Escort sie trzesie !!:)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ford escort (1,6 16V zetec 97 rok) trzesie sie na wolnych obrotach tzn. lekkie drgania calego auta na wolnych obrotach (ok.900) po dodaniu gazu ustaja. Wymienilem swiece i kable do nich. W dodatku ostatnio znow mam problem z obrotami na zimnym (gasnie po przejechaniu paru metrow i niechce zapalic) po dulgim kreceniu odpala i musze go trzymac na wyskich obortach az sie nagrzeje i jest ok dopuki wskazowka temp. nie dojdzie gdzies do M lub A wtedy zaczyna falowac spada do 300-400 i wraca do 900 a czasem zgasnie. W sumie to jzu mam dosc escorta ale musze to zrobic bo obciach jak na skrzyzowaniu gasnie Pozdrowienia z wrocka !! moze ktos z was zna dobrego elektryka z Wroclawia ??
  
 
przeczysc krokowca (bylo o tym pisane poszukaj) i sprawdz sonde
  
 
Mnie tez sie silnik trzesie na wolnych obrotach... auto nie gasnie ale to jednak denerwujace. Mialem jechac na regulacje zaworow ale naraznie nie mialem kiedy...
Tak wiec rowniez chetnie poczytam teorie dotyczace tego zjawiska... Troche to wyglada jakby mial problemy z paleniem na jednym cylindrze - swiece i przewody tez mam nowe wiec moze cewka...
  
 
Silnik krokowy wymienialem rok temu na nowy bylo lepiej ale an zimnym zawsze gasl. Moze to przekazniki od pracy zimnego silnika ??
  
 
gdzie znajduje sie sada lambda ??
  
 
Cytat:
2005-04-06 06:58:23, Baracus pisze:
gdzie znajduje sie sada lambda ??



w kolektorze wylotowym
  
 
może za trzęsienie są odpowiedzialne poduszki pod silnikiem?? moze masz już powybijane??
  
 
jak mozna je spradzic?
  
 
Cytat:
2005-04-06 07:27:25, fryszard pisze:
może za trzęsienie są odpowiedzialne poduszki pod silnikiem??


Micab tez tak powiedzial swojego czasu ale dla mnie to malo logiczne - silnik przez poduszki przenosi drgania na karoserie wiec dlaczego sam silnik z siebie mialby sie trzasc przez poduszki ??

Prosze o sprostowanie
  
 
U mnie drżenie pojawia się ale dokładnie przy 120km/h Takie że wibruje mi tablica rejestracyjna z tyłu Po przekroczeniu tej prędkości nadal jest wyczuwalne ale delikatniejsze.Było gorzej ale przy okazji wymiany klocków kazałem przetoczyć tarcze.Pomogło ale nie całkiem.Trza sprawdzić zawieche.
  
 
Cytat:
2005-04-07 18:00:48, coosi pisze:
U mnie drżenie pojawia się ale dokładnie przy 120km/h


Piszemy o dwoch roznych rzeczach - nam (mnie?) chodzi o silnik pracujacy na wolnych obrotach - na postoju, wiec nie ma szans, zeby mialo to cos wspolnego z ukladem hamulcowym, zawieszeniem czy wywazeniem kol (co Tobie akurat pewnie by i pomoglo).
To wyglada na niepalacy albo palacy z przerwami jeden cylinder ale to moje zdanie i nawet nie wiem jak sprawdzic co jest nie tak
  
 
Ja tez mam problem z trzesieniem na wolnych obrotach ale tylko na gazie bo na benzynie nie trzesie. Mechanik stwierdzil ze nie pali na wolnych na jednym cylindrze. Zdejmuj w trakcie pracy silnika kazdy kabel WN po kolei i bedziesz wiedzial na ktorym nie chodzi. Napewno bierze gdzies lewe powietrze i dlatego tak sie dzieje.
  
 
Oringi wtryskiwaczy puszczaja. Na gazie to normalka juz to przechodzilem i wiem co pisze. ORINGI
  
 
Tak jak pisze kolega Raven, to jak nic origni w listwie wtryskiwaczy. Jesli na benzynie jest ok a na gazie sie trzesie i przy dodawaniu gazu potrafi go zamulac to na pewno leja wtryskiwacze.

Trzeba naprawic listwe wtryskiwaczy. Lub kupic nowa.
Ja osobiscie kupilem zestaw naprawczy i zrobilem to sam.
Pracy na 20min. Dla takiego laika jak ja.

  
 
dołączę się bo mi też padlinka się tak trzęsie. Czasami wpada w bardzo duże wibracje. Często po puszczeniu gazu samochód zwalnia silnikiem aż nagle szarpnie. zawsze przy podobnych prędkościach, czasami szarpnie przy dodawaniu gazu i faktycznie czasami na gazie się zamula - czy to też mogą być te oringi?Ile taki zestaw może kosztować do 1.8 16v
  
 
Jeśli chodzi o sprawdzenie czy to rzeczywiście „oringi” listwy wtryskiwaczy są przyczyną problemów z szarpaniem i dławieniem to można to sprawdzić domowym sposobem w nastepujący sposób:

Sprawdzamy czy na benzynie samochód chodzi prawidłowo. Jeśli tak to już wiemy ze faktycznie problem jest po stronie instalacji gazowej. Ale nadal nie koniecznie musi to być problem z listwą.
Kidy ostatnio wymienialiśmy filtr gazu? Nowy filtr na allegro kosztuje kilka zł a samodzielna wymiana jest banalnie prosta, więc nie ma sensu oszczędzać.
Listwa wtryskiwaczy (przynajmniej moja i te z którymi miałem do czynienia) mają doprowadzone wiązki sterujące elektroniką, po jednej wtyczce na cylinder, ja robiłem to tak że odpinałem po kolei, każdą z wiązek i patrzyłem jak zachowuje się silnik z odłączonym danym cylindrem, np. u mnie okazało się ze leje 3 cylinder i kiedy go odłączałem silnik zaczynał pracować równo, co prawda auto miało mało mocy ale silnik nie „rzęził i się nie dławił”.
Zamiast odłączać przewody elektroniki można też dławic szczypcami do zaciskania ( nie tnącymi ) po kolei każdy 4 przewodów wychodzących z listwy, i obserwować reakcje silnika.

Wszystko to co opisuje rozpracowałem sam googlując i łopatologicznie grzebiąc przy aucie, więc nie są to porady eksperta i jako takie nie należy ich traktować.


Co do kosztu samodzielnej regeneracji listwy to mnie to kosztowało 115zl. Tyle kosztował komplet
trzpieni wtryskiwacza. Wymiana jest bardzo prosta trzeba tylko uważać by nie uszkodzić bardzo delikatnych oringów.

Gdy by ktoś zdecydował się na wymianę to bardzo chętnie w miarę możliwości udzielę porad.

Poniżej link do zestawu naprawczego listwy wtryskiwacza OMVL dream xxl
link