MotoNews.pl
  

Jakie auto do zagazowania??!! FOCUS/CIVIC/Corolla (2006 + )

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich.

Mam problem i chetnie zapoznalbym sie z Panstwa opinia. Mieszkam w UK i obecnie mam Focusa Diesla 1.8 2000r. (kto wie jak wyglada roznica cen PB/ON/LPG to mnie zrozumie).

Mam zamiar zakupic autko benzynowe z rocznika 2005-2007 i zainstalowac w nim instalacje LPG w Polsce (spelniajaca standardy UK).

Mimo, ze slyszalem opinie, ze wszystkie benzynieki (niemalze) da sie przerobic na LPG, wiem, ze niektore znosza to lepiej. Wiem tez, ze koszty instalacji moga sie znacznie roznic.

Ojciec ma Corolle 99 na LPG, ja mialem R19 1.4 na LPG jak bylem w Polsce i nie narzekalem.

Rozwazam zakup pod katem zalozenia instalacji, wiec prosze o porade:

Focus 1.4/ 1.6 (100km lub 115) (rocznik 2005-2007)

Civic 1.4 / 1.6 VTECH 2004-2006

Corolla 1.4 / 1.6 VVTI

lub jakies inne propozycje z tej klasy aut.

Z gory dziekuje za pomoc.


Grzegorz


ps.
Przyblizona cena instalacji rowniez bylaby bardzo pomocna,
za pomoc dziekuje

  
 
Zadnej pomocy??

Nikt nie ma Focusa, Civic, Corolli z 2005+ w LPG??

Czy wstawiacie instalacje do starszych aut??


Prosze o pomoc.


Grzegorz


Z Gory Dziekuje
  
 
Odpowiem przekornie -
Te auta palą po 6 L benzyny a gazu spalą 10 L + benzyne na rozruch + dodatkowe problemy i koszty związane z instalacją, więc zastanow się nad sensem montowania gazu w takich samochodach.
Zostań przy dieslu albo kup porządny samochod z porządnym silnikiem i ewentualnie wtedy zakładaj LPG.
  
 
To, ze niby jak, FOCUS, COROLLA lub CIVIC 2005 to zle silniki maja?? Czy jako samochody sa zle??


Grzegorz
  
 
Witam. Pomoc jest tylko, że temat dość trudny. Samochody które Pan chce kupić stawiają przed instalacją gazową dość duże wymagania ponieważ ich silniki to jednostki już bardzo zaawansowane. Musi być Pan pewny że instalację zamontowaną w Polsce powinni potrafić obsługiwać gazownicy w Anglii bo z każdą pierdołą przecież nie będzie Pan jechał do Polski. Ne montowałbym gazu w toyocie z silnikiem vvti bo są po pewnym czasie problemy z luzami zaworowymi (proszę poszukać na forum było o tym kilka razy). Co do Fokusa też słyszałem sporo negatywnych opinii co do współpracy głowic tych samochodów z instalacjami. Honda ma jednostki lubiące wysokie obroty a to stawia przed wtryskiwaczami gazu wysokie wymagania. Do wszystkich samochodów bezwzględnie powinna być zamontowana dodatkowo lubryfikacja zaworów. Instalacja oczywiście tylko wtrysk. Mój gazownik jeździ hondą chyba crv 2-3 letnią i od razu wstawił instalację, z tego co się orientuje ma podpisaną umowę z hondą w naszym mieście że jeśli on instaluje gaz w aucie na gwarancji to klient nie traci gwarancji na silnik. Jak nie chce się Pan na początku zrazić do gazu proszę poszukać naprawdę dobrego warsztatu.
  
 
Witajcie ZP napisal.........

Cytat:
Odpowiem przekornie -
Te auta palą po 6 L benzyny a gazu spalą 10 L



Bzdura totalna chyba w zyciu nie jezdzil autem na gaz

Ja od 12 lat kozystam tylko z aut na gaz i osobiscie miałem samochody co paliły benzyny 10 a gazu 12 i praktycznie nieodczówalna różnica spadku mocy ale mniejsza o to
nigdy dotychczas żaden samochod nie byl tanszy w eksploatacji od autka gazowego..

Mieszkam we Włoszech i akurat pracuje na stacji ESSO

wiec co dzien widze jak podjeżdzają tankować gaz od starego Fiata uno aż po Hamery i Porsche Cayen.

Jeśli kiedys przy gorszych materiałach i technologi produkcji auta gazowe robiły po setki tysiecy kilometrów na silniku to i w dzisiejszych czasach gaz nie jest bardziej szkodliwy i uważam że nadaje sie do każdego auta jakie jest obecnie produkowane
  
 
Greg_21Skoro preferujesz auta kompaktowe z takimi silnikami, to wnioskuję, ze w skali roku nieduzo jezdzisz. Te silniki w autach, ktore wymieniłes nie są złe, wręcz przeciwnie bardzo dobre i oszczędne, wysoko zaawansowane technicznie a to rodzi problemy ( bardzo ładnie je opisał kol. Egiptos ), dlatego wg. mnie nie opłaca sie przerabiac ich na gaz. W kazdym razie jesli nie robisz więcej jak 20 tys km rocznie, to nie zakładaj gazu do samochodow, ktore wymieniłes, bo to oszczędne samochody a paliwo, to nie jedyne koszty eksploatacyjne w aucie, więc nie ma sensu ich podnosic.
Co innego samochod z silnikiem 2, 3 czy 4 litrowym, tam instalacja lpg szybciej sie zwraca ( zakładając oczywiscie ze auto jezdzi a nie stoi w garazu ).
maxsped
Od 15 lat jezdze autami przewaznie zagazowanymi i to co napisałem nie pochodzi z wiedzy zaczerpniętej z internetu, tylko z praktyki - widac mamy inne doswiadczenia.





[ wiadomość edytowana przez: zp dnia 2008-05-28 21:34:11 ]
  
 
Witam,

ople bardzo dobrze znoszą gaz. Kup sobie Astrę i będziesz miał spokój.
PS. Gaz nie nadaje się do każdego auta, które jest obecnie produkowane. Wszelkie auta benzynowe z bezpośrednim wtryskiem FSI/JTS/GDI/IDE nie nadają się do gazu!!!
PS2. Zużycie gazu w litrach powinno być o 25% większe od zużycia benzyny. W przypadku instalacji wtryskowych może być to 20%. Sam sobie skalkuluj.
  
 
Dzieki za porady,

A te nowsze Astry tez sie nadaja?? Idealnie byloby kupic nowsze autko i je zajezdzic na tym gazie przez okolo 5 lat. Rocznie robie ponad 20tys km a pewnie jak bede mial LPG to wiecej bede podrozowal

Diesel jest spoko, ale jak zobacze za 3 miechy (bedzie odzwierciedlala 135$ za barylke) cene na stacji to chyba padne nawet przy srednim zuzyciu okolo 6litrow w moim dieslu. Wiec nawet jak mi spali 10LPG to bedzie ok. Jezdzilem autem na gaz i bylem zadowolony.

Z tego co slyszalem od znajomych to jakosc LPG w UK jest na poziomie, z regulacja roznie bywa, ale to juz moje ryzyko bedzie, najwyzej bede czesciej znajomych odwiedzal

W hondzie 1.4 nie ma silnika VTECH wiec chyba jest mniej skomplikowany??
  
 
Cytat:
2008-05-28 13:12:43, maxsped pisze:
Witajcie ZP napisal......... Bzdura totalna chyba w zyciu nie jezdzil autem na gaz Ja od 12 lat kozystam tylko z aut na gaz i osobiscie miałem samochody co paliły benzyny 10 a gazu 12 i praktycznie nieodczówalna różnica spadku mocy ale mniejsza o to nigdy dotychczas żaden samochod nie byl tanszy w eksploatacji od autka gazowego.. Mieszkam we Włoszech i akurat pracuje na stacji ESSO wiec co dzien widze jak podjeżdzają tankować gaz od starego Fiata uno aż po Hamery i Porsche Cayen. Jeśli kiedys przy gorszych materiałach i technologi produkcji auta gazowe robiły po setki tysiecy kilometrów na silniku to i w dzisiejszych czasach gaz nie jest bardziej szkodliwy i uważam że nadaje sie do każdego auta jakie jest obecnie produkowane




OCZYWIŚCIE!

Podpisuję się pod tym obiema rękami i nogami.

NIE DAJMY SIĘ NABRAĆ NA MITY O LPG!