| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
gieroy LOB MEMBER granatowy panzer ale ... Siemianice | 2008-04-16 16:24:41 To odczytaj błąd kiedy występuje i to określi prawdopodobny kierunek dalszego działania. |
zpetz LOB SYMPATYK x2.5td/vito2.3d Wrocław | 2008-04-17 16:30:45 zczytaj błędy tam gdzie mają dobry sprzęt i pojęcie o tym bo nie brakuje domowych speców od siedmi boleści... |
beast6 LOB SYMPATYK Omega B 3.0 Kwidzyn | 2008-04-17 17:03:46
i tak jak pisze artur - czujnik polozenia walu na 100% |
pxj Omega 2,5 TD Katowice | 2008-04-17 18:03:05 U mnie przy uszkodzonym czujniku położenia wału właśnie obrotomierz nie działał i świeciła kontrolka. Silnik odpalał normalnie, ale chodził na podwyższonych obrotach.
[ wiadomość edytowana przez: pxj dnia 2008-04-17 18:03:43 ] |
beast6 LOB SYMPATYK Omega B 3.0 Kwidzyn | 2008-04-18 11:01:05
nie sugeruje tylko znam z doswiadczenia. przy 100 % zanikow obrotomierza z ktorymi sie spotkalem skonczylo sie wymiana czujnika polozenia walu. |
Szymek2_2 Omega caravan Polska | 2008-04-19 15:28:12 Dzisiaj chciałem odczytać kody błędów metodą na spinacz, którą znalazłem tu:
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=73520&c=0&hq=spinacz&f=9 Ale jest mały problem ponieważ w moim złączu pin nr 6 jest pusty (nie ma tam styku). Czy jest to inny rodzaj złącza? Gdzie można znaleźć opis jak tu zastosować metodę na spinacz? [ wiadomość edytowana przez: Szymek2_2 dnia 2008-04-19 15:30:54 ] |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-04-19 15:39:33 EDC nie pójdzie spinaczem, inny protokół....
|
Szymek2_2 Omega caravan Polska | 2008-04-19 17:25:36 A więc w tym modelu spinacz nie działa. Nie mam wyjścia błędy podjadę zczytać do ASO.
W którym miejscu w ogóle szukać czujnika położenia wału korbowego. Od strony chłodnicy go nie znalazłem. |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-04-19 17:29:23 W aso rzygniesz dwa razy tyle, co u dobrego diagnosty i naciągną Cię na czujnik w promocyjnej cenie. |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-04-20 18:54:17
|
JamesBond Opel OMEGA Częstochowa | 2008-04-21 15:18:21 WItam,
ja tez mam podobny problem a tym, że wskaźniki działają poprawnie, ale na ciepło mam problem z zapaleniem a do tego jak zapali, to sie dziwnie trzęsie (silnik 2,0 DTH). W ASO powiedzieli mi około 100 zł za podpięcie pod kompa i chyba się na to zdecyduję, bo się robi coraz cieplej i kłopotów z tym coraz więcej... |
arturlobodzinski honda accord executive warszawa | 2008-04-21 18:05:47
Oj chłopie, siedzi tam w środku niemiecki krasnal ogrodowy i zlicza impulsy, a potem zawija je w sreberka i wysyła do sterownika wtryskowej pompy. Dalej to już wiesz
PS. ECU podstawia wartość zastępczą, która jest zapisana w mapach... JamesBond, jedź do ASO i niech podepną pod techa, bo to mogą być różne rzeczy od czujnika temperatury silnika (2-pinowy) do pompy wtryskowej. [ wiadomość edytowana przez: arturlobodzinski dnia 2008-04-21 18:09:40 ] |
omegolotC30NE Czerwin | 2008-04-21 20:26:02 Prędkość obrotowa silnika z map? Nie wydaje mi się żeby był taki tryb zastępczy. Z TIS wynika, że dla DDE w przypadku uszkodzenia tego czujnika podstawia się sygnał z czujnika wzniosu iglicy wtryskiwacza, a dla EDC uszkodzenie czujnika wału skutkuje wyłączeniem silnika . |
Szymek2_2 Omega caravan Polska | 2008-05-04 23:27:35 Już po bólu. Ponieważ usterka zaczynała być coraz bardziej dokuczliwa, tzn występowała za każdym razem po osiągnięciu temperatury silnika blisko 85 st C i nie mijała już jak wcześniej , więc zakasałem rękawy i postanowiłem wyrwać chwasta. Kosztowało mnie to 1 h pracy badawczo-rozpoznawczej i 150 zł za części. Jak koledzy sugerowali najpierw przeczyściłem styki kostki od sugerowanego czujnika wału (dodam że były trochę zaśniedziałe i myślałem że to jest to) i jednocześnie w miarę możliwości sprawdziłem czy nie występuje przerwa w obwodzie tego czujnika( trochę powyginałem przewody przy złączce). Bez efektu.
Nie pozostało mi nic innego jak sprawdzić czy po odłączeniu tego czujnika objawy będą podobne do usterki. Przy pracującym silniku, kiedy jeszcze nie był dostatecznie rozgrzany rozpiąłem kostkę. Objawy były identyczne. Czym prędzej więc zakupiłem nowy czujnik i pod chmurką go wymieniłem. Teraz śmiga jak dawniej.
Ale jeszcze pozostała jedna zagadka. Kiedy już nowy czujnik był na swoim miejscu , kabelek ułożony w wiązce , podłączając wtyczkę zauważyłem przeciętą gumową osłonkę przy złączce (wcześniej na to nie zwróciłem uwagi). Jak się dopiero teraz okazało, jeden z kabli wewnątrz tej gumowej osłonki był trochę jakby uszkodzony, ale jeszcze się trzymał. Jednak przy oględzinach urwał się !
Teraz nie wiem czy to sam czujnik był padnięty czy to wina kabelka. Usterka występowała zawsze po rozgrzaniu silnika kiedy temperatura silnika i tym samym czujnika była ponad 80 st.C. Czy takie objawy mogły być spowodowane uszkodzeniem kabla?? Stary czujnik jeszcze zostawiłem może kiedyś w majowy weekend zrobię próbę i go podepnę żeby to sprawdzić. |
arturlobodzinski honda accord executive warszawa | 2008-05-05 15:08:54 Dobrze, że już śmiga .
|