Poważny problem ze spalaniem na sekwencyjnym

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam posiadam BMW E32 730 rzędowe 12 zaworów, założyłem do niego instalację sekwencyjną (na stagu 300). Auto na benzynie spaliło mi 13,5 litra (wyliczone tankując dwa razy pod korek), natomiast na gazie spalanie wacha się od 20 do nawet 30l gazu. W tym czasie jak badałem spalanie na benzynie, komputer pokładowy pokazywał ok 2l mniejsze spalanie, natomiast na gazie jak mi spalił 30l to komp pokazywał 20,2, podobne proporcje między kkompem a spalaniem gazu występują przy każdym tankowaniu.

Byłem z tym oczywiście u gazownika który to zakładał i podłaczył mi do kompa auto i pokazał że wykres wtrysku benzyny niemal idealnie pokrywa się z wykresem gazu, zrobiliśmy analize spalin i oto co wyszło:

bieg jałowy benzyna:
CO 0.24%
CO2 15.03%
HC 102 ppm
O2 0.47%
bieg jałowy gaz:
CO 0.22 %
CO2 13.72 %
HC 157 ppm
O2 0.61 %

2000 obr benzyna:
CO 0.05%
CO2 13.61%
HC 34 ppm
O2 0.23%
2000 obr gaz:
CO 0.39%
CO2 14.99%
HC 34 ppm
O2 0.46%

Koleś mówi że do świetne wyniki, nie wiem co o tym sądzić
bo różnica w spalaniu gazu i benzyny jest ogromna.
  
 
Jaka kompletacja instalki lpg, tzn reduktor , wtryski?

po chwili namysłu
Cytat:
bieg jałowy gaz:
CO 0.22 %
CO2 13.72 %
HC 157 ppm
O2 0.61 %


to moim zdaniem słabe wyniki, za niskie CO2, za wysokie HC i troszke za dużo tlenu O2 , czyli uboga mieszanka. Szkoda,że nie zapisałeś sobie współczynnika lambda , byłaby jasna sprawa.

Moje źródła podają dla silnika M30B30M następujące wyniki:
CO2 -14,5 do 16 %; HC 100; CO 0,5; O2 0,1-0,5 %

[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2008-05-16 21:11:43 ]
  
 
współczynnik lambda też mam i jest odpowiednio w kolejności:
benzyna bieg jałowy 1.009
lpg bieg jałowy 1.011
benzyna 2000 obr 1.008
lpg 2000 obr 1.006

instalka to z tego co wiem to:
sterownik STAG 300
reduktor, jakiś bezmembranowy, nie duży, charakterystyczne jest to że rurki od płynu chłodzącego podłączane są do płaszczyzny bocznej reduktora, a nie od przodu.
wtryskiwacze chyba Waltek 1 ohm czy jakoś tak ( takie żółte) dwie listwy po 3 szt.
  
 
Rozumiem. Szkoda, że nie było pomiaru przy wyższych obrotach np 3500 i wyżej. Na takich obrotach się jeździ. W takich warunkach widać niedociągnięcia w "montażu", czyli spadki ciśnienia przy obciążeniu i skład mieszanki na wyższych obrotach. Masz wtrysk benzyny z podziałem na grupy (półsekwencyjny{nielubię tego terminu}), co przekłada się na krótkie czasy wtrysku benzyny. W takich przypadkach valtek 1 ohm jest kiepskim rozwiązaniem.

Czy na wyższych obrotach fura jest tak samo dynamiczna jak na pb ?
  
 
Hmm może coś tam czuć na najwyższysch obrotach, choć może to tylko siła sugestii, na pewno jest to słabo wyczuwalne.

A co zamiast tego valteka było by najlepszym rozwiązaniem.