| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mss Sympatyk FEFK Augustów | 2008-05-20 21:23:44 coś dużo wlałeś , przez ten otwór co odkreca się śrube z imbusem napełnia się skrzynię olejem to momentu aż olej zacznie się wylewać przez w/w otwór |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2008-05-20 21:36:25 Jeśli wlałeś 3 litry to znaczy, że miałeś w skrzyni tylko setkę oleju (poj. 3,1 litra IB5), mało prawdopodobne skoro przez przegub wyciekło tylko 0,7 litra. Potwierdzam to co napisał przedmówca - przez ten wlew z korkiem na imbusa wlewasz olej, ale nie do momentu aż wypłynie tylko zgodnie z instrukcją 2-3mm poniżej gwintu. Warunek to samochód ustawiony na równej poziomej powierzchni.
Lałem olej niedawno (SAE 80 Mobil1) skrzynia była prawie pusta weszło równe 3 litry. Pozdrawiam. |
Kazuya49 Ford Escort Mk VII Czeladź | 2008-05-20 22:43:29 Jakie były rodzaje skrzyni w MKVII i jakie oleje powinno się do nich lać? |
MK5_essik Escort 1.3 Polkowice | 2008-05-23 22:12:51 wczoraj upuściłem olej wg instrukcji... ciut poniżej korka wyrównawczego i jest lepiej tzn. biegi wchodzą za każdym razem ale ciężko... Drążek zmiany biegów nawet w pozycji biegu jałowego ciężko porusza sie w lewo-prawo. Na zgaszonym słychać wyrażnie jak wskakują biegi gdy je włączam... wydaje mi sie że nawet im dłużej nim jade tym ciężej wbić bieg----co to może być..? pomóżcie. Jeszcze miesiąc temu biegi mogłem paluszkiem wbijać i byłem zadowolony jaki ten essi wspaniały dodam że pedał sprzęgła też ciężej chodzi tarcza z dociskiem wymieniana rok temu na sachs |
MK5_essik Escort 1.3 Polkowice | 2008-05-24 02:54:43 up...pilna sprawa z tym problemem...spać mi to nie daje |
![]() MARCINZ ford escort Rumia | 2008-05-24 09:14:33 Kolego wydaje mi się że Olej to raczej nie ma aż takiego wielkiego wpływu na ciężko chodzące sprzęgło,tu bym raczej szukał gdzie indziej przyczyny np.przytarte łożysko oporowe. A z biegami to oznaka ciężko wchodzących biegów może być spowodowana niskim poziomem oleju w skrzyni,kończącym się sprzęgłem albo po prostu olej który dolałeś nie "lubi" oleju który był jeszcze w skrzyni (nie cały wyleci przez osłony gniazd) i pod wpływem nagrzania gęstnieje i utrudnia zmianę biegów. Musisz zajrzeć do instrukcji obsługi (jeśli takową posiadasz - jeżeli nie to podaj email i prześlę ja do Ciebie) i spuścić cały olej a potem zalać skrzynie i sprawdzić co się będzie działo,tak jak koledzy pisali do momentu aż przez korek wyrównawczy zacznie wyciekać trochę oleju. Myślę że powinno Ci to pomóc. |
MK5_essik Escort 1.3 Polkowice | 2008-05-24 21:18:45
To chyba zaczne myśleć o łożysku oporowym i sprzęgle bo cieżko chodziło nawet przed wymianą oleju |