-04 21:24:13, Race_D pisze:
to mówicie że czego trzeba do konwersji na MPI?




1,6 16V od bravy mpi w seri
  
 
Ja tu chcę relatywnie niskim kosztem tchnąć trochę życia w stary motur a nie słopować na to samo ze szesnastoma wentylami
  
 
Cytat:
2008-05-05 23:35:09, Race_D pisze:
Ja tu chcę relatywnie niskim kosztem tchnąć trochę życia w stary motur a nie słopować na to samo ze szesnastoma wentylami



To właśnie najmniejsze koszty bo jak zaczniesz się bawić w wałki planowanie głowicy to korby bokami powychodzą - znam to z doświadczenia nawet splanowanie głowicy o 1,5mm w silniku 1,3 sohc od 128 spowodowało bunt tłoka na 4 garku. Najlepsza jest seria na gaźniku i nawet w gazie wytrzymuje kating i to ostry kating