[126] TARCZUFFFKI MALACZ ??? [126]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na dniach będe zakładał u sibie tarcze na przód (wszystko gotowe czeka), ale mam pewne wątpliwości które mam nadzieje że rozwieje dzięki waszej pomocy i upewnie się w dokonaniu tej przeruby .

Czy ktoś miał lub słyszał o jakich kolwiek niemiłych sytuacjach po dokonaniu tej przeróbki ??

Jeśli mogli by się wypowiedzieć ludziska którzy mają u siebie takie hample, o swoich odczuciach i spostrzeżeniach - wszystkie wnioski sie przydadzą .

Znalazłem info że w jakiejś ksziążce homologacyjnej malca, w dodatkowym wyposażeniu były tarczowe hample do malca - może ktoś coś o tym wie i o tej książce ??

P.S. Sorki że wałkuje temat hampli ale chce być pewny .
  
 
Sluszalem ze sprawuja sie idealnie,jak hamujesz to prawie tyl unosi
  
 
ja mam tez gotowe do montazu ale nie mam czasu na to


a z rozmowy z Madcarem (ona ma zalozne i on mi udzielal wskazowek) wiem ze sprawuja sie swietnie tylko ze bardzo ciezko wyczuc granice kiedy hamujesz i kkola sie jeszcze obacaja a kiedy sie blokuja

ogolnie jest to polecany i istotny temat do malca
  
 
Cytat:
2003-07-17 01:11:12, cool_gacek pisze:
ja mam tez gotowe do montazu ale nie mam czasu na to


a z rozmowy z Madcarem (ona ma zalozne i on mi udzielal wskazowek) wiem ze sprawuja sie swietnie tylko ze bardzo ciezko wyczuc granice kiedy hamujesz i kkola sie jeszcze obacaja a kiedy sie blokuja

ogolnie jest to polecany i istotny temat do malca



jechalem z madcarem na kjsie na tych heblach, na suchym asfalcie po prostu bajka, ale wystarczy ze jest troche "syfu" naniesionego lub nie daj boze sam szuter i kola sie momentalnie blokuja. na "luznym" na bebnach znacznie wiekszy jest ten zakres miedzy mocnym hamowaniem a blokada kol. na asfalt mega wypas.

coz tak jak w rajdach, chlopaki na asfalt maja tarcze 380mm srednicy i 6 tloczkowe zaciski a na szutry 320mm i 4 lub 2 tloczkowe, po prostu na szutry przy extremalnej jezdzie wg mnie troche za mocne te heble chociaz pewnie idzie z tym dojsc do ladu jakos (oslabic, czy cos ? )

pozdrawiam
  
 
U mnie zachowują sie swietnie. Jedynym problemem jaki zaobserwowalem - to co jakis czas poluzowywal mi sie przewod hamulcowy przy lewym kole. Zabezpieczenia na sruby do przewodow hamulcowych - zalatwily sprawe.
Cytat:
bardzo ciezko wyczuc granice kiedy hamujesz i kkola sie jeszcze obacaja a kiedy sie blokuja


Tu nie zgodze sie z przedmowca. Ja nie zaobserwowalem takiego problemu, nawet na sliskiej nawierzchni. Oczywiscie latwiej kola zablokowac ale u mnie ta granica jest wyraznie wyczowalna. Moze to przez to ze cale zaciski zostaly wyczyszczone na lustro, a pozostale czesci sa nowe.
  
 
Popieram KostKa , u mnie na zimnych hamplach nie wyczułem dużej różnicy, ale przedtem miałem maluchowskie ale jakieś dobre dopiero jak potrzebowałem autko zhamować ze 160km/h to poczułem różnicę, jeżdziłem też w zimie i blokuje tak samo jak i na normalnych, ja mam tarcze z poloneza i wcale nie odczułem jakoby mi podnosiło tył no ale ja mam troszkę cięższy, generalnie polecam, WARTO
  
 
To fajnie, jak dostanę dystanse od tokarza to też sobie zaraz założę. Jak testy wypadną pomyślnie, to podejmuję się flansze wypiłowywać - Widynek widział mój wyrób.soldermaster@interia.pl
  
 
ja tez widzialem .... wygladaly rozsadnie
  
 
Dzięki chłopaki za odpowiedz, jak dobrze pujdzie to jutro zakładam
A piłowania, szlifowania i wiercenia to przy tym jest od holery jak sobie teraz pomyśle ile sie pilnikiem namachałem żeby te otworki fi 35 wypiłować

A tu w połowie piłowania
  
 
a ja dalem do tokarza i on wiertlem 35mm przewiercil
  
 
A ja wolałem sam sobie tą dziurke zrobić a zaoszczędzoną kaske wydać na BRXa

A właśnie naszła mnie myśl że śruby do kuł mogą być za krutkie , i czy trzeba dawać tego dystansa ??? bo bez niego to i by może spasiły przy felach od BMW.
  
 
Jak już gdzieś pisałem(ale chyba nie na tym forum), przewidywana cena wyrżnięcia u mnie rzeczonych flansz oscyluje wokół 50 zł. Cenę od dołu ograniczają koszty materiału i narzędzi(nie ma siły, jak masz do wywiercenia prawie 100 otworów wiertłem 3, to możesz się wściekać że się tępi i potrzebujesz czegoś ekstra), a od góry moja dobra wola...
  
 
Krzemowy co ty z tą 100 otworów 3 ??? bo nie kumam
  
 
Cytat:
2003-07-17 22:26:47, SPEED pisze:
A ja wolałem sam sobie tą dziurke zrobić a zaoszczędzoną kaske wydać na BRXa

A właśnie naszła mnie myśl że śruby do kuł mogą być za krutkie , i czy trzeba dawać tego dystansa ??? bo bez niego to i by może spasiły przy felach od BMW.




a jakie masz teraz śruby chyba nie serie przy kołach od bmw bo to samobójstwo za mało gwint łapie

jeśli masz za krótkie to sa dostępne śruby do alu po 2,50 zł za szt
  
 
Właśnie że serie, ale musze sie wkońcu przejechać i kupić te dłuższe - a tak na marginesie to o ile są dłuższe od serii ???
  
 
Speed co do tych 100 otowrow to wydaje mi sie ze krzemowy mial na mysli wlsnie ten otwor fi 35.Tylko ze on w okol wiercil 3mm wiertlem 100 otowrow i dopilowywyl
  
 
Tak sądziłem ale lepszym rozwiązaniem (ja tak zrobiłem) jest walnięcie ośmiu otworów fi 8 (jeśli było miejsce to rozwiercałem 10) i zpiłowanie reszty materiału , bo jak bym miał walnąć stówke fi 3 to po dziesięciu bym sie pewnie pochlastał . Chyba że dobrym wiertłem do metalu (oczywiście z pomocą chłodziwa - olej lub woda) to jeszcze by sie dało zcierpieć.
  
 
Tak, wierciłem tą trójką prawie 50 dziur/flanszę właśnie pod otwór na zwrotnicę. Jak masz dobre narzędzia i wprawę żadnego chłodzenia przy tak miękkiej stali(ST3) nie trzeba, a wiertło idzie jak w masło. W aluminium się gorzej wierci. Cały myk polega na idealnym dobraniu siły nacisku i obrotów. Normalnie szok, dziura się wierci w oczach, a po wiertle prawie że nie widać że było używane Za to potem jest mniej do wypiłowywania, co oszczędza moje łokcie. W kwestii śrub ja będę miał chyba te co do alumów(5 mm dłuższe). Jak wreszcie odbiorę dystanse i złożę całość to zmierzę. A takie śruby mogę kupić po 2 zł/sztukę, w razie zapotrzebowania spróbuję zająć się zaopatrzeniem, nawiasem jeden mój znajomy ma w sprzedaży specjalne długie tuningowe śruby, mógłbym się zainteresować jego ofertą.