[Accent 1,3 00"] Jak wymienić samodzielnie pasek rozrzadu?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam szukam opisu , linku, kilku fotek jak wymienc samemu pasek rozrzadu w Accencie 2000r. 1.3
dzieki za odpowiedz.....

[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-05-13 11:09:52 ]
[ powód edycji: tytuł ]
  
 
1. kupić pasek
2. kupić napinacz paska
3. kupić porządną nasadkę 19-tkę + przedłużkę
4. podlewarować silnik lub podciągnąć
5. popuścić alternator i/lub napinacz paska klimy i zdjąć paski klinowe
6. odkręcić łąpę/ wspornik silnika
7. odkręcić "górne" koło pasowe (łatwe)
8. odkręcić "dolne" koło pasowe (trudne) bo potrzeba dużego momentu - być może trzeba będzie odwiedzić wulkanizatora żeby pomógł pneumatem naszej nasadce nr 19 ruszyć śrubę zespalającą koło pasowe z korbowodem
9. zdejmujesz plastikową osłonę paska rozrządu
10. robisz zdjęcia, zaznaczasz położenie kół
11. odkręcasz napinacz
12. zdejmujesz stary pasek i w jego miejsce (bez ruszania kół zębatych!) zakładasz nowy pasek
13. zakładasz nowy napinacz.
14. "ręcznie" przekręcasz silnik żeby sprawdzić czy coś nie haczy

15. jak nie haczy to składasz wszystko do kupy pamiętając żeby solidnie dop***ć śrubę trzymającą dolne koło pasowe.


Tyle teorii
  
 
Cytat:
2008-05-12 23:48:25, e-gen pisze:
1. kupić pasek 2. kupić napinacz paska ...... Tyle teorii



I pomyśleć, że za taką łatwiznę chce dac zarobić warsztatowi

Tniemy cytaty do minimum

[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-05-14 09:03:26 ]
  
 
Cytat:
2008-05-14 08:41:23, kml pisze:
I pomyśleć, że za taką łatwiznę chce dac zarobić warsztatowi


Płacisz 200 zł za robociznę i tak naprawdę nie wiesz co i jak zrobili - niestety
Koledze (ojciec rodziny - żaden "ścigant") w Civicu 1.4 SOHC po 10 kkm od wymiany w warsztacie rozrządu odkręciło się dolne koło pasowe... Lantra Makarona po wymianie paska w ASO nie jest już tą samą Lantrą... m.in. dlatego namawiam - tych którzy czują się na siłach - do samodzielnej wymiany, tym bardziej że w SOHC nie jest to trudne.
  
 
Cytat:
2008-05-14 12:47:13, e-gen pisze:
Płacisz 200 zł za robociznę i tak naprawdę nie wiesz co i jak zrobili ...



Na szczęście miałem okazję sprawdzić ten warsztat na sobie oraz na szrocie znajomego i póki co są bez skazy a wszystko co zrobili do tej pory jest zrobione dobrze. Poza tym nie mam za bardzo gdzie tego zrobić i dlatego temat odpuszczam. Ja zdecydowałem sie zapłacić więcej ale chce mieć wszystko na fakturze na wypadek gdyby cokolwiek się działo.

Przerabiałem już kilka warsztatów i na początku tez niby było ok a potem wyszlo szydło z worka. Teraz podchodzę do tego dużo ostrożniej i na razie jest ok. Jak zrobie ten rozrząd to napisze po pierwszym 1k km jak to "działa"

Kolejny raz przypominam ci że tniemy cytaty do minimum.

[ wiadomość edytowana przez: Jarek_2 dnia 2008-05-15 10:08:25 ]