| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
cinus Sympatyk FEFK Ford Escort podlasie | 2008-03-09 13:27:41 Też tak miałem jak sie okazało termostat sie nie domykał ,wymieniłem i teraz ładnie trzyma w połowie skali |
herbata4 Ford escort Mk VII Poznań | 2008-03-09 13:29:38 ile kosztowała cię wymiana termostatu? |
cinus Sympatyk FEFK Ford Escort podlasie | 2008-03-09 13:34:30 termostat ok 30 zł wymieniałem sam |
herbata4 Ford escort Mk VII Poznań | 2008-03-09 13:37:56 dzięki. Będę musiał podziałać w tym kierunku. Po wymianie napisze czy się poprawiło. |
herbata4 Ford escort Mk VII Poznań | 2008-03-09 16:49:26 A znacie jakieś prosty "domowy" sposób na sprawdzenie czy termostat działa poprawnie? |
CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2008-03-09 17:05:22 Tak - wrzucasz go do goracej herbaty albo wody6 i obserwujesz jak sie otwiera ![]() |
herbata4 Ford escort Mk VII Poznań | 2008-03-09 17:08:21 Czy pijesz do mojego nicka |
koniuXR3i Przecinak Warszawa/Zakręt | 2008-03-09 19:58:14
no ale w mk7 N jest na poczatku skali... powinien sobie wskaznik spokojnie stac miedzy R a M a wentylator zalacza sie na L wiec masz cos zle ![]() |
![]() RavenMOH Ford Mondeo ST200 Bydgoszcz | 2008-03-09 20:08:23 Skoro jest na N to masz odpowiedz. Nie termostat jest problemem tylko czujnik temperatury. Masz dwa wyjscia, kupic czujnik za kilkadziesiat zlotych i cieszyc sie wskazaniami, lub olac sprawe i jezdzic tak jak do tej pory. Ja bym wolal kupic bo jak masz sprawny czujnik to przynajmniej widac jak spada temperatura po zalaczeniu wentylatora ![]() |
herbata4 Ford escort Mk VII Poznań | 2008-03-09 20:11:59 Zrobię jak piszesz. Mam nadzieję, że pomoże. Dzięki za diagnozę ![]() |
herbata4 Ford escort Mk VII Poznań | 2008-03-09 20:15:22 Orientujecie się może jak wymienić taki czujnik. Jeżeli chodzi o mechanikę essiego to jestem zielony. Z maluszkiem robiłem wszystko ale essiego boje się dotykać... ![]() |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2008-03-13 08:01:37
wykręcasz, zatykasz palcem otwór bo spyla płyn), wkręcasz nowy i po herbacie
Czujnik jest wkręcony z reguły w obudowę termostatu. Sam czujnik można w prosty sposób sprawdzić. Jak go odepniesz i i wskazówka poleci na dół, to czujnik. Jak zewrzesz kable od czyjnika (lub jeden jak masz to do masy), to jeśli wskazówka poleci ma maxa, to czujnik. Jeśli jest w obu przypadkach inaczej, to wtedy winny jest wskaźnik. Można także sprawdzić oporność czujnika w określonej temperaturze (dla różnych silników jest różny czujnik i różne oporności). A cena czujnika jest podobna do ceny termostatu... (25-35pln). Oczywiście mówię to o podróbkach... |
gardenia1 Escort Kombi MK VII Kraków | 2008-03-13 09:04:29 A ja sie podepnę u mnie znowu tem. jest wysoka (wymieniona,pompa, czujnik na wskaźnik, wentylator sie włącza). Po krótce jak jade albo stoje na światłach to tem. jest "wysoka" dopiero jak dam na luz w czasie jazdy to spada co jest bo strasznie denerwujące jest to cały czas muszę patrzyć na wskaźnik czy przypadkiem nie gotuje płynu |
surec Sympatyk FEFK Gdańsk | 2008-03-13 09:15:36
a może masz walnięty wskaźnik? Albo coś nie halo z układem chłodzenia... |
gardenia1 Escort Kombi MK VII Kraków | 2008-03-13 10:00:22
A co moze być nie halo z układem? a wskaźnik no cóż orginał padł po 10 latach i zakupiłem czujnik EPS i on krąży przy granicy prawie czerwonego pola |
profil-usunięty | 2008-03-13 10:04:48 ja sie podepnę u mnie znowu tem. jest wysoka (wymieniona,pompa, czujnik na wskaźnik, wentylator sie włącza). Po krótce jak jade albo stoje na światłach to tem. jest "wysoka" dopiero jak dam na luz w czasie jazdy to spada co jest bo strasznie denerwujące jest to cały czas muszę patrzyć na wskaźnik czy przypadkiem nie gotuje płynu
z tego co wiem to są 3 rodzaje termostatów które otwierają sie przy róznych temperaturach / w esim miałem założony który otwierał się przy ok chyba 60 stopni wskażnik temp. ledwo wychodził po za białe pole, zmieniłem na mocniejszy otwiera sie przy ok 80 stopni i jest dobrze |