MotoNews.pl
  

MKIII - jaki silnik włożyć

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Mam essiego mkIII, w którym skończył się silnik (1,6i CVH). Silnika nie chcę remontować, poza tym chciałbym pozbyć się wtrysku mechanicznego - bo jak on się sypnie, to będzie kaplica...

I pytanie - jaki silnik jest najrozsądniej włożyć? Ja myślę o 1,4 na monowtrysku. Najchętniej przekładka razem ze skrzynią (bo też już ma dosyć).
Wiem, że przekładka wiąże się ze sporą dłubaniną - cała wiązka komputera, pompa paliwa, chłodnica, etc, etc - ale nie muszę tego zrobić w jeden dzień, elektryki się nie boję, chodzi mi bardziej o zasadnicze problemy i rzeczy, których się nie da zrobić rozsądnym kosztem

Pozdrawiam!
Marcin
  
 
Cześć. Można dowolny "teoretycznie" .Ja wymieniałem z 1,3 na 1,4 i wszystko było ok do momentu gdy chciałem zamknąć maskę .Pojemność skokowa została zwiększona przez zwiększenie skoku tłoka więc zmieniła się wysokość całego silnika co przy osprzęcie z 1,3 uniemożliwiło zamknięci machy. Porodziłem sobie montując filtr powietrza z boku i budując nowe połączenie filtra z gaźnikiem.Więc jeśli planujesz zmianę weź pod uwagę wymiary silnika i osprzętu.
  
 
Cytat:
2008-05-13 20:12:20, Marcin4x4 pisze:
Ja myślę o 1,4 na monowtrysku.






poczytaj trochę o tym silniku na forum.

pije jak 1.6 (albo i więcej) a jedzie jak diesel




IMHO 1.6 lub 1.8 spalanie podobne
  
 
Co to znaczy "skończył się" ??
Masz super silnik , 1,6 CVH a k-jetronik nie jest taki zły !
Kolega ASIOR ma rację ! Jak wsadzisz 1,4 będziesz żałował !
Póki co gratów do cvh 1,6 trochę jest. Ja rozebrałem swojego na części pierwsze i mam pół garażu. Za 5 lat częsci zabraknie bo MK IV zaczną znikać z rynku, wtedy należy się czegoś obawiać.
  
 
1,4 to jest poraka ale tylko jesli chodzi o wielopunkt, 1.4 na monowtrzsku to moim zdaniem niezly silnik...fakt moze brakuje mu czasem tchu ale jakos mozna przezyc i cieszyc sie jazd...ja mam i nie narzekam