Prośba o porade-wymiana oleju skrzyni

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
dziś miałem bojowe zadanie. Otóz wyciekł mi olej ze skrzyni i ciekło spod prawego przegubu ,więc wziałem sie do roboty choć pierwszy raz to robiłem. wwymieniłem uszczelniacz pod ,,gniazdem" przegubu i przegub też, przy okazji sworzeń wahacza i końcówke drążka z drażkiem...Ale głównie chodzi mi o olej...A więc nie wiedziałem jak go spuścić i spuściłem go po wyjęciu gniazda przegubu( wymiana oringu)
i zleciało ok. 0.7l a póżniej nie wiedziałem jak zalać olej. Znajomy podpowiedział mi że chyba przez taka śrube na imbusa z przodu, w połowie wysokości skrzyni sie znajduje ona( wlałem 3l)
Efekty: Kierownice mam prosto i nic nie puka ale jeśli chodzi o skrzynie to ciężko biegi wchodzą i coraz gorzej.... Doradżcie mi czy coś żle zrobiłem???? 1.3 Mk5 a olej 80W/90
  
 
coś dużo wlałeś , przez ten otwór co odkreca się śrube z imbusem napełnia się skrzynię olejem to momentu aż olej zacznie się wylewać przez w/w otwór
  
 
Jeśli wlałeś 3 litry to znaczy, że miałeś w skrzyni tylko setkę oleju (poj. 3,1 litra IB5), mało prawdopodobne skoro przez przegub wyciekło tylko 0,7 litra. Potwierdzam to co napisał przedmówca - przez ten wlew z korkiem na imbusa wlewasz olej, ale nie do momentu aż wypłynie tylko zgodnie z instrukcją 2-3mm poniżej gwintu. Warunek to samochód ustawiony na równej poziomej powierzchni.
Lałem olej niedawno (SAE 80 Mobil1) skrzynia była prawie pusta weszło równe 3 litry.
Pozdrawiam.
  
 
Jakie były rodzaje skrzyni w MKVII i jakie oleje powinno się do nich lać?
  
 
za dużo oleju czyli upuścić olej????tym korkiem wyrównawczym


czyli spaprałem robote bo zmieszałem reszte starego z nowym a wlałem za dużo bo ciekło z tego otworu a ja zatkałem i zakręciłem... przejechałem już 30km i do kanału i imbusa mam 20km...czy nic sie nie stanie???

[ wiadomość edytowana przez: MK5_essik dnia 2008-05-21 10:37:03 ]
  
 
Tym korkiem cos go wlewal to go upusc, odkrec i poczekaj az przestanei wyciekac, a jak juz Ci zalezy to mozesz strzykawka z wezykiem odessac tak zeby bylo 2-3 mm ponizej krawedzi otworu.
Pozdrawiam!!!
  
 
Cytat:
2008-05-21 19:34:26, dulin7 pisze:
Tym korkiem cos go wlewal to go upusc, odkrec i poczekaj az przestanei wyciekac, a jak juz Ci zalezy to mozesz strzykawka z wezykiem odessac tak zeby bylo 2-3 mm ponizej krawedzi otworu. Pozdrawiam!!!


Tak zrobie z rana...zapożyczyłem sobie z pracy imbusa bo w mieszkanku to nawet śrubokręta nima...dobrze że w pracy zawsze narzędzia są
  
 
wczoraj upuściłem olej wg instrukcji... ciut poniżej korka wyrównawczego i jest lepiej tzn. biegi wchodzą za każdym razem ale ciężko... Drążek zmiany biegów nawet w pozycji biegu jałowego ciężko porusza sie w lewo-prawo. Na zgaszonym słychać wyrażnie jak wskakują biegi gdy je włączam... wydaje mi sie że nawet im dłużej nim jade tym ciężej wbić bieg----co to może być..? pomóżcie. Jeszcze miesiąc temu biegi mogłem paluszkiem wbijać i byłem zadowolony jaki ten essi wspaniały dodam że pedał sprzęgła też ciężej chodzi tarcza z dociskiem wymieniana rok temu na sachs
  
 
up...pilna sprawa z tym problemem...spać mi to nie daje
  
 
Kolego wydaje mi się że Olej to raczej nie ma aż takiego wielkiego wpływu na ciężko chodzące sprzęgło,tu bym raczej szukał gdzie indziej przyczyny np.przytarte łożysko oporowe. A z biegami to oznaka ciężko wchodzących biegów może być spowodowana niskim poziomem oleju w skrzyni,kończącym się sprzęgłem albo po prostu olej który dolałeś nie "lubi" oleju który był jeszcze w skrzyni (nie cały wyleci przez osłony gniazd) i pod wpływem nagrzania gęstnieje i utrudnia zmianę biegów. Musisz zajrzeć do instrukcji obsługi (jeśli takową posiadasz - jeżeli nie to podaj email i prześlę ja do Ciebie) i spuścić cały olej a potem zalać skrzynie i sprawdzić co się będzie działo,tak jak koledzy pisali do momentu aż przez korek wyrównawczy zacznie wyciekać trochę oleju. Myślę że powinno Ci to pomóc.
  
 
Cytat:
2008-05-24 09:14:33, MARCINZ pisze:
Kolego wydaje mi się że Olej to raczej nie ma aż takiego wielkiego wpływu na ciężko chodzące sprzęgło,tu bym raczej szukał gdzie indziej przyczyny np.przytarte łożysko oporowe. A z biegami to oznaka ciężko wchodzących biegów może być spowodowana niskim poziomem oleju w skrzyni,kończącym się sprzęgłem albo po prostu olej który dolałeś nie "lubi" oleju który był jeszcze w skrzyni (nie cały wyleci przez osłony gniazd) i pod wpływem nagrzania gęstnieje i utrudnia zmianę biegów. Musisz zajrzeć do instrukcji obsługi (jeśli takową posiadasz - jeżeli nie to podaj email i prześlę ja do Ciebie) i spuścić cały olej a potem zalać skrzynie i sprawdzić co się będzie działo,tak jak koledzy pisali do momentu aż przez korek wyrównawczy zacznie wyciekać trochę oleju. Myślę że powinno Ci to pomóc.



To chyba zaczne myśleć o łożysku oporowym i sprzęgle bo cieżko chodziło nawet przed wymianą oleju