WYCIEK PŁYNU CHŁODNICZEGO

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

troche już się naczytałem od dłuższego czasu na temat wycieku płynu chłodniczego ale nadal mam niejasności. Prosze o nie wyzywanie mnie itp. ze to już było, tylko dla mnie jest to poważna sprawa jeśli mam wydać ok 3000zł.

Od jakiegoś czasu ubywa mi płyn chłodniczy. Podejżewam uszczelkę, ale:

1) kropli wody na bagnecie, nie zauważyłem
2) nadmiaru oleju, nie zauważyłem
3) ciśnienie w korku wlewowym płynu chłodniczego jest
4) odkręcając po mału korek zbiornika wyrównawczego, ciśnienie ubywa i nie zauważyłem bomblowania ani wypływania płynu na zewnątrz zbiornika
5) plam z oleju w zbiorniku także nie widziałem
6) plam na chodniku, nie zauważyłem
7) po przejechaniu 70km ubyło 1 litr płynu

jedynie trochę dymi mi z rury ale to nie zawsze, wysiadając z auta po zgaszeniu silnika czuć taki dziwny zapach przez jakiś czas, pewnie z rury.

Dziś zauważyłem przy lewej pokrywie zaworów taka rura co idzie od zbiornika wyruwnawczego, a także trochę na kablach i na pokrywie zaworów
wyschnięty płyn chłodniczy, białe plamy widoczne na zdjęciu.
Mokro też było, koło rozrusznika coś jakby z okolic tej rury widocznej na zdjęciu zciekiwało.

Czy to na pewno wina uszczelki pod głowicą czy może jakaś rura, przewód przecieka lub nagrzewnica jak gdzieś czytałem ale nie wiem czy akurat gdzieś w tych okolicach się ona znajduje.

Prosze o pomoc. Zdjęcie wycieku poniżej:



[ wiadomość edytowana przez: Dimitry dnia 2008-05-11 21:28:48 ]
  
 
Zawór nagrzewnicy wysoce podejżany.
  
 
Hej,
jeśli masz automatyczną klimę to jak kolega pisał sprawdź zawór trójdrożny klimatyzacji. Mi też ubywało płynu. Wycieki były na wysokości podszybia, za lewym przednim kołem.
Podobno najlepiej widać z kanału albo podnośnika.
Pozdrawiam,
Damian
  
 
MAM MANUALNA KLIMĘ.

gdzie znajdę Zawór nagrzewnicy?? Jak to wygląda??
Z kanału mokro widziałem zaraz za rozrusznikiem, kapało pewnie z góry już.
  
 
Rodzaj klimy, nie ma znaczenia. Zawór jest pod podszybiem na przewodach nagrzewnicy, powinien mieć zacieki jeśli przepuszcza.
  
 
czy widać go na moim zdjęciu, albo przewody doprowadzające do zaworu nagrzewnicy??
  
 
Nie zmieścił się w kadrze, he he

edit, upss, nad zaciekami zaznaczonymi na czerwono (zmęczony jestem)


[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2008-05-11 22:47:54 ]
  
 
OK, JUTRO Z RANA POOGLĄDAM TO MIEJSCE, ALE NIE SĄDZE ŻE Z STAMTĄD BY DOLECIAŁO DO TEJ RURKI, TA RURKA JEST TROCHE SCHOWANA ZA POKRYWĄ ZAWORÓW I TĄ SIWĄ WYKŁADZINĄ.
  
 
Jasne, pooglądaj. Nie stawiam 100% diagnozy przez net. Chociaż wszystko wskazuje na zawór nagrzewnicy.
  
 
moze ktoś mi zaznaczyc albo napisac który to zawór nagrzewnicy na rysunku poniżej?? widać go na zdjęciu czy moze znajduje sie za podszybiem i musze zdjąc ten plastik który osłania??




wycieki widoczne są w tych miejscach:





  
 
Nie , nie widać zaworu. Na fotce 2 i 3 w głębi widać węże nagrzewnicy. Na nich znajdziesz zawór. Aby się do niego dobrać trzeba zdjąć wycieraczki i plastykowe podszybie. Obejrzeć go można przy pomocy małego lustereczka .
  
 
dzieki juz go znalazłem ale nie widac zeby był mokry, cieknąć z niego może tylko przy łączeniach z wężykami czy może inne miejsce?

zauważyłem na zdjęciu że miejsce zaznaczone na czerwono ma dużo wyschniętej wody.

Czy żeby dostać się do zaworu musze zdejmować kolektor??
czy dojdzie się ściągając podszybie i wycieraczkę?







  
 
Cytat:
dzieki juz go znalazłem ale nie widac zeby był mokry, cieknąć z niego może tylko przy łączeniach z wężykami czy może inne miejsce?



Na łączeniach nie cieknie; przeciek zwykle jest z "okienka/otworka" niestety już nie pamiętam z której strony ono się znajduje
Cytat:
Czy żeby dostać się do zaworu musze zdejmować kolektor??
czy dojdzie się ściągając podszybie i wycieraczkę?

oba sposoby dobre,
  
 
auto u mechanika, wymieniam zawór nagrzewnicy, przy okazji filtr kabinowy, który ponoć strasznie zasyfiony, nie wymieniałem odkąd kupiłem auto jakieś dwa lata temu

zobaczymy czy zawór pomoże, jeśli nie, trzeba szukać gdzieś dalej, tylko że wtedy będzie trzeba ściągnąć kolektor ssący (górny) a tam uszczelki kpl. 270zł w ASO

chyba że się mylę u góry jest wydechowy czy ssący?? wydechowy 87zł uszczelki.
  
 
Cytat:
będzie trzeba ściągnąć kolektor ssący (górny) a tam uszczelki kpl. 270zł w ASO



  
 
tyle kosztują w ASO, jak ostatnio brałem, bo wymieniałem pokrywy zaworów po 600zł każda

więc to jest ssący czy wydechowy?? ten na górze z napisem ECO TEC
  
 
Jeśli rozmawiamy o oringach pod kolektor , to są one wielokrotnego użycia.
  
 
oringi kosztują 87zł tylko te uszczelki w kształcie serc łączonych kosztują 270zl tylko nie pamiętam czy one są pod kolektor górny czy dolny.
  
 
Serduszka są pod dolny, również wielokrotnego użycia.
  
 
dzisiaj odebrałem auto z mechanika, okazało się, że przewód był pęknięty, któryś dochodzący do zaworu nagrzewnicy. Zawór był OK.
Mam nadzieje, że to była główna przyczyna i jedyna.