Rasowanie silnika 126p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wiem ze każdy skłąda silnik wg swoich danych, parametrów i zaleceń

dla kazdego to tajemnica, ale moze ktos by siię podzielił wiedzą

sa 2 szkoly jedna mowi zeby silnik docierac i robic na fabrycznych luzach a druga zeby luz dac wiekszy i nie odcierac tylko od razu jazda np auta jezdzace na krotkich odcinkach np rallycross, wyscigi (ma to nie tylko brak docierania silnika ale ten opory)

moze ktos sie podzieli wiedza lub podpowie na temat doboru luzu (szlifu) tłok - cylinder tak zeby mozna bylo do razu jezdzic bez docierania i zeby luz byl taki aby tlok nie puchl jak sie nagrzeje silnik i mial male opory tarcia?

to samo pytanie tyczy sie walu korbowego i panewek
  
 
wał robisz standardowo. tłoki robisz na 0.1 mm luzu. to jest juz luzniejsze, jak ci zalezy na zywotnosci do ok 200 km docierki by sie przydalo. 0,11 to juz jest bardzo luzne
  
 
czyli co wal sie szybko ulozy np jak bym docieral te 200km?
a jak bym niedocieral to taki wal moze sie zatrzec?

mowisz 0,1 luz a moze wiesz ile np silnik po 10 tys km na luz? (wiem ze to putanie troche dziwne no ale tak dla porownania)

mowisz o zywotnosci to na ile moga mi starczyc takie tloki-cylindry jak zrobie wiekszy luz?

dodam ze mam walek ktory bardzo szybko zuzywa pierscienie i ok 50km oesowych i pierscionki do wymiany i czy wieksze luzy temu niezaszkodza? tzn czy pierscienie beda spelniac swoja role w luźniej spasowanych cylindrach?


[ wiadomość edytowana przez: zawodnik dnia 2008-03-14 22:55:29 ]
  
 
nie wiem o jakich przebiegach mowisz, bo dla mnei silnik wyczynowy w maluchu to 1000 km i remoncik. zalezy jak mocno mu dajesz w dupe. zadne panewki przy wyczynowej jezdzie nie wytrzymaja ci dlugo chocbys nei wiem jakie luzy zastosowal.
  
 
Cytat:
2008-03-14 23:01:04, 3zeR_MDS pisze:
nie wiem o jakich przebiegach mowisz, bo dla mnei silnik wyczynowy w maluchu to 1000 km i remoncik.


oj to chyba bardzo wyczynowy
  
 
wałek Ci piescicnie zuzywa? w jaki sposob?

A tak wogole to chyba bylo kilka tematow o pasowaniach silnikow, mozna bylo uzyc szukajki....
  
 
co to tego 1000km to sie zgadzam tak sie pytam bo niekiedy pewne modyfik. starczaja na bardzo krotko i niewarto ich stosowac

co do szukajki to szukalem ale widac nei trafnie jak teraz wpisalem cyt"pasowanie:" to poszlo, widocznie zle szukalem

zuzywa w ten sposob ze walek ten ma duzo Nm i jest takie cisnienie ze sie zuzywaja i leci siwy dym z odmy, a olej to sie gotuje jak bys frytki smażył (dodam ze walek od Świątka)
  
 
to znaczy po prostu, że silnik Ci się przegrzewa/ zaciera i dlatego pierścienie idą się j** a nie wina wałka
  
 
Cytat:
2008-03-14 23:12:10, Dar00 pisze:
to znaczy po prostu, że silnik Ci się przegrzewa/ zaciera i dlatego pierścienie idą się j** a nie wina wałka



jak zwal tak zwal ale taki jest efekt moze to opisale niefachowa terminolkogia ale tak jest
walek jest robiony przez Swiątka specjalnie do szayowozu i ma bardzo pękate "krzywki" olej sie gotuje, silnik grzeje jak chole... i stad ida pierscienie mozna by powiedziec ze sie "topią"


a silnik wyglada tak ze scieta glowka, lekki zamach i walek agresywny i stad efekt gotowania "jaja"

[ wiadomość edytowana przez: zawodnik dnia 2008-03-14 23:16:46 ]
  
 
Cytat:
2008-03-14 23:09:16, zawodnik pisze:
co to tego 1000km to sie zgadzam tak sie pytam bo niekiedy pewne modyfik. starczaja na bardzo krotko i niewarto ich stosowac co do szukajki to szukalem ale widac nei trafnie jak teraz wpisalem cyt"pasowanie:" to poszlo, widocznie zle szukalem zuzywa w ten sposob ze walek ten ma duzo Nm i jest takie cisnienie ze sie zuzywaja i leci siwy dym z odmy, a olej to sie gotuje jak bys frytki smażył (dodam ze walek od Świątka)



A to ciekawa teoria na temat "wałka posiadającego dużo Nm". Proponuję poczytać lektury typu: "Budowa i zasada działania silnika spalinowego dla opornych".
  
 
jaki wznios ma ten wałek?
Popraw chłodzenie, lepszy olej i zainwestuj w lepsze pierścienie.
No i swoją drogą jak spasowałeś ten silnik?
Nie wiem ile musiałby mieć mocy zeby pierścienie starczyły na 50km...
  
 
co do spasowania silnika to wlasnie jestem w trakcie budowy i stad moje pytanie o luzy

to co pisze to opinie ludzi juz jezdzacych na tych walkach,

co rozumiesz przez poprawienie chlodzenia bo za duzo opcji tu nie ma?

tak mowia ze po 2 rundahc czyli okm 50km zeby toi jechalo trzeba wymienic pierscienie, to nie jest wyssane z palca bo ludzie juz 1,5 sezonu jezdza na tym walkach

typ walka 1657
wznios krzywki 6,25
calkowity czas otwarcia 314 stopni

dane od Swiatka z karty gwarancyjnej

wznios moze nie za duzy ale mialo sie to miescic w wymairach walka seryjnego tzn Wymiar A i B



co do suzkania w szukajce to znalazlem jedynie godny temat ten
LINK
ale tez nie podaje nikt danych odnosnie luzu i konkretnych porad, ale za to dobrze opisuje silnik RC gdzie taki silnik starcza na 1 czy 2 rundy max. i chodiz tu w jego budowie wlasnei o NM a nie KM, takze to nie jest wymyslone przeze mnie Swiatek na pewno ten walek robil wlasnie podobnie jak dom RC (bo KJS-RC w ktorym biore udzial to amatorski rallycross, a ten walek projektowal od podstaw do szayowozu - po rozmowach Szayom)

[ wiadomość edytowana przez: zawodnik dnia 2008-03-14 23:34:51 ]
  
 
poza lepszym olejem na poprawę chłodzenia: alumiska olejowa, chłodnica oleju, duże koło altka (zmniejsza obroty wentylatora i go nie urywa za szybko ).

Ci zawodnicy jeździli z filtrami powietrza tak w ogóle?
  
 
Cytat:
2008-03-14 23:37:55, Dar00 pisze:
alumiska olejowa, chłodnica oleju, duże koło altka



tego zabrania regulamin, u nas nie ma samowolki jak w normalnych kjs-ach mamy regulamin ktory jest dostepny na stornie www.pzm.pl np. lub na naszej www.szayowozy.prv.pl to jest full legal sa to mistrzostwa okregu warszawskiego a nie impreza patykiem pisana jakie urządza Wiślak w mnie "we wsi"

Cytat:
2008-03-14 23:37:55, Dar00 pisze:
Ci zawodnicy jeździli z filtrami powietrza tak w ogóle?



tego ci nie powiem, bo ruznie bywa ale raczej tak
  
 
a tak własciwie to w czym czym ty startujesz ?? A co do KJS reugulaminu nie badz smieszny ludzie przyjezdzaja potworami z RC byle mialy wazny DR OC NW i wszystko po przypinane spiete i z bierznikiem i jedziem ......
  
 
Cytat:
2008-03-15 09:12:54, Mariusz126p pisze:
a tak własciwie to w czym czym ty startujesz ??



tym co widać czyli Szayowozem na podzespołach malucha
startuje jak pisalem juz w KJS-RC czyli amatorski rallycross na torze w słomczynie - przyjedz to zobaczysz
albo luknij sobie na moje filmy stare bo stare ale cos widac VIDEO
wrazenia sa inne niz jazda 126p czytaj lepsze

wiem ze w KJS-ach startuja potwory ale to dlatego ze nie ma zadnych ograniczeń w modyfikacjach, a u mnie są PATRZ REGULAMIN rozgrywek kjs-rc
  
 
Cytat:
2008-03-14 23:41:36, zawodnik pisze:
tego zabrania regulamin,


Albo mi się na oczy rzuciło albo jest napisane :
Cytat:
7.3 Miska olejowa – dowolna.


inna rzecz że dobrze złożony silnik, nawet na seryjnej misce nie powinien się przegrzac po 5km
  
 
Z tego co widze silniki mosza byc zrobione wg Szayi 1 czyli 2,8 glowica walek 8 stopni dziury pod filtrem , Szaya dobrze wszystko powie jak sie zapytasz jak co zrobic jednak jak mi osobiscie mowił nie mozna robic czegos ponad regulamin w silnik gdyz tego nienawidzi .

Szayowozy znam od momentu gdy weszly w uzytek w polsce
  
 
jeżeli szaya 1 to głowica -2,4mm
  
 
i to sie ma grzac? wolne zarty.