MotoNews.pl
  

Trzymna wysokie obroty oraz problem z diagnostyką komputera

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
2 miesięce temu zauważyłem problem z obrotami silnika (najpierw sporadycznie teraz coraz częściej się to zdarza):
- czasami na biegu jałowym obroty utrzymują się na poziomie 1300 lub 1700 obr/min (brak falowania poprostu tak trzyma), gdy dodam gazu silnik normalnie wchodzi na obroty, ale po zdjęciu nogi z gazu obroty nie spadają (zostają takie jakie depniemy nogą - linka gazu na pewno nie zacina się).
W czasie jazdy podczas zmiany biegów też jest to samo (wciskając sprzęgło obroty nie spadają), ale nie jest to tak wkurzające jak 1700 obr/min i stanie w korku.
Dodam, że sytuacja taka ma miejsce sporadycznie (2-3 razy w tygodniu) i pomaga ponowne odpalenie silnika.
Zanim obroty całkowicie przestają spadać zauważyć można, że spadają coraz wolniej, aż w końcu całkiem przestają.

podejrzewam silniczek krokowy (czyżby zawór którym sterował się zawieszał)
(czy ktoś wie czy jest jakieś sprzężenie zwrotne z wysterowania silniczka krokowego zaworu?)

mechanik u którego byłem wysłam mnie na diagnostykę komputera (zebym szczytał zapisane błedy) niestety tam gdziebyłem diagnostyka się nie powiodła (nie było to ASO) mimo starań nie udało się nawiązać połączenia z komputerem - Pan tłumaczył, że to pierwszy taki przypadek (w desperacji próbował konfigurować połączenie nawet pod inne niż mój silnik - bez powodzenia)

problem dotyczy escorta kombii z silnikiem ZETEC 1,6i kat 90KM 1999r

proszę o wskazówki w sprawie obrotów oraz gdzie w pobliżu Tarnowskich Gór (śląskie) jest godny polecenia warsztat który szczyta błedy ECU?



  
 
zeby tego rocznika nie zczytal to troche nie teges

jak takie cos bedzie sie dzialo , to
odpepij wtyczke o krokowca i zobacz , czy zgasnie

a nastepnym razem jak sie zwiesi, to odpenij czujnik polozenia przepustnicy

  
 
Cytat:
2008-05-17 21:31:13, radekbox pisze:
a nastepnym razem jak sie zwiesi, to odpenij czujnik polozenia przepustnicy



  
 
Ja mialem podobne problemy, pomoglo wymycie krokwca najpierw w nafcie a potem w benzynie ekstrakcyjnej (dokladnie wyplukac w benzynie by odtluscic zaworek!). Krokowce nie lubia oleju, tluszczow dlatego nie pryskac np. WD 40.
  
 
wyczyscilem krokowiec... problem zniknal, ale po 2 dniach pojawil sie nowy... nie trzyma obrotow biegu jalowego... poprostu gasnie przy kazdym wcisnieciu sprzegla... moze calkiem padl???
  
 
To może być krokowiec. Czasem czyszczenie nie pomaga na dłużej. Jeśli chcesz zaoszczędzić troche kasy na chybione (ew.) zakupy, mogę Ci pożyczyć na kilka dni swój zapasowy krokowiec z mondeo 16v. Założysz, pojeździsz i się upewnisz czy to jest przyczyną... Sam byłem bliski zostawienia swojego essiego w warsztacie który sugerował koszty od 1kzł, więc radzę samemu poszukać usterki. Daj info na priv jeśli jesteś zainteresowany.
  
 
a wiec tak... kupilem regulator obrotow biegu jalowego (krokowiec - ale tak naprawde to chyba elektrozaworek ) zamiennik za 125 zl bo orginal w sklepie 460 zl wymienilem i autko chodzi super, jak na razie (4 dni), zdecydowalem sie wymienic bo pierwsze czyszczenie pomoglo tylko na 3 dni... stary sprobuje wyczyscic dokladniej i moze bedzie na zapas... (ma rok i tez jest z tych tanich)

co do podlaczenie pod komputer sterwnika auta to dowiedzialem sie tylko tyle ze 1,6i kat. 16V komunikuje sie tylko i wylaczenie ze "starym dws'em" cokolwiek to znaczy... w aso 165 zl a w innych warsztatach nie znalazlem...
  
 
Cytat:
2008-06-03 13:09:01, ciolek pisze:
a wiec tak... kupilem regulator obrotow biegu jalowego (krokowiec - ale tak naprawde to chyba elektrozaworek ) zamiennik za 125 zl bo orginal w sklepie 460 zl wymienilem i autko chodzi super, jak na razie (4 dni), zdecydowalem sie wymienic bo pierwsze czyszczenie pomoglo tylko na 3 dni... stary sprobuje wyczyscic dokladniej i moze bedzie na zapas... (ma rok i tez jest z tych tanich) co do podlaczenie pod komputer sterwnika auta to dowiedzialem sie tylko tyle ze 1,6i kat. 16V komunikuje sie tylko i wylaczenie ze "starym dws'em" cokolwiek to znaczy... w aso 165 zl a w innych warsztatach nie znalazlem...


wpisz w wyszukiwarce kody błędów...są różne metody na diagnstykę kompa...
A co do wymiany krokowca, to każdorazowo zrobiłbym reset komputera (tez było omawiane)