Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2008-10-12 22:16:35 A ruda ku*wa jak się ma? |
![]() misiekwwa Opel Miasto Stołeczne Warszawa | 2008-10-13 07:31:11 Z rudą nie najgorzej. Drzwi od spodu zdrowe. Jedynie gdzie odrobine rudy występuje to ranty nadkoli, i "nieco" progów. |
![]() JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2008-10-14 11:56:42
A propos wiśniowego złomero. Siedziałem sobie w niedzielę w "nowym" złomiaku. Auto z 1998 roku z przebiegiem 30kkm, wiśniowe. Grama rdzy (ciekawe jak to możliwe?),zero rysek wyglądał jakby z fabryki wyjechał,pierwszy właściciel.Opony oryginalne (do wymiany!!). Cena................................. 11.000zł |
![]() ŁUKASZ_GAJER miałem Espero 11 lat Warszawa-Rembertów | 2008-10-14 12:20:43
chłopaku... to dopiero początek ![]() ja też lałem TYLKO 5W50 i jak sprzedawałem esperaka to miał na blacie 323tys. i silniczek pracował jak ta lala ![]() |
![]() Tomek-Mydlowski Warszawa | 2008-10-14 15:31:56
Fajnie że są jeszcze takie esperaki.....ale po pierwszej zimie normalnej eksploatacji.....to zero rdzy (w co nie wierze, ja bym coś znalazł ![]() ![]() Pamiętajcie - to co widzicie na zewnątrz, to tylko wierzchołek góry lodowej. Prawdziwa rdza siedzi głębiej, a o swojej obecności powie sama za jakiś czas, gdy podnosząc samochód, podnośnik wejdzie w próg ![]() Esperak to mechanicznie porządne auto. Zbudowane średnio i z mocno średnich materiałów....ALE oparte o konstrukcje starych, porządnych opli z lat 80-tych, dzieki temu zespół napędowy (dotyczy 8v) jest tak trwały. Niestety wszystko psuje nadwozie. Co z tego że silnik jest zdrowy, jak przy mocnym depnięciu, wyjedzie z komory silnika ![]() |
![]() pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2008-10-14 16:41:39 normalnej eksploatacji..
trzeba wtedy po nim skakac , czy rzucac po rowach? z tego co piszesz wynika ze 16 v sa nie tak trwałe bardzo bym chciał aby silniki naszych(czyt europejskich ) producentów były równie mało trwałe ![]() w ciagu 5 lat i ok 120 tys RAZ mi zgasł (nie z winy kierowcy)na trasie-co nie omieszkałem opisac na forum ciekawa sprawa jest z akumulatorem--miał co prawda chwile słabosci ale nadal go uzywam pomimo ze ma 12 lat-samochód odpala, radio gra to nie zmieniam ![]() dodam ze w sumie uzytkuje 8 akumulatorów jeszcze w wiekszosci polskich producentów i zaden nie jest starszy niz 4 lata...a juz co drugi domaga sie wymiany |
pawlopwl gggg | 2008-10-14 16:48:43 z akumulatorami to się im udało, u mnie w rodzince jest nexia z tym samym silnikiem 1.5 i akumulator jeszcze NIGDY nie odmuwił posłuszeństwa ![]() ![]() ![]() |
![]() Tomek-Mydlowski Warszawa | 2008-10-14 17:25:41 pawle12432598120295235 po pierwsze, przeczytaj ponownie post królika. Mając na myśli normalną, zakładam eksploatacje z przebiegami rocznymi wyższymi niż 3 (słownie trzy) tys km ![]() Po drugie, nie będe ponownie pisał dlaczego 1.5 jest gorsze od 1.8/2.0 (8V) Na forum jest coś takiego jak wyszukiwarka. Odniose się jedynie do, cyt "bardzo bym chciał aby silniki naszych(czyt europejskich ) producentów były równie mało trwałe ![]() Otóż, zdziwisz się, ALE silniki w espero są WŁAŚNIE EUROPEJSKIE, pochodzą w prostej linii z opla. Nie licząc drobnych modyfikacji układu zasilania (notabene nie opracowanego przez kitajców)wszystkie jeździły już w latach 80-tych w autach ze znakiem błyskawicy na masce. i tak na zakończenie, nie skłamię gdy powiem że 99% VW, Audi, BMW, Opli itp, z roczników 9x, które można spotkać np na allegro, dawno już (nie jedne) 200tys km ma za sobą. To naprawde dla silnika nie jest duży przebieg. |
![]() Kula69 Klubowy Weteran BMW 530d Warszawa Ursynów | 2008-10-14 17:39:14 U mnie stuknęło 293000 i przy 285000 jak Pstruś robił uszczelkę pood głowicą to doznał szoku gdyż chyba 2 tłok ruszał sie na boki paluchem i zrobi l sie jajowaty a olej jak brał tak bierze 04l/1000km ![]() |
![]() Tomek-Mydlowski Warszawa | 2008-10-15 02:29:33
a pewny jesteś że ta wartość to widnieje na liczniku po raz pierwszy? Silnik w moim esperaku swojego czasu dostawał zdrowo po tyłku. Człowiek był młody, głupi to i jeździł się ścigać złomiakiem ![]() Mniejsza o wiekszość, olej zawsze syntetyk, eksploatacja ostra, czasami nawet bardzo, później doszedł gaz.....i? Wszystko fabryczne. Nie licząc wymian częsci eksploatacyjnych (rozrząd, świece, kopułka, palec, cewka), uszczelek miski i pokrywy zaworów, silnik nigdy nie ruszany ![]() Obecnie ma z tego co pamietam ze 230-240tys km, a sprężanie wręcz na fabrycznym poziomie. To wyciosany w skale, niezniszczalny, niewysilony silniczek. Zaryzykuje nawet stwierdzenie że pierwsze padnie V8 lub R6 z BMW niż esperakowe poczciwe 1,8 8v ![]()
gdyby tak było, to olej przepalałby wiadrami, za Tobą nie byłoby widać świata, a silnik odpalałbyś po 30 minutowym kręceniu lub wcale (zależnie od kondycji pozostałych 3 garów).
Pytanie jaki olej i jaki styl eksploatacji. Jeżeli 10W40 lub nawet 15W40 i styl spokojny to coś jest nie tak. |
![]() ŁUKASZ_GAJER miałem Espero 11 lat Warszawa-Rembertów | 2008-10-15 17:03:13
...no ja jak sprzedawałem przy przebiegu 323 tys.km. swoje 1.8 8V to miałem dokładnie tak samo... więc dziwi mnie fakt że przy "żekomo" prawdziwym przebiegu 285 coś tam się dzieje z tłokami? |
![]() JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2008-10-16 19:32:05
Dobra, w szoku jesteś po stracie przyjaciela ![]() ![]() |
![]() Kula69 Klubowy Weteran BMW 530d Warszawa Ursynów | 2008-10-16 19:52:56
Valvoline maxlife 10w40, jestem 3cim włascicielem, jak miał 9 lat jak go brałem miał 220kkm i przy 220-240kkm nic sie nie działo , nagle trach i kopci na biało, niewiem moze był cofany moze nie BTW jeżdze nim bo konca ostatnio Ac mi zapłaciło 2800 na czysto bo nic nie robie ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ŁUKASZ_GAJER miałem Espero 11 lat Warszawa-Rembertów | 2008-10-17 02:19:30 że komo
bo że piszemy przez samo ż ![]() |