Temperatura w essim

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy normalne jest to, że na wskaźniku temperatury silnika wskazówka nie przekracza litery "N" w napisie NORMAL? U mnie tak jest. Poza miastem nawet do "N" nie dochodzi. Ogrzewanie działa normalnie.
  
 
Też tak miałem jak sie okazało termostat sie nie domykał ,wymieniłem i teraz ładnie trzyma w połowie skali
  
 
ile kosztowała cię wymiana termostatu?
  
 
termostat ok 30 zł wymieniałem sam
  
 
dzięki. Będę musiał podziałać w tym kierunku. Po wymianie napisze czy się poprawiło.
  
 
A znacie jakieś prosty "domowy" sposób na sprawdzenie czy termostat działa poprawnie?
  
 
Tak - wrzucasz go do goracej herbaty albo wody6 i obserwujesz jak sie otwiera
  
 
Czy pijesz do mojego nicka
  
 
Nie zawsze termostat jest padniety wiec moze wstrzymaj sie z kupnem nowego na chwile. Najpierw sprawdz czy wlaczy ci sie wentylator i jak sie wlaczy to gdzie jest wskazowka na skali. Bardzo czesto w essach pada czujnik temp na wskaznik. Nie rozumiem dlaczego ludzie tu na forum odrazu zalecaja wymiane termostatu? niby skad macie pwenosc ze to termostat. Kolega wyraznie napisal ze ogrzewanie dziala normalnie !!!
  
 
Wiatrak się włącza gdy wskazówka na wyświetlaczu pokazuje literę "N" w napisie "NORMAL". Generalnie zimą się to nie zdarza. Ja tą że literkę wchodzi jak są mega korki i wtedy załącza się chłodnica.
  
 
Cytat:
2008-03-09 19:56:33, herbata4 pisze:
Wiatrak się włącza gdy wskazówka na wyświetlaczu pokazuje literę "N" w napisie "NORMAL". Generalnie zimą się to nie zdarza. Ja tą że literkę wchodzi jak są mega korki i wtedy załącza się chłodnica.



no ale w mk7 N jest na poczatku skali...

powinien sobie wskaznik spokojnie stac miedzy R a M a wentylator zalacza sie na L

wiec masz cos zle
  
 
Cytat:
no ale w mk7 N jest na poczatku skali...
powinien sobie wskaznik spokojnie stac miedzy R a M a wentylator zalacza sie na L
wiec masz cos zle




He he he... Tyle to wiem. Teraz tylko jest pytanie co jest przyczyną że coś jest źle?
  
 
Skoro jest na N to masz odpowiedz. Nie termostat jest problemem tylko czujnik temperatury. Masz dwa wyjscia, kupic czujnik za kilkadziesiat zlotych i cieszyc sie wskazaniami, lub olac sprawe i jezdzic tak jak do tej pory. Ja bym wolal kupic bo jak masz sprawny czujnik to przynajmniej widac jak spada temperatura po zalaczeniu wentylatora
  
 
Zrobię jak piszesz. Mam nadzieję, że pomoże. Dzięki za diagnozę
  
 
Orientujecie się może jak wymienić taki czujnik. Jeżeli chodzi o mechanikę essiego to jestem zielony. Z maluszkiem robiłem wszystko ale essiego boje się dotykać...
  
 
Cytat:
2008-03-09 20:15:22, herbata4 pisze:
Orientujecie się może jak wymienić taki czujnik. Jeżeli chodzi o mechanikę essiego to jestem zielony. Z maluszkiem robiłem wszystko ale essiego boje się dotykać...


wykręcasz, zatykasz palcem otwór bo spyla płyn), wkręcasz nowy i po herbacie
Czujnik jest wkręcony z reguły w obudowę termostatu.
Sam czujnik można w prosty sposób sprawdzić. Jak go odepniesz i i wskazówka poleci na dół, to czujnik. Jak zewrzesz kable od czyjnika (lub jeden jak masz to do masy), to jeśli wskazówka poleci ma maxa, to czujnik. Jeśli jest w obu przypadkach inaczej, to wtedy winny jest wskaźnik. Można także sprawdzić oporność czujnika w określonej temperaturze (dla różnych silników jest różny czujnik i różne oporności).
A cena czujnika jest podobna do ceny termostatu... (25-35pln). Oczywiście mówię to o podróbkach...
  
 
A ja sie podepnę u mnie znowu tem. jest wysoka (wymieniona,pompa, czujnik na wskaźnik, wentylator sie włącza). Po krótce jak jade albo stoje na światłach to tem. jest "wysoka" dopiero jak dam na luz w czasie jazdy to spada co jest bo strasznie denerwujące jest to cały czas muszę patrzyć na wskaźnik czy przypadkiem nie gotuje płynu
  
 
Cytat:
2008-03-13 09:04:29, gardenia1 pisze:
A ja sie podepnę u mnie znowu tem. jest wysoka (wymieniona,pompa, czujnik na wskaźnik, wentylator sie włącza). Po krótce jak jade albo stoje na światłach to tem. jest "wysoka" dopiero jak dam na luz w czasie jazdy to spada co jest bo strasznie denerwujące jest to cały czas muszę patrzyć na wskaźnik czy przypadkiem nie gotuje płynu


a może masz walnięty wskaźnik? Albo coś nie halo z układem chłodzenia...
  
 
Cytat:
2008-03-13 09:15:36, surec pisze:
a może masz walnięty wskaźnik? Albo coś nie halo z układem chłodzenia...


A co moze być nie halo z układem? a wskaźnik no cóż orginał padł po 10 latach i zakupiłem czujnik EPS i on krąży przy granicy prawie czerwonego pola
  
 
ja sie podepnę u mnie znowu tem. jest wysoka (wymieniona,pompa, czujnik na wskaźnik, wentylator sie włącza). Po krótce jak jade albo stoje na światłach to tem. jest "wysoka" dopiero jak dam na luz w czasie jazdy to spada co jest bo strasznie denerwujące jest to cały czas muszę patrzyć na wskaźnik czy przypadkiem nie gotuje płynu

Cytat:


z tego co wiem to są 3 rodzaje termostatów które otwierają sie przy róznych temperaturach / w esim miałem założony który otwierał się przy ok chyba 60 stopni wskażnik temp. ledwo wychodził po za białe pole, zmieniłem na mocniejszy otwiera sie przy ok 80 stopni i jest dobrze